וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב ישראלי נעצר בטורקיה בחשד לריגול

21.3.2016 / 18:11

כתב "מקור ראשון" אסף גבור נעצר ונחקר בטורקיה בחשד לריגול, נכלא בתנאים קשים ושוחרר רק בהתערבות משרדי החוץ הישראלי והטורקי

אחרי הפיגוע באיסטנבול ארדואן מבהיר: לא ניכנע לטרור. רויטרס
נשיא טורקיה ארדואן/רויטרס

אסף גבור, כתב העיתון "מקור ראשון", נעצר ונחקר בטורקיה בחשד לריגול. העיתונאי נחקר על ידי שירותי הביון, נכלא בתנאים קשים ושוחרר רק בהתערבות משרדי החוץ הישראלי והטורקי. זאת לאחר ששלח את מיקומו בווטסאפ, ברגע שבו השיבו לו את הנייד שלו ואפשרו לו ליצור קשר עם קרוביו ומעסיקיו.

גבור דיבר היום ב"מהדורה ראשונה" בחדשות 2 שם נחשף הסיפור, ואמר כי "סביב 5 שנים למלחמת האזרחים בסוריה הגעתי סמוך למעבר גבול טורקיה-סוריה. רציתי לראות את הדברים בעיניים ולדבר עם האנשים פנים אל פנים. נמצאנו ליד מעבר הגבול, יצאתי לצלם את המלווים שלי ומשאיות סיוע הומניטארי. הצטרפנו לכפריים לשמוע חוויות מהמלחמה בסוריה. כמה דקות אחר כך הגיע מולנו ג'יפ של הצבא הטורקי. לא הבנו, חשבנו שזו בדיקה שגרתית. הם דרשו ממני לחגור חגורות בטיחות. הצבא דרש מהפליטים את תעודות הפליט ומאתנו את הדרכונים. לקחו ממני את הפלאפון, נלקחתי לחקירות ארוכות. הם רצו לדעת הכל. הנייד שלי והמחשב הנייד שלי היה איתם. אני מסקר את התחום הפלסטיני ויש אצלי הרבה חומר 'מפליל' לו היו רוצים".

"החקירה התנהלה באמצעות מתורגמן, שבדיעבד התברר שהוא ממחלקה לחקירות טרור", הוסיף גבור, "הקפדתי לומר שאני דובר רק אנגלית כדי לא להיכנס 'לפינות'. הבנתי שככל הנראה בונים לי תיק על ריגול. זה נראה בשעתו רע. הם הקפידו לא לגעת בי פיזית והחתימו אותי מאוחר יותר על מסמכים שבהם נאמר שלא פגעו בי ולא נקטו נגדי אלימות. מאוחר יותר הועברתי למתקן כליאה. מצאתי עצמי אזוק בחדר וקיוויתי שימצאו אותי. כשנתנו לי את הנייד לכמה דקות, שלחתי וואטסאפ לעורך שלי עם המיקום שלי ופרטים. בסיוע משרדי החוץ הישראלי והטורקי ששיתפו פעולה שוחררתי. בימים אחרים זה עלול היה להיגמר אחרת".

חגי סגל, עורך "מקור ראשון", אישר לוואלה ברנז'ה את הפרטים, תוך הערה אחת: "אנחנו יודעים שאסף היה בידי המשטרה הצבאית הטורקית, לא יודע אם בידי שירותי הביון. הוא הוחזק שם לילה אחד. משרד החוץ הישראלי והתורכי פעלו למען שחרורו וכעבור כיממה הסיפור הסתיים. עברו עלינו כמה שעות קשות, וגם עליו כמובן". גם גבור אישר לוואלה ברנז'ה את הפרטים והבהיר: "מדובר בצבא הטורקי, וחקרו אותי חבר'ה מהיחידה לטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully