וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר חדשות 2: "אבי וייס צריך להעמיד את יערי על חומרת הדברים"

27.3.2016 / 11:12

עו"ד תמי רווה מגיבה לפרשת ה"יאכנע": "יערי אמר אמירה מאוד אומללה והוא צריך להתנצל בפני דנה. לא ראוי שיושמעו הערות כאלה בכלל - ובעיקר לעיתונאית מקצוענית כמוה". יו"ר הרשות השנייה התייחסה אף היא לדברים: "עזות מצח של אהוד יערי"

אהוד יערי ודנה וויס. חברת החדשות של ערוץ 2
ינאי יחיאל,
"מתאמצים לקדם נשים בחדשות 2". אהוד יערי ודנה וייס/חברת החדשות של ערוץ 2 ינאי יחיאל

יו"ר דירקטוריון חדשות 2, עו"ד תמי רווה, הגיבה היום (ראשון) לפרשת ה"יאכנע" באולפן שישי האחרון, כאשר פרשן חדשות 2 לענייני ערבים, אהוד יערי, כינה את העיתונאית ומגישת החדשות דנה וייס "יכנע". רווה אמרה לוואלה ברנז'ה כי "אני דיברתי מאז גם עם המנכ"ל, אבי וייס, וגם עם אהוד יערי ועם דנה וייס. אני חושבת שהמנכ"ל צריך להעמיד את יערי על חומרת הדברים. יערי אמר כאן אמירה מאוד אומללה והוא צריך להתנצל בפני דנה".

עוד אמרה רווה כי "אנחנו בחדשות 2 באמת עושים כל מאמץ לקדם נשים, ויש לנו כל כך הרבה כתבות, פרשניות ועורכות, ואנחנו מתגברים את המערך של המרואיינות בנושאים צבאיים וביטחוניים. לא ראוי שיושמעו הערות כאלה בכלל, ובעיקר לעיתונאית מקצוענית כמו דנה שבודקת נתונים ולא סתם זורקת מילים לחלל האוויר".

לפי רווה, וייס צפוי לדבר עם יערי ולהבהיר לו את דעתו בנושא.
רווה הוסיפה כי "אני מקווה שבכך יהיה סוף לפרשה הזאת, שבאמת לא היתה צריכה להיות מלכתחילה. יערי לא התכוון בוודאי להשתמש במילה הזאת ולא להקצין את הדיבור, אבל כמובן שדנה נפגעה. אני מקווה שייערך מפגש ביניהם, שבו ייאמרו הדברים – ושזה לא יחזור על עצמו". בתוך כך, לוואלה ברנז'ה נודע כי וייס כבר נפגש עם יערי והבהיר לו שכל האמירות האלה היו מיותרות לחלוטין.

במהלך "אולפן שישי" פרץ ויכוח בין יערי לוייס, במסגרת דיון בנושא הטרור באירופה. וייס טענה שהנושא אינו האסלאם מול המערב, אבל דבריה זכו לביטול מצד יערי שהציע לה לבדוק את דבריה. ויס השיבה "למה אתה חושב שלא בדקתי?", ויערי ענה "ככה זה נראה". בתגובה לכך, וייס אמרה "כשאתה בודק זה בסדר". דני קושמרו ניסה לעבור הלאה אל אמנון אברמוביץ' ואולם שיחתם של השניים עדיין נמשכה ו-וייס השיבה ליערי "אני נעשיתי יאכנע? אוקיי. אז אני היאכנע של הפאנל".

ערב מחווה לחיים יבין בבינתחומי הרצליה. אריק סאלין, אתר רשמי
"יערי אמר כאן אמירה מאוד אומללה". תמי רווה/אתר רשמי, אריק סאלין

"האיש ממש לא שוביניסט"

מנגד, למרות התגובות הזועמות ברשתות החברתיות, זכה הבוקר יערי לגיבוי משמרית מאיר, עורכת האתר "אלמסדר", שכתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "הייתי בת 21 כשהתחלתי לעבוד עם אהוד יערי. הוא ממש התעקש למרות שעשרות מטובי בחורינו התחרו על התפקיד. היתה אינתיפאדה והיה מטורף אבל אדיר. המטרה (שלו) היתה הכשרה אינטנסיבית. לא מודרתי מכלום. למדתי כל יום מליון דברים בערך. הוא דאג לי כמו לבת. כשעזבתי לגל"צ נתן לי את ספר הטלפונים שלו, כמו שהוא. היו שם בערך חצי מהערבים על הפלנטה, אתם יכולים לתאר".

"לא מזמן אכלנו צהריים. החלפנו רשמים מארוע כלשהו, מלא ערבים ואמריקנים ("חנות ממתקים!") וציינתי כבדרך אגב שהייתי כרגיל אחת הנשים היחידות. הוא עשה פרצוף תמה, כאילו זו הפעם הראשונה ששם לב לעניין הזה, ואז משך בכתפיו ואמר 'שימרה, אני בטוח שהסתדרת יפה'. בקיצור קשה לומר שנהנתי מהשידור בשישי ופאנלי הטסטוסטרון זה הכי 2002 אבל האיש ממש לא שוביניסט ונשים, גם דנה, מסתדרות יפה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אוה מדז'יבוז'. יח"צ, הרשות השנייה, ענבל מרמרי
"עזות המצח שבה מרשה לעצמו אהוד יערי". מדז'יבוז'/ענבל מרמרי, יח"צ, הרשות השנייה

יו"ר הרשות: "סימפטום מרכזי של שידורי האקטואליה בישראל"

רק בשבוע שעבר נערכה במשרדי הרשות השנייה ישיבה בוועדת ייצוג נשים, שהוחלט בסופה כי הזכיינים יעבירו תוכנית לטווח קצר ולטווח ארוך, בנושא "איך לשפר את מצב ייצוג הנשים בתקשורת" תוך חודש וחצי. הישיבה נערכה בראשות יוכי פלר, ובהשתתפות יו"ר מועצת הרשות השנייה אוה מדז'יבוז', חברי הוועדה, הנהלת הרשות השנייה ונציגים מגופי השידור בטלוויזיה הכוללים את הדירקטוריונים מטעם הרשות השנייה בחברות החדשות ואת מנכ"לי חברות החדשות.

היום התייחסה מדז'יבוז' על ההתבטאות של יערי ואמרה כי "עזות המצח שבה מרשה לעצמו אהוד יערי לפנות בשידור חי לא רק חמורה בפני עצמה אלא סימפטום מרכזי של שידורי האקטואליה בישראל: אישה יחידה בפאנל גברי, השתקה והגבלה של נושאי הסיקור בפי נשים, ותיקות ובכירות ככל שיהיו, לנושאים נשיים בלבד והגנה פטרונית על הטריטוריה הגברית האקסקלוסיבית של ביטחון וטרור".

התבטאויות כאלו, לצד תוצאות המחקר שערכה לאחרונה הרשות השנייה כחלק מעבודת הועדה לבחינת נאותות ייצוג נשים במועצת הרשות השנייה, מראות כי עוד ארוכה הדרך לכך שנשים ייוצגו באופן ראוי ושוויוני על המסך. שיפור משמעותי של ייצוג הנשים על המסך – הן מבחינת היקף החשיפה והן מבחינת איכותה ומגוון הנושאים בהם נשים נחשבות אוטוריטה חייב להיות בראש סדר העדיפויות של חברות החדשות והגופים המשדרים. התבטאויות מסוג זה מחדדות את הצורך בהמשך הדגשת הנושא והובלת תהליכים של הרשות השנייה בשיתוף פעולה עם הגופים המשדרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully