וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היעדרן של נשים פרשניות בנושאי ביטחון על המסך הוא שאיפשר את הזלזול"

27.3.2016 / 17:33

פרשת היאכנע מסרבת לגווע: במכתב ששלח תא העיתונאיות למנכ"ל חדשות 2 והגיע לידי וואלה ברנז'ה, כותבות חברות התא כי "אנו דורשות לשלב באופן מיידי נשים כפרשניות באופן הדומה ליחסן באוכלוסייה. תחומים אלו אינם באחריותם ודעתם הבלעדית של גברים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דורשות התנצלות". פאנל אולפן שישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות סערת היאכנע שהחלה בשישי האחרון, תא העיתונאיות שלח היום מכתב תלונה רשמי ליו"ר דירקטוריון ערוץ 2, תמי רווה, מנכ"ל חברת חדשות 2 אבי וייס ולעורך אולפן שישי, איתי דנקנר. תא העיתונאיות דורש במכתב התנצלות אישית כלפי דנה וייס, התנצלות תקשורתית של הערוץ ושילוב מיידי של נשים כפרשניות ב"אולפן שישי".

לפי המכתב, שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, הזלזול שהובע בשידור חי כלפי וייס הוא תוצאה ישירה של אי-שילובן של נשים כמשתתפות בפאנלים בחדשות 2, במיוחד ב"אולפן שישי". במכתב רשום כי "סוגיית הייצוג הובילה אותנו למקרה של ויס, שביקשה להביע את דעתה המלומדת בשיח שעסק בנושא הפונדמנטליזם האסלאמי והקשר לטרור, והושתקה באופן כוחני ומיזוגני, על ידי הנוכחים בפאנל, אשר חלקם נקטו בקו אקטיבי (כמו יערי) ומי בקו פאסיבי (כמו יתר חברי הפאנל אשר לא העמידו אותו במקום). בנוסף, אנו מבקשות גם לשים לב לאחריות של מגיש המהדורה (דני קושמרו) אשר לא עמד על כבודה של קולגה, אורחת בפאנל, לא העמיד את יערי על מקומו והמשיך את הדיון כסדרו מבלי לאפשר לויס לסיים ולהביע את דעתה".

עוד נכתב כי "היעדרן של נשים פרשניות ביטחון על המסך הוא שאפשר את הבעות הזלזול וההתעלמות. לפיכך מעבר לבקשת ההתנצלות האישית כלפי דנה ויס, והתנצלות תקשורתית שחובה על הערוץ להביע לטובת צופות וצופי הערוץ אשר נאלצו לצפות במופע ההשפלה הזה, אנו דורשות לשלב באופן מידי נשים, כפרשניות באולפן שישי באופן הדומה ליחסן באוכלוסייה ועל מנת להעביר מסר חשוב כי תחומים אלו אינם באחריותם ודעתם הבלעדית של גברים. כמו כן, אנו מבקשות גם לשים דגש גם על מינוי נשים לתפקידי מפתח בעמדות בכירות על המסך ומאחוריו".

בנוסף, תא העיתונאיות מציין כי "מצבים כמו אלו אשר נראו בשישי על המסך, הינם שגרתיים ביחס של גברים פרשנים כלפי נשים, בייחוד בתחומים שנחשבים גבריים כמו: ביטחון, טרור, מדיני ועוד'. נשים לא פעם מספרות שיחס מזלזל ותוקפני כמות זה הוא שמדיר אותן לקחת חלק פעיל בדיוניים תקשורתיים. אנו עושות מאמצים גדולים למשוך נשים מומחיות להתראיין בתקשורת, אולם האווירה באולפן היא שמכתיבה לעיתים רבות את נכונותן להתראיין ולא תפקידן בבית. לכן שיתוף הפעולה עם הערוץ הוא יותר מקריטי לשינוי חיובי בתחום זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully