וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למה התקשורת מתעלמת מדו"ח מבקר המדינה וממשיכה להתעסק בפרשת החייל היורה"

31.3.2016 / 10:40

כתבת "קול ישראל" כרמלה מנשה השתתפה בכנס תקשורת במכללת נתניה והתייחסה להתעלמות התקשורתית מדו"ח מבקר המדינה על חטיפות חיילים: "זה חמור הרבה יותר מכל האירועים האחרונים בתקשורת". גם אהוד יערי ודנה וייס לא נפקדו

עיתונאית קול ישראל, כרמלה מנשה שנבחה להדליק משואה בטקס יום העצמאות בהר הרצל. מאי 2014. מרכז ההסברה – משרד התרבות והספורט,
"היוהרה מסוכנת". כרמלה מנשה/מרכז ההסברה – משרד התרבות והספורט

"האירוע של אהוד יערי ודנה וייס דוחה, מי מתבטא בצורה כזו? אמנם הוא התנצל ולקבל התנצלות מאהוד יערי זה לא פשוט אבל זו לא התנהלות", כך אמרה אתמול (רביעי) כרמלה מנשה, כתבת "קול ישראל", במסגרת כנס מפגשי מדיה של ביה"ס לתקשורת במכללה האקדמית נתניה. היא הוסיפה כי "היכולת של יערי לזלזל במקרה הזה באישה זו תחושת כוח מיותרת ובאמת היא לא אמתית, אם לאהוד יערי לא יהיה ערוץ 2 - הוא לא יהיה. היוהרה ותחושת הכוח מסוכנים כי יש בזה משהו משכר והם לא מבינים שזה רק מיקרופון והוא לא שלהם".

בנוגע לדו"ח מבקר המדינה שפורסם ביום שלישי, מנשה אמרה כי "הדו"ח חמור הרבה יותר מכל האירועים האחרונים בתקשורת. ראיינתי את אלוף במיל' נועם תיבון שכתב את הדו"ח החטיפות והוא טוען כי הדמיון בין אירוע החטיפה ב-2000 לאירוע החטיפה ב-2006 אדיר, ואי הלמידה של צה"ל מהאירועים הללו חמור הרבה יותר. אני לא מבינה מדוע התקשורת הישראלית לא הפכה את הדו"ח הזה לכותרות בעיתונים, וממשיכים להתעסק בפרשת החייל היורה".

מנשה התייחסה לפרשת החייל היורה בחברון וטענה כי "ישראל לא מוציאה להורג נקודה, עובדה שמפקד החטיבה והמ"פ ראו את האירוע והעבירו אותו כאירוע חריג למפקדים הבכירים. יש הוראות וכללים, הרמטכ"ל ושר הביטחון, שהם מפקדים בכירים ועשו דבר אחד או שניים בחייהם, רואים את האירוע חריג כל כך ולא מתייחסים לדעת הקהל ברחוב. עם התחושות וההרגשות של החייל אני לא יכולה להתווכח איתם, עבור הכוחות בשטח האירוע חריג מבחינת התנהלות בשטח לחימה".

בנוגע לפרשת ההטרדות המיניות של תא"ל אופק בוכריס, מנשה אמרה כי "האירוע של תא"ל בוכריס הכניס אותי לשבר, אני חשבתי שהוא אחד המפקדים המוסריים ובין הלוחמים הטובים שצה"ל ידע, הערכתי אותו מאוד. פתאום כשאתה רואה את הדבר הבא אתה אומר 'איך זה יכול להיות' מילא מתלוננת אחת אבל קצינה בדרגת רס"ן, בתפקיד רגיש, מתלוננת נגדו ויודעת את ההשלכות שיכולות להיות לתלונה כזו גורמת לי להרגיש כי היא דוברת אמת אבל רק ימים יגידו. בוכריס יצא דובר שקר בשתי בדיקות הפוליגרף שעבר ובעימות אתמול שני הצדדים התבצרו בעמדתם".

מלבד מנשה, גם שמעון אלקבץ, מנהל קול ישראל, השתתף בכנס והתייחס לעתיד השידור הציבורי: "אין שום כוח בעולם שיצליח לגרום נזק עתידי לתחנות, אין סגירה של תחנות ללא פתיחה של תחנה נוספת. קול ישראל ימשיך להתקיים וגם שידורי קול ישראל בשפות הזרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully