וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים והלוויין השיקה אמנה חדשה לשידורי טלוויזיה לילדים ונוער

3.4.2016 / 11:08

האמנה נועדה ליצור אחריות משותפת לגופי השידור והמועצה על שידורי ילדים ונכתבה בשיתוף עם הוט, יס וערוצי הילדים. יו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן חי-שגב: "יש מקום לשיפור ואנו מקווים לעשות אותו ביחד עם העוסקים בדבר במסגרת של רגולציה שיתופית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש חובה גם על התעשייה". יפעת בן חי שגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום חמישי האחרון הושקה במשרדי המועצה לשידורי כבלים ושידורי לוויין אמנה חדשה לתכני הטלוויזיה לגיל הרך, לילדים ולנוער. על האמנה חתמו נציגי המועצה לצד נציגי החברות הפועלות בשוק: החברות HOT ו-YES, ערוץ הילדים וערוץ לוגי, ניקלודיאון, קבוצת ערוצי הופ!, ערוץ ZOOM, דיסני ישראל, ערוצי בייבי וג'וניור.

האמנה נועדה ליצור אחריות משותפת לגופי השידור והמועצה על שידורי ילדים, שיהיו הולמים ויציגו ערכים חיוביים. האמנה היא חלק מפרויקט רחב היקף של מיקוד הרגולציה הממשלתית בשידורים בכבלים ובלוויין. כחלק ממדיניות האסדרה העדכנית, ביקשה המועצה לגבש אמנה חדשה המותאמת לעולם התקשורת העדכני.

האמנה כוללת חמישה עקרונות "עשה" וחמישה עקרונות "אל תעשה", המותאמים למציאות בה ילדים ובני נוער צורכים את התכנים הטלוויזיוניים שלהם. בין השאר, האמנה מציינת את שמירת הייחודיות הישראלית, הצגת עולמם הפנימי של הילדים, שמירה על שפה נקייה, מניעת הצגה של מין ומיניות כאמצעי ליחסי כוח ושליטה ואיסור על הצגת ערכים של צרכנות וחומרנות כערכים מובילים.

כדי ליישם את האמנה החדשה, החל משנה הבאה תשיק המועצה פרס לשידורי ילדים ובו תעניק ועדה, בראשות יו"ר המועצה, פרס כספי להפקות מקור לגיל הרך, לילדים ולנוער, שיציגו את עקרונות האמנה על המסך בצורה הטובה ביותר תוך עידוד חדשנות בתחום ועידוד היצירה הישראלית המקורית. בנוסף, תוקם ועדה אשר תבחן את יישום האמנה בשטח באופן שוטף מקרוב. בעוד כשנה המועצה תבחן את מידת היישום של הכללים שנקבעו ותחליט באשר להמשך האסדרה. האמנה נכתבה על ידי ד"ר דליה לירן אלפר, יועצת המועצה לשידורי ילדים.

יו"ר המועצה לשידורי כבלים ושידורי לוויין, ד"ר יפעת בן חי שגב, אמרה: "העבודה ביחד עם הגופים הפועלים בשוק הוא חלק מראיית העולם שלי, כי החברות המפוקחות צריכות לקחת חלק באחריות לאסדרה המותאמת לדפוסי השידור והצריכה החדשים של הצעירים, המחייבת אחריות משותפת. יש חובה גם על התעשייה וגם על מערכת החינוך לקחת חלק באחריות. אוריינות תקשורת, חינוך הילדים לצפייה נכונה וביקורתית של תכני מדיה, היא הדרך לצייד אותם בכלים שיאפשרו לכל תלמיד לצרוך תקשורת באופן נכון ואחראי".

בן חי שגב הוסיפה כי "לטלוויזיה, בכל מסך בו צורכים את התוכן, יש השפעה מכוננת על גיבוש הדור הבא של האזרחים בישראל. עשינו צעד גדול קדימה לקראת תוכן טלוויזיוני ישראלי, מקורי, אחראי וחיובי ממנו יוכלו ליהנות כל ילדה וילד. האחריות על שמירת האמנה ועקרונותיה מוטלת כעת על מדינת ישראל, הגופים הפועלים בשוק וכמובן – על ההורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully