וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידיעות אחרונות: הוכרז סכסוך עבודה

5.4.2016 / 12:20

ועד העובדים הכריז על סכסוך עבודה אשר יאפשר לו לנקוט בפעולות עד כדי השבתת העיתון. כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, ישנם שלושה נושאים עיקריים המצויים במחלוקת, הכרוכים כולם בהרעת תנאי העובדים כתוצאה ממעבר הקבוצה לראשל"צ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סכסוך עבודה. מערכת "ידיעות אחרונות" בראשל"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

סכסוך עבודה ב"ידיעות אחרונות": ועד עובדי העיתונאים בעיתון הכריז אתמול (שני) על סכסוך עבודה כאשר המשמעות היא כי לאחר שבועיים מיום ההכרזה, מותר לו לנקוט בצעדים ארגוניים כדוגמת אסיפת עובדים במהלך שעות העבודה, עיצומים נקודתיים, והשבתה מלאה. לפי המכתב ששלח הוועד והגיע לידי וואלה ברנז'ה, "הסכסוך זה צעד שקיווינו שלא נצטרך לנקוט אבל כמו שדיווחנו בעקבות הפגישות עם ההנהלה לא היתה לנו ברירה".

כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, ישנם שלושה נושאים עיקריים המצויים במחלוקת, שהוועד קיבל עליהם סירוב מוחלט מההנהלה במסגרת המשא ומתן: פיצוי על השינוי בתנאי העבודה עקב המעבר לראשון לציון (כולל ההשלכות של השינוי בהסדרי הנסיעות, בהחזרי נסיעה, אש"ל וכו'); תוספת שכר. בשלב זה בוועד לא נוקבים במספרים משום שההנהלה מסרבת לדון בנושא באופן גורף; חישוב ההפרשות לקרן הפנסיה ותנאים סוציאליים אחרים על כל רכיבי השכר ולא רק על שכר הבסיס.

הוועד כותב כי "ההנהלה טוענת שהמצב הכלכלי של הקבוצה קשה ולכן דרישותינו אינן ריאליות. בתגובה הצענו לדון באפשרות שתקשור בין ההטבות למצב הכלכלי של הקבוצה. אלא שגם להצעה אחראית זו סירבה ההנהלה בתוקף באופן שלהתרשמותנו נובע מהתנגדות עקרונית ולא ממחלוקת עניינית ולגיטימית על גובה התוספת, התזמון שלה או אופן חלוקתה בין העובדים. עבורנו מדובר במסר שאומר שמבחינת ההנהלה העובדים מספיק טובים בשביל לשאת בנטל הקיצוצים אבל לא ראויים בשביל ליהנות כשהמצב ישתפר".

עוד נכתב כי "לצערנו, אחרי חודשים ארוכים של משא ומתן הגענו לנקודה שבה ברור לחלוטין שרק צעדים ארגוניים של העובדים עשויים להשפיע על ההנהלה. צעדים ארגוניים הם למעשה שימוש בכוח העבודה שלנו ובהיותנו עובדים מאוגדים הפועלים יחד כדי להשפיע על המעסיק".

טרם התקבלה תגובת "ידיעות אחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully