וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתובות נאצה בחזית מערכת "הארץ": "עיתון לבן לאנשים לבנים"

בעקבות כתבה שפורסמה ביום שישי האחרון במוסף "הארץ" על פעילת המאבק לגירוש המסתננים, שפי פז, רוססו הכתובות: "שפי לא מייצגת את השכונות" ו"תפסיקו להבעיר את השטח". עמוס שוקן: "משעשע שבאים בטענות ל'הארץ'"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פז: "העזו להציג תמונת עולם מורכבת". מערכת "הארץ"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתובות נאצה רוססו על חזית מערכת עיתון "הארץ" בלילה שבין שישי לשבת, בעקבות כתבה שפורסמה על פעילת המאבק לגירוש המסתננים, שפי פז. ביום שישי האחרון התפרסמה במוסף "הארץ" כתבה ארוכה על פעילותה של פז, תושבת דרום תל אביב, ממובילות המאבק לגירוש המסתננים מדרום תל אביב. בחזית בניין המערכת שברחוב שוקן רוססו הכתובות: "שפי לא מייצגת את השכונות", "תפסיקו להבעיר את השטח" ו"עיתון לבן לאנשים לבנים". המקרה הובא לידיעת המשטרה, והיא ביקשה מהעירייה למחוק את הכתובות.

פז, אשר במשך שנים היתה פעילה במחנה השמאל, חצתה את הקווים ועברה אל הצד השני של המתרס הפוליטי, בעקבות מעברה אל שכונת שפירא לשם הגיעו עשרות אלפיי מהגרים מאפריקה. לטענתה, השמאל הפקיר את תושבי תל אביב והיחידים שפעלו אי פעם עבורם היו אנשי הימין.

בכתבת הפרופיל אמרה פז בין היתר כי: "(מבקשי המקלט מאריתריאה ומסודן) הם אנשים שפלשו לי הביתה בלי הזמנה, התנחלו, פגעו לי באורח החיים ובאיכות החיים, העליבו אותי ופשעו כלפי. אחר כך עוד שואלים אותי, איפה הלב שלך? אם ייכנס אליך הומלס הביתה, אני לא חושבת שתגיד לו 'זה בסדר, אתה נורא מסכן, קח שלושה חדרים ואני אדחק בחצי חדר'. אני אמורה לייצג את המצפון היהודי? לא רוצה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פז: "השמאל איבד שפיות". מערכת "הארץ"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עמוס שוקן: "אביבי חוצפנית. זה שקר וכזב"

בשיחה עם וואלה ברנז'ה העריכה פז כי מדובר בפעילי שמאל: "עיתון 'הארץ' תומך במשך שנים ובאופן שיטתי בצד של המסתננים, פעם אחת הם העזו להציג תמונת עולם מורכבת יותר והשמאל מיד איבד שפיות והתחיל להשתולל".

סיגל אביבי, פעילה עצמאית שפועלת למען מבקשי המקלט, שמרבה לשבח את פעילות סיקור עיתון 'הארץ' של המסתננים, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "אז 'הארץ' העיתון לאנשים חושבים ממשיך במגמת 'לימין שור'. אפשר להבין אותם, נעים לשכשך בבריכת הפשיזם המעמיקה".

אביבי מסרה בתגובה לוואלה ברנז'ה: "אין כל קשר לכתבה שנעשתה על שפי פז".

עמוס שוקן אמר לוואלה ברנז'ה בתגובה לטענות של אביבי כי "היא חוצפנית. זה שקר וכזב". בתגובה לכתובות הנאצה שרוססו כנגד העיתון, שוקן אמר כי "זה משעשע שבאים בטענות ל'הארץ' בנושא הזה, כש'הארץ' הוא בעצם העיתון היחיד שמטפל במשך שנים באופן עקבי בסוגיה של מבקשי המקלט ונותן להם את כל התמיכה האפשרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully