וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בכיר בענף הפרסום: "ראינו העדפה ברורה אצל לקוחות מסויימים דווקא לרשת"

12.4.2016 / 15:40

לטענת הגורם "הרחשים סביב אילן טוביהו היו בענף כבר הרבה מאוד זמן". בענף עולות גם הערכות שונות הקושרות את הסכם ההעסקה של טוביהו לעסקת אנדמול. רשת: "טוביהו לא קיבל מצנח זהב אלא הסכם ייעוץ בריטיינר; לקוחות בלעדיים יש גם בערוצים אחרים"

אילן טוביהו. דני כהן,
בהנהלת רשת טוענים שלא ידעו על העסקאות. אילן טוביהו/דני כהן

"הרחשים סביב אילן טוביהו היו בענף כבר הרבה מאוד זמן. ראינו לאורך הרבה מאוד קמפיינים שהיו מדי פעם העדפות לא ברורות אצל לקוחות מסויימים דווקא לרשת", כך אמר היום לוואלה ברנז'ה גורם בכיר בענף הפרסום. הגורם הוסיף כי "לא ממש הבנו מה הסיפור שם, ויכול מאוד להיות שזאת הסיבה. גם כאשר טוביהו עזב – זה לא נפל עלינו כרעם ביום בהיר". אותו גורם הצביע על נוכחות מוגברת של ברוקנר יער על מסך רשת. יש לציין כי ברוקנר נטע לא קונה מדיה מרשת, אלא מקאן רוכשת עבורה את כל המדיה.

הבוקר פורסם ב-TheMarker כי המשנה למנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת, אילן טוביהו - שפרש מתפקידו בנובמבר האחרון - החזיק בחברה פרטית שקיבלה 3 מיליון שקלים מחברות בתחום הפרסום והמדיה שהיו בקשרים עסקיים עם רשת. בהנהלת רשת אמרו בתגובה שלא ידעו על העסקאות. חלק מהחברות, שהיו ספקיות של הזכיינית, העבירו במקביל כספים לחברה פרטית בשם אראל אפיקי השקעות, שבבעלות טוביהו.

לצד זה, בענף עולות גם הערכות שונות אשר קושרות את מצנח הזהב (הסכם המשך ההעסקה) של טוביהו לעסקת אנדמול במסגרתה נחשף אצל הזכיינית "בור" תקציבי של 70 מיליון שקל - טענות המוכחשות נמרצות על ידי רשת. גורם בכיר בתקשורת אמר כי "כולם ידעו על זה, כמו שכולם בתקשורת ידעו על קצב. שאלת המיליון דולר היא: מה הוא ידע שנתנו לו מצנח זהב של שלוש שנים? למה נתנו לו את זה? האם זה קשור לעסקת המכירה של אנדמול? הרי חברות הפרסום היו רשומות בספרים כאילו שהן חייבות עשרות מיליונים לרשת, אבל הן לא היו חייבות – פשוט לא הוציאו להם זיכויים".

מרשת נמסר בתגובה: "אילן טוביהו לא קיבל מצנח זהב אלא הסכם ייעוץ בריטיינר חודשי וכפי שנהוג עם כל יועץ ועל פי אותו תעריף. עסקת אנדמול נעשתה אחרי מציאת אי-ההתאמות בין הכרטסות כך שאין קשר בין הדברים. יתרה מכך, התקלה בכרטסות לא היתה ברשת אלא בין חברות רשת לבין חברות המדיה ונמשכה לצערנו שנים. אנו שמחים כי התקלה תוקנה ולא תחזור עוד. לרשת לקוחות רבים שהם לקוחות בלעדיים שמקבלים מענה לצורכי הפרסום שלהם, ולמותגים האטרקטיביים שרשת משדרת על המסך. אולם, לקוחות בלעדיים יש גם בערוצים טלוויזיה מסחרית אחרים".

טוביהו: "ניסיונות לפגוע בי ובתחרות חופשית והגונה"

את תגובתו של אילן טוביהו לא ניתן היה להשיג. ל-Themarker הוא מסר בתגובה: "החברה הוקמה לפני כתשע שנים ומספקת שירותי ייעוץ. הכספים שנתקבלו היו בגין שירותים שניתנו ודווחו כחוק, ופעולות ייעוץ אלו לא גרמו בשום מקרה להעדפה או הנחה כלשהי ברשת, לא פגעו ולא השפיעו על עבודתי ועל ההתקשרויות של רשת, ולא הפרו את הסכם העסקתי ברשת".

"לפני כארבעה חודשים הקמתי את חברת טוביהו אול מדיה שחוללה מהפך בשוק המדיה. לקוחות למדו שאפשר לעבוד בשקיפות מלאה, בעמלות נמוכות ובמחירים נמוכים. כאשר החלטתי על הקמת החברה, הוזהרתי כי חלק מחברות המדיה המונופוליסטיות לא ישמחו לשחקן נוסף, אך לא האמנתי כי הניסיונות לפגוע בי ובתחרות חופשית והגונה יגיעו לרמה של מעשים פליליים. הוצאתו של דו"ח תקבולים של החברה מהווה עבירה על החוק מכל ההיבטים ועל ידי כל הנוגעים בדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully