וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי החינוכית יוצאים למאבק: דורשים מינוי מנהלים חדשים

19.4.2016 / 12:50

במכתב שנשלח אתמול לנציב שירות המדינה והגיע לידי וואלה ברנז'ה טוענים חברי הוועד כי ראשי החינוכית עובדים ב"משרה חלקית" מכיוון שהם עסוקים בהקמת תאגיד השידור החדש. חברי הוועד: "יש ניגוד עניינים בשתי המשימות שבהם הם עוסקים"

אלדד קובלנץ. איה אפרים, מערכת וואלה! NEWS
"מצב לא נסבל". אלדד קובלנץ/מערכת וואלה! NEWS, איה אפרים

חברי ועדי החינוכית תובעים למנות מנהלים קבועים לטלוויזיה החינוכית. כך עולה ממכתב שנשלח אתמול (שני) לנציב שירות המדינה משה דיין, מבקר המדינה יוסף שפירא ויו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, והגיע לידי וואלה ברנז'ה. לטענתם, המנכ"ל אלדד קובלנץ, מנהלת התוכניות דינה לניר והיועץ המשפטי אביגדור דנן, עובדים ב"משרה חלקית" בחינוכית מכיוון שהם עסוקים בהקמת תאגיד השידור החדש.

במכתב הם מבקשים "לשים קץ למצב הלא נסבל הזה ולהורות על פרסום מכרזים לתפקידים הללו ולמנות מנהלים אחרים במשרה מלאה לטלוויזיה החינוכית – מנהלים שזו משימתם היחידה ושטובת התחנה לנגד עיניהם". לטענתם, "בחודשים האחרונים, מאז אושרה הקמת תאגיד השידור הציבורי, עוסקים כמה ממנהליה של התחנה בניהול התאגיד, בד בבד עם ניהול החינוכית. אותם מנהלים טרודים רוב זמנם במלאכה המורכבת של הקמת התאגיד ועושים את רוב זמנם מחוץ לתחנה".

בנוסף לכך, לפי חברי הוועדים בחינוכית, יש ניגוד עניינים בכהונתם של המנהלים הנוכחיים, האחראיים גם על הקמת התאגיד החדש: "מלבד העובדה שעיסוקם הנוסף אינו מותיר להם זמן לעסוק בעניינים השוטפים של החינוכית, יש גם משום ניגוד עניינים בשתי המשימות שבהם הם עוסקים – ניהול החינוכית והקמת התאגיד. בעוד עובדי התחנה מאוחדים ברצון להמשיך ולפעול כיחידה במשרד החינוך – מנהלי התאגיד מבקשים, כצפוי, להרחיב את פעילותו ולכלול בו את שידורי החינוכית".

שר החינוך, נפתלי בנט, נפגש בספטמבר עם עובדי החינוכית והבטיח לנסות ולמצוא פתרון למצבם. העובדים טענו בפגישה כי למרות שחוק תאגיד השידור הציבורי אושר בכנסת, יש לבדוק אפשרות לפיה החינוכית תמשיך לפעול כיחידה עצמאית שאינה נכללת בתאגיד.

הנציבות מלווה את תהליך הקמת תאגיד השידור החדש, וגם אישרה את מינויים של השלושה. בנוסף, קובלנץ אינו מקבל שכר עבור תפקידו בתאגיד.

מהחינוכית נמסר בתגובה: "מדובר בפנייה תמוהה וכפויית טובה. החינוכית ממשיכה בפעילות רגילה, רציפה וענפה - לראיה התוכן המשמעותי שהיא ממשיכה לייצר בכל הפלטפורמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully