וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת כתבי המשטרה: מדוע הועף כתב חדשות 10 מקבוצת הוואצאפ?

30.4.2016 / 14:16

המשטרה הוציאה את כתב חדשות 10 סאמי עבד אלחמיד מקבוצת וואצאפ של דוברות מחוז צפון, לאחר שטען שהשימוש בגז מדמיע בכפר מנדא מנוגד לנהלים. גורם בקבוצה: "מי שמתייחס אלינו כאילו אנחנו תחת פיקודו – טועה". המשטרה: "ההרחקה בוצעה על רקע התעלמותו מהנוהל בלבד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שאלה לגיטימית". קבוצת הוואצאפ של דוברות מחוז צפון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מספר כתבי פלילים זועמים על ההתנהלות של דוברות משטרת ישראל בעקבות תקרית שאירעה אמש, ובה כתב חדשות 10 הועף מקבוצת וואצאפ של הדוברות.

כתב חדשות 10, סאמי עבד אלחמיד, הוסר מקבוצה של דוברות מחוז צפון לאחר שכתב בקבוצה: "למה גז מדמיע בשטח מאוכלס? מנוגד לנהלים". סגנית דוברת מחוז צפון, לאה לשם, טענה כי הקבוצה לא נועדה לדיונים, ויש לפנות אליה באופן פרטי עם שאלות. בין הכתבים ניתן למנות את כתבת הפלילים של גל"צ הדס שטייף, ואת כתבי חדשות 10 דורון הרמן ואלי לוי.

לפי גורם בקבוצה, "הכעס נובע מכך שאלחמיד שאל שאלה לגיטימית שעניינה את כולם, ופתאום מודיעים שצריך לדבר בפרטי – למה בפרטי אם זה קשור לדיווח שמעניין את כולם ומתרחש בזמן אמת? אנחנו לא מקללים אלא שואלים שאלות ענייניות ומקצועיות. מי שמתייחס אלינו כאילו אנחנו תחת פיקודו – טועה. אנחנו הבהרנו את זה ויידענו גם את דוברת משטרת ישראל, ומעכשיו הנוהל החדש הוא שאסור להוציא כתבים מקבוצה בלי להתייעץ קודם עם איתה".

אלחמיד אמר לוואלה ברנז'ה כי "השאלה שלי הייתה לגיטימית לחלוטין, על השימוש בגז מדמיע. היא בכלל לא ידעה על האירוע ולא הכירה אותי באופן אישי. היא הודתה שטעתה שלא דיברת איתי בפרטי ולא עידכנה אותי על הנהלים, היא יחסית חדשה בתפקיד סגנית הדוברת במחוז צפון. אמרתי לה שהיא הייתה צריכה לעדכן אותי בכך שאפנה אליה באופן פרטי, ושהיא לא ענתה לי בטלפון. אני עצמי נחנקתי מהגז מדמיע שהשוטרים ירו וגם השכנים שלי".

הוא גם הוסיף כי "היא אפילו לא שלחה לי הודעה פרטית אלא ישר העיפה אותי מהקבוצה וזה לא בסדר. ממה שהבנתי העיתונאים כל הכבוד להם התגייסו וחיזקו אותי שם שזה לא לגיטימי מה שהיא עשתה ומותר לשאול שאלות בקבוצה. אם כתב אחר היה שואל שאלות אני לא חושב שהיד שלה היתה כל כך קלה על ההדק והיא היתה מסירה אותו מיד מהקבוצה".

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל מפיצה מידע ועדכונים לכתבים המכסים את עבודת המשטרה בכל רחבי הארץ. בקבוצות אלה חברים עיתונאים מקומיים וארציים רבים, הקבוצה משמשת כ-"לוח ההודעות" של דוברי המשטרה ולא ככלי לתקשורת דו-סיטרית בין הדוברים לעיתונאים, כל המידע המופיע ב"לוח ההודעות" הוא מידע שמפיצה המשטרה, המידע חייב להיות רישמי ומאומת. ברגע שעיתונאי מקליד הודעות בקבוצה הדבר יוצר בלבול ו-"זיהום" של המידע הרישמי. על כן העיתונאים, בכל הקבוצות, מתבקשים להגיש שאילתות באופן ישיר("בפרטי") לדוברים ולא בקבוצה".

"כתב ערוץ 10, על אף הנחיה קבועה, מסודרת וברורה שלא להטריד את כל חברי הקבוצה בשאלות פרטניות שלו, בחר להתעלם מן ההנחייה ועל כן הורחק באופן זמני מן הקבוצה. ההרחקה בוצעה על רקע התעלמותו מהנוהל בלבד ולא בשל כל עניין אחר כגון תוכן ההודעה שלו או השתייכותו למגזר זה או אחר כפי שנרמז. גם בזמן שהורחק מן הקבוצה משטרת ישראל המשיכה לעדכן אותו "בפרטי" בכל ההודעות שיצאו על מנת לוודא שלא תיפגע עבודתו העיתונאית. וזאת אף על פי שהדבר מצריך התיחסות מיוחדת אליו".

"צר לנו כי ערוץ 10 בוחר לקחת עניין פרוצדורלי ולהקנות לו פרשנות זרה. משטרת ישראל תמשיך להיות שקופה ולאפשר לכלל הכתבים המסקרים אותה מידע אמין ומיידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully