וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עומד מאחורי מודעות האבל שנתלו בכניסה למשרדי הפרסום?

2.5.2016 / 14:20

הבוקר נתלו מודעות אבל בכניסה לעשרות משרדי פרסום ודיגיטל ברחבי גוש דן המבשרות על מותו של הכלי הוותיק והפופולרי ביותר בענף - קבוצת המיקוד

יח"צ - חד פעמי
קמפיין באזילה.
"קבוצות המיקוד לא יעילות". הקמפיין של באזילה

הבוקר (שני) נתלו מודעות אבל בכניסה לעשרות משרדי פרסום ודיגיטל ברחבי גוש דן המבשרות על מותה של קבוצת המיקוד. המודעות הן חלק מקמפיין גרילה המיועד למשרדי פרסום, מנהלי שיווק ואסטרטגיה בישראל. על הקמפיין אחראית חברת בזילה (Buzzilla), המתמחה בניטור ומחקר שיח חברתי המתנהל ברשת, המשיקה כלי מחקר חדש אשר יחליף את שיטת קבוצות המיקוד.

בבזילה טוענים כי "קבוצות המיקוד המסורתיות משמשות מזה עשרות שנים את התעשייה וחרצו גורלות של מותגים וקמפיינים רבים. אך הביקורת כלפי שיטת מחקר זה נשמעת כבר שנים: פעמים רבות הממצאים המתקבלים מוטים ולא תואמים את המציאות. בנוסף, ידוע כי לצד העלות הגבוהה, המשתתפים בקבוצות מיקוד הינם משתתפים ממוחזרים ומנוסים שעונים תשובות מוכנות ולא משקפות – בכדי לרצות את עורך המחקר, המתגמל אותם כספית".

לדברי אייל גולדמן, מנהל השיווק והפיתוח העסקי בבזילה: "קבוצות המיקוד הוכיחו עצמן אנכרוניסטיות ולא יעילות, זה הזמן לומר להן תודה ולהתקדם לדור הבא. השילוב שיצרנו בין טכנולוגיית ניטור שיח ומתודולוגיית מחקר ייחודית מאפשר לנו להצעיד קדימה את התחום ולספק ניתוח עומק משקף, מבוסס שיח אותנטי ומשתלם הרבה יותר".

עוד אמר גולדמן כי "המחקר מבוסס שיח חברתי המתנהל ברשת ומיועד לבדיקת תפיסת מותג, זיהוי והבנת צרכים, איפיון והיכרות עם קהל היעד. כך למשל, קבוצת המיקוד רחבה, ומכילה מאות משתתפים ולא משתתפים בודדים. בנוסף, אין הטיות - אנחנו לא שואלים שאלות, אלא מפיקים תובנות משיח אותנטי המתקיים ממילא ברשת. הבדיקה נערכת על פני תקופה, המחקר מתייחס לתקופת זמן ארוכה ומותאמת אישית. לבסוף, יש חיסכון בעלויות: המחקר עולה כשליש מעריכת קבוצת מיקוד מסורתית - ומצריך פחות משאבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully