וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרנה מגיב לתביעת נתניהו: "יש לבחון הפרסום על פי ז'אנר המשלים והדמיון היוצר"

3.5.2016 / 20:40

עיתונאי "ידיעות אחרונות" יגאל סרנה הגיב היום לתביעת נתניהו על הפוסט שפרסם בפייסבוק. בא כוחו של ראש הממשלה בתגובה: "בטוחים כי בית המשפט יקבע כי סרנה דובר שקר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו והעיתונאי יגאל סרנה. לע"מ, יח"צ- אלדד רפאלי, עיבוד תמונה
"משלים ומהתלות". נתניהו וסרנה/עיבוד תמונה, לע"מ, יח"צ- אלדד רפאלי

"בפייסבוק יש כר נרחב לתיאוריות קונספירציה, לדמיון יוצר, למשלים ומהתלות שנועדו להדגיש נקודת מבט ביקורתית חריפה, שלעתים מתחפשת למהתלה ספרותית", כך טוען העיתונאי יגאל סרנה, המיוצג על ידי עורכי הדין ליאור אפשטיין ואביגדור פלדמן, בכתב הגנה שהגיש היום (שלישי) לתביעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. בנוסף לכך, סרנה מציין בכתב ההגנה גם את המאבק שמתנהל בין נתניהו לעיתון שבו הוא כותב, "ידיעות אחרונות": "עיתון שהוא ובעליו נוני מוזס כפי הנראה מוקצים מחמת מיאוס בעיני התובעים לא פחות", לפי סרנה.

לגבי הסטטוס שפירסם, סרנה כותב כי "בעיקרו הפרסום הוא אמת וכי אם יש בו פרטים לא מדויקים הרי שהם נבלעים באמת הכללית של הפרסום, וכי גרעינו הקשה של הסיפור הוא אמת, בין אם התרחש בפרטי פרטים באופן המתואר בפרסום או בפרטים דומים לו".

לבסוף, סרנה מציג גישה שלפיה הסטטוסים בפייסבוק לא חייבים להיות אמת מוחלטת, אלא מציאות אפשרית: "הרשת החברתית מתירה פרסום פחות מוקפד ומרוסן מן העיתונות המסורתית... האירוניה העצמית של הרשת החברתית ומעמדה כעיתונות פוחזת במקצת המטילה ספק בכל, ולוקחת עצמה לא לגמרי ברצינות, מתירה כתיבה מסוג פרודיה ומשל. קוראי פוסטים בפייסבוק אינם מתייחסים ברצינות תהומית לכל מה שמתפרסם שם... יש לשפוט את הפרסום על פי כללים אלה, שמכוחם ניתן לראות בפרסום דנן גם משל, היפרבולה, הגזמה, הגחכה ולא בהכרח שיקוף מדויק של מציאות ריאלית, אלא של מציאות אפשרית".

בא כוחה של משפחת נתניהו, עו"ד יוסי כהן, מסר בתגובה: "השקרים הבוטים, ההשמצות הפרועות ודברי ההסתה שפרסם יגאל סרנה על ראש הממשלה ורעייתו חצו באופן מסוכן כל גבול אפשרי. במקום להתנצל ולהביע חרטה, סרנה מנצל באופן מרושע וזדוני כעת את החסינות שמוקנית לו בכתב ההגנה, כדי להוציא שוב דיבה מכוערת ורוויית ארס, תוך פגיעה בכל אמת מידה מוסרית ושימוש ציני בחופש הביטוי. אנו בטוחים כי בית המשפט יקבע שסרנה דובר שקר, יקבל את התביעה ויטיל עליו פיצוי כספי והוצאות גבוהות, שיביעו את מורת רוחו מהתנהגות פוגענית, נטולת יושרה וחסרת אנושיות שכזו".

כזכור, בסוף מרץ הגישו נתניהו ורעייתו תביעת לשון הרע נגד סרנה, לאחר שהעיתונאי טען בהודעה שפרסם בפייסבוק, כי רעיית ראש הממשלה הורתה לנתניהו לרדת מרכבם המשותף בעת שנסעו בכביש מספר 1. נתניהו דורש מסרנה פיצוי בסך 279 אלף שקלים בגין הוצאת לשון הרע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully