וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בערוץ 10: הוכרז סכסוך עבודה

4.5.2016 / 17:23

בעקבות הכוונה לפטר 45 מעובדי הערוץ, הוועד הכריז היום על סכסוך עבודה. בוועד מתבססים בין היתר על כתבה שפורסמה בוואלה ברנז'ה: "בעלי המניות יזמו לפני כשנה את תוכנית הפיטורים והיא 'נשלפה' בעיתוי הציבורי הנוח עבורם"

ערוץ 10 – בית הורד. דרור עינב, עיבוד תמונה
"חשש לפגיעה ברמה המקצועית". בית הורד/עיבוד תמונה, דרור עינב

ועד העובדים בערוץ 10 הכריז היום (רביעי) על סכסוך עבודה בעקבות תוכנית הקיצוצים הצפויה. במכתב שהוועד שלח אחה"צ לעובדי הערוץ נכתב: "בצער רב, ולאחר ניסיונות הידברות רבים, נאלצנו לפנות הבוקר לארגון העיתונאים ולהכריז בעזרתו על סכסוך עבודה בחדשות 10".

לפי הוועד, הרקע לסכסוך הוא דרישתם של בעלי המניות של הערוץ, לבצע לאלתר פיטורין של כ-45 עובדים ממצבת כוח האדם של החברה – מבלי לנהל משא ומתן עם נציגי העובדים. הוועד מציין כי "על פי החוק, בתום שבועיים ממועד ההכרזה ניתן יהיה, על פי שיקול דעתו של הוועד, לנקוט צעדים ארגוניים מסוגים שונים. אנו קוראים לראשי RGE ובעליה לפתוח בהידברות ללא דיחוי, ובשיתוף ההנהלה, כדי לסיים את הסכסוך במהירות ובדרכי נועם".

בוועד טוענים כי העילה המרכזית לסכסוך נובעת מהדרישה לפטר לאלתר ובאופן חד צדדי 45 עובדים בחדשות 10, על אף שהחברה עברה הליכי התייעלות רבים במרוצת השנים האחרונות והציגה שיפור ניכר בביצועיה המקצועיים. בוועד מתבססים בין היתר על כתבה שפורסמה בוואלה ברנז'ה בתחילת אפריל, לפיה בערוץ חיכו לתוצאות גרועות כדי להוציא לפועל תוכנית מגירה, וטוענים כי "היעדר זיקה מספקת בין המשבר העסקי הקצר, שפקד את החברה ברבעון האחרון, לבין תוכנית הפיטורים, שבעלי המניות יזמו עוד לפני כשנה וכמו 'נשלפה' בעיתוי הציבורי הנוח עבורם".

בנוסף, בוועד כותבים כי "החשש לפגיעה קשה ברמתם המקצועית של שידורי חברת החדשות, כתוצאה מפיטורי שיעור משמעותי כל כך (כ-15%) מעובדיה, וכן להעמסת מטלות נוספות על כתפי העובדים הקיימים מבלי לדון בתמורה נוספת". עוד מציינים בוועד, את הסירוב לדון בדרכים פוגעניות פחות לצמצום מצבת כוח האדם, כגון: הסתמכות על פרישה טבעית, תכניות פרישה מרצון, פיצויים מוגדלים, הטבת תנאים ועוד.

לבסוף, הוועד טוען כי ישנה "הימנעות מהצבת יעד סופי למצבת העובדים בחברה, תוך התחייבות שמתחת אליו לא יבוצעו צמצומים נוספים למשך תקופת זמן מוגדרת". עילה נוספת לסכסוך לפי הוועד היא ההתעלמות ממעבר החברה הצפוי לנווה אילן, שלטענתם ממילא יוביל לפרישה טבעית משמעותית של עובדים ואולי אף לצורך בקליטת חדשים תחתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully