וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: ועדת פילבר לא תאשר תוכן שיווקי להוט ויס

5.5.2016 / 12:35

לפי הערכות, הוועדה צפויה לאשר שידור של תוכן שיווקי לזכייניות - תחת הגבלות מסויימות: התוכן לא יוכל להיות חלק מהחדשות או מתוכניות הילדים, יהיה איסור לתוכן בעל אופי מיני ואלים ותצטרך להיות הצהרת נאותות

שלמה פילבר. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
שלמה פילבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

חדשות רעות להוט ויס: הוועדה לא תאשר שידור של תוכן שיווקי לפלטפורמה שממומנת על ידי דמי מנוי - כך נודע לוואלה ברנז'ה. מנגד, הוועדה צפויה לאשר שידור של תוכן שיווקי לערוצי הברודקאסט, הזכייניות, תחת הגבלות מסויימות: התוכן השיווקי לא יוכל להיות חלק מהחדשות או מתוכניות הילדים, יהיה איסור לתוכן שיווקי בעל אופי מיני או אלים ותצטרך להיות הצהרת נאותות שמדובר בתוכן שיווקי.

בשלב מסקנות הביניים, הוועדה המליצה בזמנו להתיר תוכן שיווקי בתוכניות אולפן ומגזין, ריאליטי, בידור ודרמה וספורט. ואולם, הוועדה המליצה לאסור על תוכן שיווקי בתוכניות ילדים, תעודה, חדשות ואקטואליה וצרכנות ולהסדיר כללים בתוכניות הייעוץ בנוגע לתוכן שיווקי.

בפברואר פורסם בוואלה ברנז'ה כי בצעד יוצא דופן החליטו שלושת גופי השידור להגיש תגובה משותפת לוועדת פילבר בשם ערוצי הברודקאסט. לטענתם, "בחינת תוצאותיהם העסקיות של הערוצים המסחריים, מעלה כי הם לא יכולים להסתמך עוד אך ורק על שוק הפרסום. שוק הפרסום בטלוויזיה מצוי בסטגנציה קבועה ובפועל יורד בהיקפו. ירידה זו גדלה מידי שנה, בעיקר בשל הזליגה המוגברת לפלטפורמות הדיגיטל השונות, בעיקר בדמות שחקניות בינלאומיות שאין עליהן כל חובת פיקוח או דיווח למדינת ישראל. הפער בין גודלו של השוק זה בפועל לבין התחזיות עליהן התבססו המודלים הכלכליים של הערוצים המסחריים עומד על יותר מ- 600 מיליון שקלים".

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "הוועדה נמצאת בשלבי סיום של דיוניה וניסוח ההחלטות. הדו"ח המלא יתפרסם תוך מספר שבועות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully