וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאדאם בביהמ"ש: "דיברתי בחופשיות, לא חשבתי שזה יכול לשמש נגדי"

19.5.2016 / 11:45

בית המשפט דן הבוקר בערעור המדינה על ההחלטה שלא לאפשר לרשויות האכיפה לקבל את חומרי הגלם של ראיון שערך כתב חדשות 2 גיא פלג עם מי שמואשמת בסרסרות ובעבירות מס עינת הראל; "לא חשבתי שיכול לקרות מצב שמישהו ייקח את חומר הגלם של הכתבה"

גיא פלג. ברני ארדוב
גיא פלג/ברני ארדוב

בית המשפט המחוזי בתל אביב דן הבוקר בערעור המדינה על החלטת בימ"ש השלום בת"א שלא לאפשר לרשויות האכיפה לקבל את חומרי הגלם של ראיון שערך כתב חדשות 2 גיא פלג עם מי שמואשמת בסרסרות ובעבירות מס, שכונתה "המאדאם של תל אביב".

לאחר שידור הראיון עם הראל אשר הוגש נגדה כתב אישום אך המשפט בעניינה טרם החל, פנתה המשטרה ודרשה לקבל את חומרי הגלם מהכתבה. בחדשות 2 סרבו בשל חסיון עיתונאי. לאחר שדרישת המשטרה נדחתה כאמור בבית משפט השלום, ערערה המשטרה למחוזי שהציע לצדדים להתפשר ולחדשות 2 לתת רק את החומרים שנחתכו בעריכה. חדשות 2 המיוצגים על ידי עורך הדין ישגב נקדימון התנגדו והשופט בני שגיא קרא להראל להגיע לביהמ"ש ולמסור את גרסתה לדברים.

למרות טענת נציג הפרקליטות עו"ד איתי פרוסט מפרקליטות מחוז ת"א, כי עמדתה אינה רלוונטית וכי החסיון מסור לעיתון ולעורכו, קיבל השופט שגיא את עמדת חדשות 2 וטען כי ישנה מערכת אמון המיוחדת בין מקור לעיתונאי ולכן רלוונטיות רבה לדבריה של העדה.

"ביקשו ממני להתראיין על התעשייה", הסבירה הראל, "יומיים לפני זה גיליתי על כתב האישום דרך עיתון ידיעות אחרונות. עורך הדין שלי התקשר אלי לבקש ממני להתראיין. אני סרבתי, אין לי עניין ואז עורך הדין אמר לי 'תקשיבי, בואי תתראייני. כבר ראו את פנייך. בואי תתראייני ותספרי מה זה העולם הזה'. לא היתה לי כוונה לדבר על התפקיד שלי. כל הראיון גם אמרתי שכל מה שקשור למי אני ומה אני יידון בבימ"ש כי אין לי שום עניין לנהל את זה בפני כל העולם. לא חשבתי שיכול לקרות מצב שמישהו יבוא וייקח את חומר הגלם של הכתבה וישתמש בבימ"ש, דיברתי בצורה חופשית כי לא חשבתי שזה יכול לשמש נגדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully