וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל התפטרויות ב-ynet; תשעה עובדים פרשו

19.5.2016 / 12:50

פרסום ראשון: לוואלה ברנז'ה נודע כי בתקופה האחרונה התפטרו מהאתר 9 עובדים בעקבות הרעת התנאים בגלל המעבר לראשון לציון והתארכות זמן הנסיעה בצורה משמעותית. גורם המעורה בפרטים: "עובדים רבים נוספים מאיימים להתפטר בגלל המצב"

אמנון מרנדה. ניב אהרונסון
"יש תסכול רב במערכת". עורך האתר אמנון מרנדה/ניב אהרונסון

המעבר לראשון לציון ואיחוד המערכות של קבוצת ידיעות אחרונות למבנה אחד אמנם חסך לנוני מוזס הרבה הוצאות תפעוליות, אבל גם הביא עמו חתיכת כאב ראש. לוואלה ברנז'ה נודע כי בעקבות המעבר, ynet נמצא תחת עיצומו של גל התפטרויות כאשר בתקופה האחרונה התפטרו מהאתר 7 עורכי וידאו ו-2 עורכי רדיו.

בשבוע שעבר פורסם בוואלה ברנז'ה כי חן זאוסמר, העורכת הראשית של מהדורות החדשות ברדיו של ynet, עברה לערוץ i24news שם תשמש ככתבת. בנוסף לכך, גם לי עמרם אילת, קריינית ועורכת ברדיו של האתר, התפטרה מהאתר. מלבד מחלקת הרדיו של ynet, את מחלקת הווידאו של האתר נטשו מאז המעבר 7 עורכים, ביניהם שי שבתאי ונגה מימרן.

גורם המעורה בפרטים הסביר כי בעוד שלעורכי הרדיו יש סיבות פרטניות לעזיבה, אצל חלק גדול מעורכי הווידאו הסיבה העיקרית להתפטרות נעוצה במעבר לראשון לציון ובהרעת התנאים שהגיעה בעקבות כך. "המעבר מתסכל מאוד את העובדים. כאשר אין לך רכב, אז לוקח בין שעה וחצי לשעה ושלושת רבעי כדי להגיע לראשון לציון - לכל כיוון. זו הרעת תנאי עבודה מטורפת", אמר הגורם.

בעקבות המעבר לראשון, הוועד של ynet אף הקים קבוצת פייסבוק סגורה בשם "עובדי טמקא", שם הם מדברים על הרעת תנאי העבודה ועל כך שהם מתכוונים לפעול בנושא. הגורם הוסיף כי "יש תסכול רב במערכת, ועובדים רבים נוספים מאיימים להתפטר בגלל המצב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרבה אנשים לא מוכנים לבוא לראשל"צ". בית ידיעות אחרונות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאחרים את הרכבת

"העובדים סובלים מהפקקים ומזמן הנסיעה הארוך שלוקח להגיע לראשון לציון. בשעות העומס הנסיעה יכולה להגיע לשעה לכל כיוון, ואף יותר מכך"

בנוסף להתפטרויות הרבות, חסרים במערכת עורכי תוכן ועורכי ווידאו רבים, זאת מכיוון שלטענת הגורם לא מצליחים למצוא מספיק עובדים ראויים, מבחינת הרמה, ובעלי ניסיון. הגורם הסביר כי "הרבה אנשים לא מוכנים לבוא לראשון לציון בגלל המרחק וכי המקום לא נגיש מבחינת תחבורה ציבורית. גם קשה למצוא מי שיסכים לעבוד בתנאים האלה, כאשר לוקח להגיע כל כך הרבה זמן לעבודה, במשכורת מגוחכת ממש".

בעיה נוספת מבחינת התחבורה היא שהמערכת לא נותנת פתרון לעובדות שצריכות לחזור בלילה. "הם מממנים מוניות רק למקומות שרחוקים בכמה קילומטרים מהמערכת. למשל, אחת העובדות מתגוררת ביישוב בדרום – ולא מסכימים לממן לה מונית מתחנת הרכבת אל הבית שלה. המוניות מחצות בלבד ורק ליישובים קרובים - ובשישי ובשבת רק בשעות שבהן אין תחבורה ציבורית", אמר הגורם. גם השאטלים, לטענתו, לא מספקים פתרון כולל מכיוון שהם מאוד מצומצמים ולא יוצאים כל הזמן, כך שלפעמים מפספסים את הרכבת.

הגורם טוען כי גם העובדים שיש להם רכב מתוסכלים מהמצב. "העובדים סובלים מהפקקים ומזמן הנסיעה הארוך שלוקח להגיע לראשון לציון. בשעות העומס הנסיעה יכולה להגיע לשעה לכל כיוון, ואף יותר מכך", אמר.

כחלק ממהלך הפעימה השנייה בקבוצת ידיעות, בעוד כשבועיים צפויים לפרוש כ-30 עובדים מקבוצת ידיעות. זאת בנוסף לכ-10 עובדים שצפויים להיות מפוטרים מהקבוצה. בתחילת אפריל הכריז ועד עובדי העיתונאים בידיעות על סכסוך עבודה. הנושאים עיקריים המצויים במחלוקת, שהוועד קיבל עליהם סירוב מוחלט מההנהלה במסגרת המשא ומתן, הם: פיצוי על השינוי בתנאי העבודה עקב המעבר לראשון לציון, תוספת שכר וחישוב ההפרשות לקרן הפנסיה על כל רכיבי השכר.

לא נמסרה תגובה מ-ynet.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully