וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגמרו התירוצים: אתר אינטרנט חדש ירכז מומחים ערבים

22.5.2016 / 17:10

לידיעת עורכי תוכניות האקטואליה: הארגון החברתי "אנו" ועמותת סיכוי השיקו את אתר A-List - שיכלול מידע מקיף ומעמיק על מאות מומחים ערבים ישראלים בנושאי משפט, חברה, מדע, טכנולוגיה, תרבות ויצירה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסוף להדרת ערבים מהפאנלים? אתר A-List/מערכת וואלה!, צילום מסך

הארגון החברתי "אנו" בשיתוף עמותת סיכוי השיקו היום (ראשון) את אתר A-List - מאגר מומחים ודוברים ערבים בישראל המיועד לתקשורת הישראלית. בארגון מסבירים כי המאגר אמור לתת מענה הולם להדרת דוברים ערבים מהתקשורת. המאגר יכלול מידע מקיף ומעמיק על מאות מומחים ערבים ישראלים בנושאים שונים כמו: משפט, חברה, מדע, טכנולוגיה, תרבות ויצירה. בשלב הראשון, המאגר יכלול כמאה מומחים, אך הוא צפוי לגדול בצורה משמעותית בשנה הקרובה.

מקימי המאגר טוענים כי הוא ישמש כלי עבודה לתחקירנים, עורכים ומגישי תוכניות. בנוסף, המאגר פותח בהתאם לצרכים ולמאפיינים של תוכניות האקטואליה והתקשורת הישראלית, על מנת לתת מענה לחסמים ולכשלים שמנעו שילוב דוברים ערבים. מקימי המאגר אומרים כי "המאגר הוקם על רקע מחקרים ומעקבים שחשפו את הייצוג המזערי והסטריאוטיפי של האזרחים הערבים בתקשורת בעברית בשנים האחרונות".

"למרות שהאזרחים הערבים מהווים כמעט חמישית מאזרחי מדינת ישראל, מחקרים חדשים הוכיחו כי שיעור הייצוג שלהם בתקשורת עומד על אחוזים בודדים. על פי רוב, המרואיינים הערבים אינם מומחים בעלי סמכות וידע המדברים על תחום המקצועיות שלהם, אלא בעיקר דוברים ערבים שהוזמנו לדבר על סוגיות הקשורות בציבור הערבי ובקונפליקט ובדרך כלל נתפסות כשליליות או מאיימות לציבור היהודי", לפי מקימי המאגר.

בין המומחים הערבים במאגר ניתן למצוא את עמאד תלחמי, מייסד ומנכ"ל חברת באבקום שהיה יד ימינו של דב לאוטמן; רים יונס מייסדת ומנכ"לית חברת הביוטק אלפא-אומגה; פרופ' חוסאם חאיק מהטכניון, ממציא "האף האלקטרוני" לזיהוי מחלות; פרופ' יעקוב חנא חוקר גנטיקה מוליקולרית בעל שם עולמי ממכון ויצמן; פרופ' זיאד חנא יזם הייטק שהקים בישראל מרכז פיתוח תוכנה בינ"ל; נורה נאסיר יזמית סטראטאפ בתחום הננוטכנולוגיה; אמאני בריק בכירה בגוגל ישראל; וד"ר בשארה בשארה מנהל בית חולים בנצרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully