וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין הכנסת החליף 500 אישורי כניסה למשכן; הכתבים נאלצים לעמוד בתור

23.5.2016 / 14:14

בכנסת מבהירים כי הסיבה להגברת האבטחה כרוכה בעתירה שהגישו תומר אביטל והתנועה לחופש המידע, אשר בעקבותיה נאלצו לפרסם את רשימת שמות בעלי היתרי הכניסה הקבועים למשכן. כתב כנסת ותיק: "עד היום אף אחד לא ידע שעמית סגל מגיע לכנסת? זה לא רציני"

משכן הכנסת. פברואר 2016. נועם מושקוביץ
"מודעים לעובדה שהדבר כרוך באי נוחות מסוימת". הכנסת/נועם מושקוביץ

עד לאחרונה, הבעיה הגדולה ביותר בכניסה למשכן הכנסת הייתה תלבושת שכוללת מכנסי ג'ינס, אך כעת כתבי הכנסת נאלצים להתמודד עם נהלי אבטחה חדשים ומייגעים. קצין הכנסת חסם זמנית 500 אישורי כניסה למשכן, וכל הכתבים שנחסמו צריכים לעמוד בתור כדי להוציא אישור חדש. מלבד זאת, כתבי הכנסת אף נאלצים לעבור כל יום בדיקת רכב מעמיקה המבוצעת על ידי חבלן, כאשר בכל פעם הם צריכים לצאת מהרכב ולהמתין בזמן שכלב נכנס ובודק את הרכב.

בכנסת מבהירים כי הסיבה להגברת האבטחה כרוכה בעתירה שהגיש באפריל העיתונאי תומר אביטל, אשר לפני כשנה היתר הכניסה שלו לכנסת בוטל. בעקבות העתירה שהגיש ביחד עם התנועה לחופש המידע, הכנסת נאלצה לפרסם את רשימת שמות בעלי היתרי הכניסה הקבועים למשכן - מה שגרם להגברת מערך האבטחה בכניסה לכנסת, ולבדיקות המחמירות של כל האנשים שהופיעו ברשימה בעקבות הפרסום. כתב ותיק במשכן אמר היום לוואלה ברנז'ה כי "זה תירוץ מאוד לא מספק. מה עד היום אף אחד לא ידע שעמית סגל, לדוגמא, מגיע לכנסת? זה לא רציני".

אביטל אמר היום לוואלה ברנז'ה כי "הנהלת הכנסת רמזה היום למאות אנשים שהבדיקות המכבידות שיעברו במשכן מעתה הן באשמת 'השקיפות'. אלא שהחמרת הבדיקות נועדו למטרה אחרת: לאותת לעיתונאים שלא ימשיכו להעמיק ולחקור את קשרי נבחרי הציבור, ובראשם קשריו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין - כפי שנחשפו ברשימת האישורים שיצאה סוף סוף לאור. לא נרתע ולא נפסיק את המאבק לשקיפות ולקביעת קריטריונים ברורים ושווים לכל. כולי שמחה ונחת שהכנסת סוף כל סוף סוגרת פרצות אבטחה שהתקיימו עוד בטרם פעילותנו (אני והתנועה לחופש המידע ממתינים למכתב תודה בנושא) אולם שום תירוץ לא יחפה על האיפה והאיפה בה נוהגים קברניטי המשכן".

מהכנסת נמסר בתגובה: "אישורי הכניסה לא 'בוטלו' וגם לא נערכו ניפויים'. עם זאת, הכתבים צריכים לגשת באופן חד-פעמי לאגף ביקורים והיתרים על מנת להחליף את האישור הקיים באישור חדש שיינתן בו במקום. השינוי היחיד באישור החדש הוא בכך שהוא מפנה כניסת כלי רכב לשער ה"צפרייה" שם תיערך, על פי הנחיות קצין הכנסת, בדיקה ביטחונית. בכול השאר, ההיתר החדש זהה לקודם. השינוי בנהלי הביטחון, אינו רק לגבי עיתונאים אלא חל על כמה מאות בעלי היתרים לכנסת - שנאלצה לפרסם ברבים את שמותיהם בעקבות עתירת חופש מידע והחלטת בית המשפט בעניין. בעקבות זאת, החליט קצין הכנסת על מספר שינויים מתחייבים באופן הכניסה של אותם בעלי היתרים ששמם פורסם. אנו מודעים לעובדה שהדבר כרוך באי נוחות מסוימת ונשתדל, כמובן, להקל ככל האפשר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמוד הטוויטר של עקיבא נוביק/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully