וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבית הטבעי של החדשות המקומיות הוא בתאגיד השידור הציבורי"

24.5.2016 / 14:50

בדיון מיוחד שנערך בוועדת הכלכלה אמר היו"ר איתן כבל: "הכבלים והלווין זה לא המקום הטבעי של החדשות המקומיות - ולכן אין סיכוי להמשיך את הוראת השעה". בשבוע הבא יתקיים דיון דחוף עם נציגי התאגיד, מנכ"ל משרד תקשורת ונציגי האוצר

יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל בדיון הוועדה במתווה הגז, יולי 2015. נועם מושקוביץ
"יש צורך בחדשות מקומיות". ח"כ איתן כבל/נועם מושקוביץ

"הבית הטבעי של החדשות המקומיות הוא תאגיד השידור הציבורי", כך אמר ח"כ איתן כבל בדיון שנערך היום (שלישי) בוועדת הכלכלה. כבל, יו"ר הוועדה שיזם את הדיון בנושא החדשות המקומיות, אמר כי "אני סבור שיש צורך בחדשות מקומיות אך צריך למצוא להם את המקום הנכון. הכבלים והלווין (הוט ויס) זה לא מקומם הטבעי - ולכן אין סיכוי להמשיך את הוראת השעה".

כבל אף הוסיף כי "אני הולך לפעול בכל הכוח כדי שהתאגיד יקדיש לכך זמן שידור בכל יום. כבר בשבוע הבא אני מתכוון לזמן דיון דחוף עם נציגי התאגיד, מנכ"ל משרד תקשורת ונציגי האוצר כדי לנסות ולהביא לפתרון המשבר. אני מתחייב ללוות את זה בלוח הזמנים הקצר ביותר ולקבל החלטה".

ח"כ דב חנין אמר כי אם רוצים לחזק את הפריפריה צריך חדשות מקומיות, אבל גם הסיקור של הפריפריה בתל אביב, כמו גבעת עמל, הוא לא טוב. ח"כ עיסאווי פריג' הוסיף כי "צריך ליצור המשכיות לדבר הזה ולשבור את הראש איך עושים את זה". ח"כ נחמן שי אמר כי יש כסף בתוך כל הסכומים שמתגלגלים בענף וצריך רק למצוא לזה את המקום הראוי.

סגנית הממונה על התקציבים באוצר, שירה גרינברג, אמרה כי היא "לא רואה באוצר שחקן משמעותי". לדבריה, אפשר להכליל את השידורים בתאגיד השידור הציבורי. יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, ד"ר יפעת בן חי שגב, אמרה כי היא לא מקלה ראש בבעיה, אך לא ברור מדוע החובה למימון החדשות צריכה להיות מושתת על הוט ויס, שהן בכלל מנועות מלשדר חדשות. "לתפיסתי זה צריך להיות בשידור הציבורי, כמו שקורה בכל העולם", דברי בן חי שגב.

בחודש שעבר פג תוקפה של הוראת השעה אשר חייבה את חברות הכבלים והלוויין להפיק מהדורות שבועיות של חדשות מקומיות, לאחר עשרים שנות פעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully