וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד גל"צ: "החבטה בתקשורת הפכה לספורט לאומי"

24.5.2016 / 20:10

דקל הגיב על חקירת הכתב מיכאל שמש: "הסיפור הזה מדליק נורה אדומה על יכולתם של בעלי שררה להפחיד עיתונאים". על התערבותה של מירי רגב: "קצפה של תעשיית המוסיקה והאומנים שפנו לשרת התרבות יצא על גלגלצ כי התחנה לא תמיד מסייעת למכור דיסקים והופעות"

ירון דקל. יוסי זליגר, מערכת וואלה! NEWS
"לנגח עיתונאים הפך לבון טון". ירון דקל, הערב/מערכת וואלה! NEWS, יוסי זליגר

"בעת האחרונה החבטה בתקשורת הפכה לספורט לאומי והסיבה, זה פופולרי, זה מוסיף קולות. בעידן של לנגח, להיכנס בעיתונאים זה ממש בון טון ואם אפשר על הדרך להדביק להם תווית של שמאלנים – מה טוב", כך אמר הערב (שלישי) ירון דקל, מפקד גלי צה"ל, בכנס אלי הורוביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה. דקל גם התייחס לראשונה להשתלשלות העניינים בפרשת זימון כתב גל"צ מיכאל שמש לחקירה במשטרה, לאחר שחשף חשדות לשחיתות לכאורה בעיריית ירושלים, ואמר כי "הסיפור הזה מדליק נורה אדומה על יכולתם של בעלי שררה להפחיד עיתונאים, ועל היכולת להשתמש בגורמי האכיפה כדי להטיל אימה".

מפקד התחנה הצבאית התייחס גם לשינויים שנעשו בגלגלצ, שהחלו טרום הסערה שפרצה בעקבות דבריה של שרת התרבות מירי רגב, ואמר כי "היום כבר עולות טענות שיש יותר מדי מוסיקה מזרחית. נודה על האמת, קצפה של תעשיית המוסיקה והאומנים שפנו לשרה יצא על גלגלצ כי התחנה לא תמיד מסייעת למכור דיסקים והופעות. תחנה שנקייה מאינטרסים מסחריים, ואי אפשר לסגור דילים עם העורכים המוסיקליים, מאוד מעצבנת".

דקל התייחס גם לפעילות התחנה ושמירת האיזון הרגיש שבין תפקודה של תחנה צבאית לכלי תקשורת מקצועי, מאוזן ומשפיע ואמר: "אנו גאים להיות חלק מצבא ההגנה לישראל ואנו בעד החיילים, מפקדיהם, ערכי צה"ל ופקודותיו. ובשידורינו אנו רוצים להשמיע קול ברור בזכות הצלחת צה"ל במלחמתו בטרור ובכל מערכה ומבצע צבאי שהוא מנהל. תמיכתנו בצבא, חייליו, מפקדיו וברמטכ"ל אינה מונעת מאתנו דיווחים בהם יש גם ביקורת על צה"ל".

דקל הוסיף כי גם היום הוא שלם עם הדרך בה טיפלה מערכת החדשות בפרשת סילבן שלום שהביאה להסרת מועמדותו לתפקיד נשיא המדינה: "הדילמה העיתונאית שהניחה בפני הדס שטייף לפני כשנתיים בעניין מועמדותו של השר לשעבר סילבן שלום לתפקיד נשיא המדינה, הייתה לא פשוטה, אך גם היום אני שלם עם ההחלטה שקיבלנו במערכת לפרסם את המידע שהגיע".

לבסוף, התייחס דקל גם לקולות הקוראים לסגירת התחנה הצבאי, ואמר: "שידרתי הרבה שנים ברשות השידור, שאת מותה יש רבים שמבכים היום. אומרים שחבל שנסגרה, שדווקא חשוב שיהיה כלי תקשורת ציבורי מהימן וחזק – נזכרים בנוסטלגיה בהצלחותיה הרבות ורואים באילו קשיים ועלויות מוקם בימים אלה התאגיד החדש. אני מקווה שיקום ויצליח. באותה נשימה, אותם אנשים ממש הם שותפים פעילים לתהליך מסוכן של דה לגיטימציה להמשך קיומה של גל"צ - תחנה שמוכיחה עצמה כבר עשרות שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully