וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבל: "צריך להמשיך בחקיקת 'ברית המועצות' במקביל לוועדת פילבר"

31.5.2016 / 16:44

ח"כ איתן כבל: "פעם הוועדות המסדרות היו הלהיט של הפוליטיקה עד שפג תוקפן ועברנו לפריימריז, עכשיו יש מי שטוען שפג תוקפו של הפריימריז וחוזרים למודל של ועדות מסדרות". בתוך כך אושר כי המועצה תכהן 4 שנים והיו"ר 5 שנים

יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל בדיון הוועדה במתווה הגז, יולי 2015. נועם מושקוביץ
"תהליך נקי". ח"כ איתן כבל/נועם מושקוביץ

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, המשיכה היום (שלישי) להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את חוק התקשורת, שנועדה להסדיר את הרגולציה על השידורים המסחריים בישראל ולאחד את הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו והמועצה לשידורי כבלים ולוויין לגוף רגולטורי אחד. בפתח הדיון חזר היו"ר, איתן כבל, על כך ש"צריך להמשיך בחקיקה במקביל לעבודת ועדת פילבר", ושב להתייחס גם לסוגיית העובדים. הוא הבהיר כי "החקיקה לא תסתיים עד שנושא העובדים לא יוסדר". עם זאת, ציין כי המטרה היא לא להביא לגוף גדול יותר משני הגופים הקיימים.

כבל התייחס למכתבה של ד"ר תהילה אלטשולר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה, בעניין מודל המועצה הציבורית, ואמר כי זה לא עניין של מודל הגוף המפקח, אם זה מועצה ציבורית או כל מודל אחר שאמור להיות מושלם יותר או פחות, אלא הכוונה היא לייצר בחוק את המעטפת להקמת הגוף הטוב ביותר האפשרי. "פעם הוועדות המסדרות היו הלהיט של הפוליטיקה עד שפג תוקפן ועברנו לפריימריז, עכשיו יש מי שטוען שפג תוקפו של הפריימריז וחוזרים למודל של ועדות מסדרות, לכן השאלה היא לא מה נכון יותר", אמר. הוא הזכיר כי "גם בחוק תאגיד השידור הציבורי הישראלי השתדלנו לעשות את התהליך הכי נקי, מחוט ועד שרוך נעל".

הוועדה עסקה בסעיף העוסק בהקמת ועדת האיתור למועמדים לכהונה במועצה הציבורית של הגוף המאוחד. היועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד דנה נויפלד, הסבירה כי המודל דומה לוועדת האיתור בחוק השידור הציבורי. מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, הוסיף כי מדובר במועצה שמפקחת על רגולטורים (הרשות) שמפקחים על גופים עצמאיים. לפי נוסח ההצעה, ועדת האיתור תמנה שלושה נציגי ציבור כאשר אחד ימונה על ידי שר התקשורת, השני על ידי מנכ"ל משרד התרבות והספורט והשלישי יהיה חבר הסגל האקדמי במוסד מוכר שתבחר המועצה להשכלה גבוהה.

כבל סיכם את הדיון בסעיף ואמר כי הוועדה לא תצביע היום על אישורו, ודרש להביא תיקונים לנוסח על מנת שהליך המינוי יהיה כמה שיותר שקוף עם מינימום של התערבות. הוא הוסיף כי הכוונה היא לצמצם לא רק את ההתרבות הפוליטית, אלא גם את ההתערבות העסקים. לדבריו, בכל הקשור לשידורים מסחריים ההתערבויות העסקיות יכולות להיות גדולות לאין שיעור מהפוליטיות.

המועצה תכהן 4 שנים; היו"ר 5 שנים

כמו כן, הוועדה אישרה את הסעיף העוסק בתפקידי המועצה וסמכויותיה. נויפלד הסבירה כי ההצעה היא להעביר את תפקידי המועצה מהחוקים הקיימים לתיקון הנוכחי, לפיה המועצה היא גוף העל הקובע את מדיניות הרשות ומתווה את קווי פעולתה, קובעת כללים ומעניקה רישיונות או זיכיונות מתקנת אותם או מבטלם. כמו כן המועצה תהייה רשאית להאציל מסמכויותיה ליו"ר או לוועדות משנה. נויפלד הבהירה כי פעילות הליבה תישאר בידי המועצה.

הוועדה אישרה גם את הפרקים העוסקים בעצמאות המועצה בביצוע תפקידיה והפעלת סמכויותיה, ביו"ר המועצה ומנהל הרשות וכהונת המועצה וסדרי עבודתה. לפי הצעת משרד התקשורת, יו"ר המועצה יהיה עובד מדינה שיבחר שר התקשורת ועליו להיות בעל תואר אקדמי ממוסד מוכר, ניסיון מקצועי מצטבר של 8 שנים לפחות באחד מהתחומים הבאים: משפט, כלכלה, אסדרה או תקשורת, וכן הוא צריך ניסיון של 4 שנים לפחות בתפקיד ניהולי. עוד הוצע כי במקרה וליו"ר אין תואר אקדמי הוא יצטרך ניסיון מקצועי של 10 שנים. עוד עסקה הוועדה בתקופת כהונת המועצה והיו"ר, כאשר לפי ההצעה נקבע כי המועצה תכהן 4 שנים והיו"ר יכהן 5 שנים.

עוד הוצע כי הממשלה תוכל להאריך כהונת חבר מועצה בתקופת כהונה אחת נוספת ולא יותר משתי תקופות רצופות, אך לא תוכל להאריך את תקופת כהונת היו"ר. כבל אמר כי צריך להאריך את כהונת היו"ר, על מנת לא להחליפו דווקא אחרי שהתמקצע והציע לקבוע אותה על תקופה אחת בת 6 שנים. הוועדה אישרה את הצעת משרד התקשורת באשר לכהונת חברי המועצה וקיבלה את עמדת היו"ר כבל באשר לכהונת יו"ר המועצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully