וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: נלחמים על כל פריים - המאבק לחיים של צלמי העיתונות

וואלה ברנז'ה

1.6.2016 / 15:43

בשביל צלם עיתונות, כל תמונה שהוא מצלם שווה המון. הבעיה מתחילה בעובדה שכיום כל אחד יכול לצלם. סרטו של טל אביטן "מחוץ לפריים" אשר יוקרן בפסטיבל קולנוע דרום עוסק באלו שמנסים לשרוד בין השניים

יח"צ - חד פעמי

("באדיבות דרומהפקות")

"בעולם שבו תמונה אחת שווה אלף מילים, תמונה שמופיעה בעמוד שער של עיתון שווה פי אלף יותר. בשביל צלם עיתונות כל תמונה שהוא מצלם במצלמה הגדולה, המקצועית, התלויה תמיד על הכתף, שווה המון. היא שווה את החיים שהוא יצר סביבה. חיים שבה צריך לבחור כל דקה בין הסתערות עליה לבין עוד רגע עם המשפחה. חיים שמצריכים את הסובבים אותך להשלים עם העובדה שהפריים הוא מה שמוביל אותך. הפריים והתשוקה לחיפוש אחריו".

"הבעיה היא שבעולם הזה כל אחד יכול לצלם. לכולם יש טלפון נייד עם מצלמה, כולם מצלמים כל הזמן. תמונות עוברות מאחד לשני בכל רגע. בעולם כזה, משתנים חייו של צלם העיתונות. משתנה חייה של העיתונות הכתובה בכלל".

כך מסביר היוצר טל אביטן את המניע לסרטו "מחוץ לפריים" העוסק במקצוע ההולך והנעלם הזה. שני הגיבורים של הסרט, אלי הרשקוביץ' מעיתון "הארץ" ואדי ישראל מעיתון "מעריב" מתמודדים כל אחד בדרכו עם מה שמציעים החיים כצלם עיתונות. האחד נלחם על הכבוד של הפריים ושל הצלם העומד מאחורי הצילום. מסרב לשחק את המשחק שבו כל אחד יכול לצלם ולפרסם. השני נלחם להרוויח כמה שיותר רגעים עם ילדיו ותוך כדי נאבק ממש כדי להציל את העיתון שלו כדי שיהיה כסף להביא הביתה - אבל גם "כדי שאבא ימשיך להגיד בגאווה: "אדי. הבן שלי. צלם מעריב".

הסרט יוקרן בהקרנת בכורה בפסטיבל קולנוע דרום של בית הספר לאמנויות הקול והמסך של מכללת ספיר ביום שני, 6 ביוני, בשעה 17:30 בסינמטק שדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully