וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל יום שעובר בלי מוות של תינוק הוא נס"

1.6.2016 / 16:15

יעל גבירץ, ששימשה כ-30 שנה כעיתונאית בכירה במגוון כלי תקשורת, החליטה לפני מספר שנים לחצות את הקווים, לעשות מעשה, וליזום את יריד "אליפלט" שנועד להתעוררות ולגיוס תרומות ומתנדבים להצלת הילדים ב"מחסני הילדים"

עריכת תוכן: סיגל סיריוס ולירן מוסלי, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה וצילום סטילס: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

"לפני שנה היה זעזוע ציבורי מאוד גדול עקב מותם של 5 תינוקות בתוך 6 שבועות - תינוקות שאפשר היה להציל, מיד לאחריו המדינה הכריזה על פרויקט סיוע מאוד גדול של 14 מיליון שקל שיספק פתרונות ויוציא למעשה את הילדים האלה ממעגל סיכון שהם נמצאים בו. העזרה הזאת מתעכבת", מספרת לוואלה ברנז'ה עיתונאית "ידיעות אחרונות" יעל גבירץ, שהחליטה לחצות את הקווים, לעשות מעשה, וליזום את יריד "אליפלט" שנועד להתעוררות ולגיוס תרומות ומתנדבים להצלת הילדים ב"מחסני הילדים". גבירץ הקימה את עמותת "אליפלט'" לפני 4 שנים בעקבות אירוע של השלכת בקבוקי תבערה על "בייביסטר" (מעונות) של ילדי פליטים שהיו בו 21 תינוקות וילדים שבמזל לא נשרפו חיים.

"כל יום שעובר בלי מוות של תינוק הוא נס", היא מספרת, "ולצורך זה יצאנו עם 2 פרויקטים: הפרויקט הראשון הוא ספר צביעה של יהודה אטלס ודתיה בן דור ועד 39 מבכירי המאיירים. הרעיון הוא שלא רק השירים יכולים לתרום ולעזור אלא כל החברה מתלכדת ומשנה מציאות, והפרויקט השני הוא יריד 'אליפלט' וזה פרויקט המשך של הספר כי נשיק שם עוד הרבה דברים שהפקנו ממנו".

גבירץ שימשה כעיתונאית בכירה מזה 30 שנה ("ידיעות אחרונות", "חדשות", "העיר"), ובשיחה היא מספרת שהיא "חיה עם חוויה טראומתית מתקופת העיתונאות שלי. בסוף שנת 94 רבין שלח משלחת הצלה לגבול אוגנדה כדי להציל את רבבות הפליטים שברחו. בזמן מלחמת האזרחים אני התלוותי לבית החולים של צה"ל והצלנו המון ילדים באמצעות אינפונזות אבל המון ילדים מתו, כי לא היו מספיק מיתות ואמצעים שסייעו להם. החוויה הזאת של לראות ילדים מתים מול העניין אני חושבת שהיא דחף מאוד חזק אצלי להחלטה הזאת לעשות משהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully