וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניתוח המפתיע של פרופ' גביזון: "גב' נתניהו זוכה לתקשורת מקוטבת כבר זמן רב"

7.6.2016 / 15:10

דווקא מעולם האקדמיה מפתיעה פרופ' רות גביזון שפרסמה פוסט בפייסבוק על היחס של התקשורת לשרה נתניהו: "התקשורת עוסקת בתביעות בענייני שרה נתניהו כמוצאת שלל רב. ועכשיו גם מבקרת את עורך הדין שלה ש'מהלך אימים' על בית המשפט"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תחושת אי-צדק". רות גביזון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"גב' נתניהו זוכה לתקשורת מקוטבת כבר זמן רב", כך כותבת פרופ' רות גביזון בפוסט שפרסמה בפייסבוק על יחסה של התקשורת לשרה נתניהו. גביזון מוסיפה כי "אמנם, יש גם עיתונאים שחשבו שיש לה קסם רב. אבל לפי הרבה מאוד תיאורים היא אינה אישה קלה. בלשון המעטה. אבל יש בעולם המון אנשים לא קלים. ויש גם לא מעט בני זוג לא קלים של מדינאים בכירים, שמשפיעים בצורה זו או אחרת על תפקודם".

עוד לפי גביזון, "התקשורת – ברובה הגדול - עוסקת בתביעות בענייני שרה נתניהו כמוצאת שלל רב. ועכשיו גם מבקרת את עורך הדין שלה ש'מהלך אימים' על בית המשפט, גם מפי הנהלת בתי המשפט, נשיאת בית המשפט העליון ושרת המשפטים...אבל תחושת אי-הצדק שלי לפעמים מתקוממת במיוחד כלפי מה שנראה פגיעה באדם באמצעות מערכת המשפט משיקולים שלפחות אצל חלק מהשחקנים המרכזיים נראים לא ענייניים ולא הוגנים".

גביזון מוסיפה כי "אנחנו משלמים עכשיו מחיר גבוה מאוד על כך שבאמת אין אמון ביושרה המקצועית של כל המערכות הרלבנטיות, שמזינות זו את זו – תקשורת, פוליטיקה וגם, נורא ואיום – משפט. לא מפני שרוב השחקנים רעים או מושחתים. אלא מפני שהשיח והמטרות הפוליטיות משתלטים עלינו, וממש בלי משים אנחנו רותמים את כל הכלים להשגת המטרות שנראות חשובות. בלי קשר לשאלה אם נוכל אחר כך לעשות שימוש אמין בכלים האלה, שכל כך חיוניים לחוסננו כחברה וכמדינה".

עוד היא כותבת כי "מתנהלת חקירה דקדקנית נגד היבטים של התנהגותה של נתניהו שבוודאי אינם נעימים אבל די ברור שהם לא פליליים, וגם השאלה אם הם העסקה פוגענית תלויה הרבה מאוד באווירה הכללית של העבודה במעון ראש הממשלה...טורד יותר – למרות שחלק מהתלונות כלפיו הן על הטרדה מינית – סוג תלונה שבדרך כלל זוכה ליחס מאוד אוהד מהתקשורת והפוליטיקאים - תלונה זו אינה נחקרת כמעט כלל? לא אוכל לתת פירוט טוב יותר לקושי הזה משעושה קלמן ליבסקינד כאן".

בנוסף, לטענתה, "בעיניי, בעיות התנהגות או אישיות של אשת ראש הממשלה אינן טעם טוב להדיח אותו מכהונתו. לעומת זאת, כמו שטוען קלמן ליבסקינד, נראה שחלק גדול מההתנהלות סביב משפטי המעון וההתנהלות של גב' נתניהו נועדו להגביר את תחושת המיאוס מ'הזוג המלכותי'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully