וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת סדן: הקרב אולי נגמר, המלחמה רחוקה מלהסתיים

מאבק הגרסאות סביב האמירות שיצאו לכאורה מפיו של רמי סדן הוא רק קצה קרחון לקרב האיתנים המתנהל בין מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי לבעלי השליטה ב-RGE. ורשבסקי בתגובה: "מאחל לכל אמצעי התקשורת בעלי מניות כמו של ערוץ 10"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על סף פיצוץ. ערוץ 10/מערכת וואלה!, צילום מסך
היחסים היו עכורים כבר מראשיתם, אך הגיעו לשיא חדש סביב ההדיפה את מועמד הדירקטוריון סדן. הדיפה בה אמירות גזעניות שנאמרו היו רק חלק מטקטיקה מוצלחת

כל מי שקרא בשבוע וחצי האחרון את הכתבות הנוגעות ל"סערת סדן" לא יכול שלא לתהות עד כמה עצום גודלו של חדר הישיבות של ערוץ 10. אותו חדר ישיבות מפורסם שבו נאמרו, או לא נאמרו, אותן אמירות גזעניות לכאורה. לפי הפער בין הגרסאות השונות למה שנאמר באותה ישיבה מפיו של רמי סדן, היו"ר החדש של דירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 10 - חדר הישיבות חייב להיות בגודל של לפחות כ-100 מ"ר, אחרת, קצת קשה להבין איך ישנו פער כל כך גדול בין הגרסא של מנכ"ל ערוץ 10 (וחבר הדירקטוריון) יוסי ורשבסקי ומנכ"ל חברת החדשות גולן יוכפז - הטוענים בתוקף כי סדן השתמש במילים "אני שונא את דרעי וש"ס" - לבין שאר חברי הדירקטוריון.

הפער התקבע לאחר ממצאי בדיקת הרשות השנייה לפיה שבעה מחברי הדירקטוריון טענו כי הציטוטים לא הושמעו מפיו של סדן.‏ בנוסף, חבר דירקטוריון אחד אף טען כי לא יכול היה לשמוע את הציטוט המדובר - כאמור, מדובר בחדר ישיבות גדול במיוחד. מי שכן קבע עמדה נחרצת הוא דווקא מודי פרידמן - מבעלי RGE, בעלת ערוץ 10 וחבר בדירקטוריון - שאמר כי הדברים לא נאמרו: "למיטב זכרוני, הציטוט לא נאמר על ידיו". הקביעה של פרידמן, אל מול הציוץ הערכי והאמיץ לכל הדעות של גולן יוכפז, לפיה הדברים בוודאות נאמרו – אינה מקרית. היא משקפת את המתחולל בימים אלו בין הנהלת ערוץ 10 בראשות יוסי ורשבסקי לבעלי השליטה ב-RGE – יחסים שהיו עכורים כבר מראשיתם, אך הגיעו לשיא חדש סביב ההדיפה החד משמעית של הצמד יוכפז-ורשבסקי את מועמד הדירקטוריון סדן. הדיפה בה אמירות גזעניות שנאמרו היו רק חלק מטקטיקה מוצלחת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרבות הדיפה משולשים. אביב גלעדי, רמי סדן ויוסי ורשבסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

היסטוריה של אלימות

אל מול כל אלו, נתקלו בעלי השליטה ביריב חמקמק: עובדי הערוץ - אותם השכיל ורשבסקי לרתום עוד במאבקים מול הפוליטיקאים להארכות הזיכיון ולאחרונה גם מול הרשות השנייה סביב הארכת המהדורות

הסיפור האמיתי נוגע למאבק שמתרחש בערוץ בין הנהלת ערוץ 10 לבעלים RGE – שמתקשים להבין כיצד לנהוג ב"שתל" המוזר הזה שרכשו לפני כשנה. "יש מתח וחיכוכים בין יוסי למודי, לא מהיום, המתחים האלה כבר היו בעבר, כששניהם היו בתפקידים אחרים בערוץ. זה לא סוד ששניהם לא מסתדרים" - כך סיפר השבוע גורם המעורה בפרטים על היחסים, עליהם כבר נרמז בעבר בוואלה ברנז'ה. לטענתו, "אפילו ההברזה של ורשבסקי ופרידמן מוועדת הכלכלה ביום שני קשורה לסכסוך ביניהם. "הם לא רוצים לכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ ומבינים שמישהו ייצא שקרן".

כדי להבין את "סערת סדן" צריך לראות את הדם הרע בין השניים אבל להבין גם את הרקע המידי. עוד לפני התפוצצות הפרשה צצו שמועות בנוגע להמשך כהונתם של ורשבסקי ויוכפז בערוץ – שמועות שהוכחשו על פי גורמים רשמיים. לפי אחת הגרסאות, פרידמן אף חיפש לפני מספר שבועות מנכ"ל חדש לערוץ 10, כאשר בין האופציות שנבדקו היו בכירים בערוץ הספורט וערן טיפנברון - שהגיע לאחרונה ל-RGE כסמנכ"ל דיגיטל בקבוצה. בעלי השליטה רצו בשינוי. לאותו רצון היו פנים רבות ודרכים יצירתיות: זה החל ברצון להגיע לסוג של שקט תעשייתי עם לשכת ראש הממשלה (במובן זה סדן היה תשלום מס שפתיים הגיוני) ועד לחוסר שביעות רצון מהאופן בו בוצעו מהלכי הקיצוצים שרצו לבצע ונתקלו במעצור ששם ורשבסקי לפתחם. גורם נוסף, לפי ההערכות, הוא רצונם של בעלי המניות לשנות את המודל "הרזה" – פרי חזונו של ורשבסקי, ולהכניס גם תכנים נוספים על חדשות.

אל מול כל אלו, נתקלו בעלי השליטה ביריב חמקמק: עובדי הערוץ - אותם השכיל ורשבסקי לרתום עוד במאבקים מול הפוליטיקאים להארכות הזיכיון ולאחרונה גם מול הרשות השנייה סביב הארכת המהדורות. הפעם, אותם עובדים יצאו למחאה ותדרוכים נגדם - סיטואציה לא פשוטה, בטח לא עבור בעלי מניות שהיו רגילים לשקוט עמוק מתחת לרדאר מדורי המדיה והעיתונות הכלכלית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כנס אילת לעיתונות 2012. ברני ארדוב
הלך עד הסוף. גולן יוכפז/ברני ארדוב

שיימינג לבעלי השליטה

התזמון היה מוצלח גם עבור ש"ס שכן הזעקה נגד מינוי סדן הגיעה דקה אחרי התרחבות הקואליציה ואפשרה לסיעה המנומנמת לעשות שרירים ולהזכיר לביבי שהיא לא בכיס שלו

חזרה ל"סערה", שככל הנראה הפכה לכזאת הודות לצירוף נסיבות מושלם עבור ורשבסקי ויוכפז (קשה לחשוד שההדלפה מישיבת הדירקטוריון הייתה ספין מתוכנן, אולם ברור שאם האחרונים היו בצד של סדן היא לא הייתה יוצאת לאוויר העולם). ואכן, בחדשות 10 לא מכחישים כי לא היו מרוצים מלכתחילה מהמינוי שנשא על גבו "עננה של אינטרסים סמויים וגלויים של דוברות ולובינג ועקבות שמובילות ללשכת ראש הממשלה" - כך על פי גורמים בחברה. קל להניח מאיזה צד של הדירקטוריון הגיעה ההדלפה ל"הארץ", אולם בהודעה החריפה שהוציא ערוץ 10 מיד אחרי פרסום האמירות לכאורה של סדן היה ריח של תיאום עמדות ומסר ברור: הולכים עד הסוף, גם במחיר שיימינג לבעלי השליטה.

התזמון כאמור, היה מוצלח גם עבור ש"ס שכן הזעקה נגד מינוי סדן הגיעה יממות ספורות אחרי התרחבות הקואליציה ואפשרה לסיעה המנומנמת לעשות שרירים ולהזכיר לביבי שהיא לא בכיס שלו. לא בטוח שוורשבסקי תכנן שהמהלך יצליח כל כך, אולם – כעת, עם הסיכום לפיו סדן לא יחל בתפקידו עד הכרעת בג"ץ והאפשרות הריאלית המסתמנת כי מינויו יבוטל כליל - לא מן הנמנע כי הוא יגלה שהוא הצליח יותר מדי. צריך לזכור: תפקיד יו"ר דירקטוריון חברת החדשות הוא לרוב תפקיד נטול שיניים. יו"ר חברת החדשות הוא בסך הכל האדם שמנהל את ישיבות הדירקטוריון. אין לו סמכות להתערב בתוכן החדשות ומכאן שאין לו כמעט שום השפעה. במקום סדן עלול להגיע מועמד אחר שיגרום לו להתגעגע לסערה הנוכחית.

ורשבסקי: "חילוקי הדעות נפתרים בצורה היררכית ברורה"

מיוסי ורשבסקי נמסר בתגובה לטור: "אני מאחל לכל אמצעי התקשורת בישראל בעלי מניות כמו בעלי המניות של ערוץ 10 ששומרים על חופש עיתונאי יוצא דופן. הניסיון להציג את חילוקי הדעות ביני לבין יו"ר החברה מודי פרידמן כחזות הכל מעוות את המציאות בלשון המעטה. מודי הוא היו"ר ואני המנכ"ל וכל חילוקי הדעות נפתרים בצורה היררכית ברורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully