וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: יש למנות נציג עיתונות במועצת תאגיד השידור

20.6.2016 / 14:44

המדינה התחייבה לסיים למנות את מועצת התאגיד תוך 30 יום מהדיון בוועדת גילאור שייערך ב-26 ביוני. השופטת אסתר חיות קבעה כי העתירה של ח"כ מרגלית ועמותת הצלחה תרמה למינוי המועצה ורמזה כי צריך למנות מנכ"ל קבוע לתאגיד השידור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ימנו בקרוב מנכ"ל קבוע? תאגיד השידור/מערכת וואלה!, צילום מסך

המדינה צריכה להשלים את הרכב מועצת תאגיד השידור עד לסוף יולי, כך קבע היום (שני) בג"ץ. בפסק הדין שניתן היום נקבע כי למרות שהעתירה של ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) יחד עם עמותת הצלחה באמצעות עוה"ד אלעד מן ויובל יועז, למינוי מועצת התאגיד מיצתה את עצמה (מכיוון שכבר מינו אותה) המדינה מחוייבת למנות את החבר האחרון במועצה שלומי שטיין, נציג העיתונות - שיחליף את עורך "ליברל" רותם דנון שבחר לפרוש מהתהליך.

בנוסף לכך, השופטת אסתר חיות קבעה כי העתירה תרמה למינוי של המועצה. המדינה התחייבה לסיים למנות את מועצת התאגיד תוך 30 יום מהדיון בוועדת גילאור על המינוי של שטיין, שייערך ב-26 ביוני. השופטת חיות העירה כי צריך גם למנות מנכ"ל קבוע תאגיד השידור. נקבע גם כי המדינה תשלם הוצאות משפט לטובת העותרים בסך 5,000 שקל.

בסוף אוגוסט 2015 הוגשה עתירה לבג"ץ על ידי מרגלית ועמותת הצלחה בדרישה לכפות על רה"מ ושר התקשורת בנימין נתניהו לקדם את המינויים של חברי מועצת התאגיד. רק לאחר העתירה, בתאגיד התחילו להניע את תהליך בחירת המועצה: באוקטובר פרסמו את הפרוטוקולים של ועדת האיתור, כפי שהיו מחויבים על פי חוק, בדצמבר העבירו את הטפסים לוועדת גילאור, שבדקה את המינויים. בפברואר ועדת גילאור עברה על המינויים, אך רק באמצע אפריל חתמו על המינויים. המועצה התחילה לפעול במאי בהרכב חסר של 10 חברים – ללא נציג עיתונות.

בראש חברי המועצה עומד גיל עומר, כיום מנכ"ל מוזיאון הילדים בחולון. בנוסף, חברים במועצה הרב אבי רט, המסעדן חמיס אבולעפיה, היוצר הדוקומנטרי נפתלי גליקסברג, מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, דלית שטאובר, דוד אלכסנדר, לשעבר ראש מנהל התרבות ורו"ח אורלי גרטי-סרוסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully