וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ערוץ הכנסת מזהיר: "הערוץ הופך להיות ערוץ מטעם"

21.6.2016 / 18:10

דיון סוער בוועדת הכנסת על הצעת חוק ערוץ הכנסת - בעיקר על סעיף הביזוי. ח"כ קיש: "אם החשש שיש פה ניסיון להשתקה, נדון בכך וננסה לפרק את המוקש הזה". אבי וייס, מנכ"ל חדשות 2: "אנחנו מאוד מודאגים מהמלצות וועדת פריש"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מנסים להתערב בתכנים". ערוץ הכנסת/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הרעש נוצר כי סעיף הביזוי הוא מאוד כוללני ואפשר לפרש אותו בכל מיני דרכים. אם החשש שיש פה ניסיון להשתקה, נדון בכך וננסה לפרק את המוקש הזה", כך אמר היום (שלישי) ח"כ יואב קיש (ליכוד), בדיון בוועדת הכנסת. הוועדה, בראשות קיש, החלה לדון בשינויים בערוץ הכנסת. זאת בעקבות העובדה שהרישיון לערוץ – אשר מופעל על ידי חברת החדשות של ערוץ 2 - עתיד לפקוע בנובמבר.

קיש אמר כי "סעיף הביזוי לא קם בגלל הערוץ הנוכחי. בסעיף הביזוי אנחנו לא מדברים על ביקורת כלפיי חברי כנסת. אף אחד לא רוצה לראות ערוץ כנסת שמבזה את הכנסת". הוא הוסיף כי "בנושא ערוץ מטעם אין כוונה כזו אבל אני מסתכל גם על הכיוון שני. המקורות התקציביים של הערוץ זה רק מה שהכנסת מממנת, אסור לו מימון נוסף וגם לא מימון פרטי. אנחנו לא נכניס לפה אנשים עם אינטרסים זרים. כמו שלא יהיה פה ערוץ מטעם הכנסת, גם לא יהיה פה ערוץ מטעם מישהו שיחליט לממן את זה מהאינטרסים שלו".

השופטת בדימוס שרה פריש, יו"ר הוועדה הציבורית, אמרה כי "ערוץ הכנסת הוא ערוץ ייחודי ויש לשמר את עצמאותו העיתונאית אך יחד עם זאת, לזכור שהוא ערוץ של הכנסת, יש לו מטרה ברורה ולשם כך הוא גם ממומן מכספי ציבור".

היא הוסיפה כי "מטרת הערוץ היא להנגיש את הכנסת לציבור כפי שהיא לטוב ולרע, הוא לא צריך לשבח ולהלל אבל צריך לשמר את כבוד המוסד כמוסד בלי שיפגע הסיקור העובדתי". פריש אמרה כי "פעלנו לאיזון ראוי בין שקיפות לבין מכובדות המוסד. דיברנו על מניעת ביזוי הכנסת, כמובן שאין בהוראה הזו כדי לפגוע בחופש העיתונאי של ערוץ. כל ההמלצות שלנו קיבלו ביטוי בהצעת החוק שמונחת בפני הוועדה".

ח"כ מיקי רוזנטל אמר כי "את לוח השידורים מאשרת המועצה שאליה אתם מבקשים להוסיף ארבעה אנשים שהם כולם אנשים פוליטיים והם יחליטו מה ראוי לשדר ומה לא. המנגנון הזה הוא בלתי סביר. השינויים שאתם מבקשים לעשות הם לא אחראיים. כשהשופטת אמרה שזה ערוץ של הכנסת, זה לא ערוץ של הכנסת זה ערוץ של הציבור. לא הבנתם מה ההבדל בין שידור ממלכתי לשידור ציבורי, לגישתכם זה שידור ממלכתי בעוד שזה אמור להיות שידור ציבורי".

תמי רווה, יו"ר דריקטוריון חברת החדשות של ערוץ 2, אמרה כי "אם יש לנו מוצר שהוא מוצר טוב מאוד, אז למה לשנות? אז נכון שיש את האינטרנט ויכול להיות שצריך לשדר יותר דיונים מהוועדות אבל בכך אפשר היה לסיים את המלאכה ולא היה צריך להוסיף דברים שהם רק מזיקים לעניין. אני מדברת על דברים כמו סעיף הביזוי, שלא הייתה אפילו תלונה אחת על ביזוי אז למה צריך להכניס סעיף כזה?".

אבי וייס, מנכ"ל חדשות ערוץ 2, אמר כי "אנחנו מאוד מודאגים מהמלצות וועדת פריש בלי קשר לעובדה מי יזכה במכרז. יש לי חילוקי דעות עד כמה עבודת הוועדה הייתה עמוקה. צריך להתכתב עם קהל היעד וזה אומר עם הצופים. לעשות סקרים, קבוצות מיקוד, לעשות מחקר עומק על קהל צופי ערוץ הכנסת, ועל כאלה שאינם צופי ערוץ הכנסת, זה השלב הראשון שבו ועדה כזו צריכה להתחיל לצעוד ואת זה לא עשיתם.

אורי פז, מנכ"ל ערוץ הכנסת, אמר כי "בשנה האחרונה הרגשתי בפעם הראשונה אחרי 11 שנים שהחל לחץ עלי ומנסים להתערב לי בתכנים, ונאלצתי להדוף את הלחצים האלה. הרגשתי שיש מתאם בין מה שעברתי לבין מה שמופיע בהצעת החוק. הערוץ הופך בהצעת החוק הזו לערוץ מטעם. יש לנו למעלה מ-20 תכניות, הצעת החוק הזו מציעה שתוכן המשדרים הנוספים יהיו שכל השידורים יהיו בזיקה לעבודת הכנסת בניגוד להצעה המקורית שדיברה גם על העשרה, וזה מרוקן את ערוץ הכנסת מתכניו שלפי ההצעה הזו אני יכול לעסוק רק בוועדות ובמליאה".

ח"כ שלי יחימוביץ אמרה כי "סעיף הביזוי הוא בולשוויקי סטאליניסטי. הוא מעבר לסעיף עצמו, הוא משקף את תפיסת האתיקה הבסיסית והבנת עולם התקשורת של הוועדה. ברגע שאתה נותן כלי שלא קיים בשום גוף תקשורתי או מדינתי אחר זה כלי בולשוויקי. אני יצאתי נחרדת אחרי שהעדתי בפני הוועדה, נשאלתי שאלות שהעידו על בורות גמורה בחומר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully