וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיסטנבול שמחים על הפיוס עם ישראל - ועל הפיצוי: "עשיתם, תשלמו"

כותרות העיתונים בטורקיה על ההסכם בין אנקרה לירושלים עוררו רגשות שמחה ברחובות המרכזיים של העיר הגדולה במדינה. "אני לא אוהב את נתניהו, אבל אוהב את האנשים הישראלים", אמר האקאן, מוכר נעליים. אודן, נהג מונית מקומי: "שלום זה טוב"

צולם באמצעות הסמרטפון של וואווי, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: ניצן ליבנה ותום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

הסכם הפיוס המסתמן בין ירושלים לאנקרה תפס הבוקר (שני) את כותרות העיתונים בטורקיה. רוב אזרחי העיר הגדולה איסטנבול, לפחות ברחובות שסביב כיכר טקסים המפורסמת, נראו הבוקר שמחים לראות ישראלים ושמחים עוד יותר על הפיוס.

"אני לא אוהב את נתניהו, אבל אוהב את האנשים הישראלים", אמר האקאן, מוכר נעליים ברחוב הקניות איסתיקלל. הוא מרוצה גם מסכום הפיצוי שתעביר ישראל לטורקיה, על סך כ-20 מיליון דולר. נראה שבעיניו זה ההישג הגדול בהסכם. "עשיתם, תשלמו", אמר. גם עלי, מוכר בייגלה, סיפר כי הוא מרוצה מהפיוס. לעומת האקאן, אודן, נהג המונית שעמו נסענו משדה התעופה על שם "אתאטורק" לעיר, מוטרד יותר מעומסי התנועה מאשר מהחדשות הדיפלומטיות. לדבריו, הוא שמע בקושי על הסכם הפיוס הנרקם. "שלום זה טוב", הוא מבהיר את עמדתו הכללית.

הפיוס בין ישראל לטורקיה - כתבות אחרונות:
הציבור הטורקי אדיש להסכם הפיוס, ורק "נסחף אחרי ארדואן"
נתניהו: "להסכם הפיוס יהיו השלכות חיוביות על הכלכלה"
הרצוג על הפיוס: "הפיצוי בלתי נתפס"; יחימוביץ': "חשוב לישראל"

נהג מונית באיסטנבול. משה שטיינמץ באמצעות וואווי, משה שטיינמץ
"שלום זה טוב". נהג המונית אודן/משה שטיינמץ , משה שטיינמץ באמצעות וואווי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיתוני טורקיה מדווחים על ההסכם, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשעה 13:00 שעון ישראל יישא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהרה מיוחדת במסגרת ביקורו ברומא, בירת איטליה, שבמהלכה יכריז רשמית על ההסכם שגובש ויפרט את סעיפיו. במקביל באותה שעה, תימסר הצהרה מהצד הטורקי. הבוקר, בתום פגישתו עם שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, ברומא, אמר נתניהו כי להסכם "יהיו השלכות חיוביות על הכלכלה".

"עדכנתי את קרי על ההסכם שלנו עם טורקיה, שאותו נראה בצהריים. אני חושב שזה צעד חשוב לנרמול היחסים מצד אחד", אמר נתניהו וחזר שוב על ההשלכות שלו על הכלכלה הישראלית. "אני מתכוון להשלכות חיוביות עצומות". לדבריו, מומחה נפט של סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שפגש בוועידה בדאבוס, אמר לו אז כי ההסכם "יצור את היסודות, חלק מהיסודות, לעתיד של הכלכלה שלכם".

אמש גם שוחח נתניהו עם סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן והודה לו על תמיכתו בהשבת היחסים בין טורקיה וישראל על כנם. ביידן בירך את נתניהו על הסכם הפיוס אליו הגיעו המדינות וציין במיוחד את היתרונות הכלכליים והביטחוניים שהוא צפוי להביא להן, ולאזור כולו.

במקביל אמש, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן שוחח עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ועדכן אותו על פרטי ההסכם. השניים שוחחו על המצב ההומניטרי ברצועת עזה, שאליה תעביר טורקיה סחורות במסגרת ההסכם. גורמים המקורבים לאבו מאזן מסרו כי הוא בירך על השגת ההסכם

מוכר בייגלה איסטנבול. משה שטיינמץ באמצעות וואווי, משה שטיינמץ
מרוצה. עלי/משה שטיינמץ , משה שטיינמץ באמצעות וואווי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully