וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא חשבתי שסדן ייבחר - ומבחינתי כדירקטור הוא סתם אוויר"

27.6.2016 / 15:04

כך אמר מנכ"ל ערוץ 10 בישיבת מועצת הרשות השנייה - והתנצל על האמירה מיד לאחר מכן. ורשבסקי ויוכפז הציעו לעבור בדיקת פוליגרף - וסדן התחמק מלתת תשובה. ורשבסקי: "בסוף הישיבה התנצלתי שוב בפני סדן. הלוואי וגם הוא היה מתנצל בפני ש"ס"

כנס הטלוויזיה EFFECTV. ניב אהרונסון
מזועזע מהאמירות של סדן. ורשבסקי/ניב אהרונסון

"לא חשבתי שסדן ייבחר - ומבחינתי כדירקטור הוא סתם אוויר", כך אמר היום (שני) מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, בדיון שהתקיים במועצת הרשות השנייה סביב מינויו של יו"ר דירקטוריון חברת החדשות רמי סדן. ורשבסקי התנצל על האמירה מיד לאחר מכן.

כשורשבסקי נשאל על ידי יו"ר הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', מדוע חיכה שמונה ימים עד שהוציא החוצה את מה שנאמר בישיבת הדירקטוריון, שבה העיר לכאורה סדן את האמירות הגזעניות, הוא הסביר כי לא יכל לעבוד יותר והיה מזועזע מהאמירות שלו. כשנשאל מדוע לא דיבר על כך עם סדן – ורשבסקי השיב כי מבחינתו סדן, כדירקטור, הוא אוויר.

עוד נודע כי בתחילת הישיבה שנערכה היום במועצת הרשות השנייה, סדן הגיע עם עו"ד מטעמו - אך הובהר לו על ידי מדז'יבוז' והיועצת המשפטית של הרשות השנייה, הילה שמיר, כי העו"ד לא יוכל להיכנס לישיבה. בנוסף לכך, חבר הדירקטוריון, עו"ד איתן זינגר, אמר כי לא שמע את סדן אומר את האמירות הגזעניות שמייחסים לו, בנוגע לש"ס ולדרעי. עוד אמר כי יש תחושה לא נוחה בעקבות כל הפרשה ולכן על סדן לעזוב את תפקידו.

מנגד, חברת הדירקטוריון עו"ד זוהר קדמון סלע, מנכ"ל חדשות 10 גולן יוכפז וורשבסקי אמרו כי שמעו את סדן מתייחס לש"ס. ורשסבקי ויוכפז אף קראו לסדן לבצע בדיקת פוליגרף. סדן התחמק מכך בטענה ש"כולם יצאו דוברי אמת" והבהיר כי חשוב לו להתרכז בלקדם את הערוץ וכי הוא מעוניין לשים את הסיפור מאחוריו ולפתוח דף חדש.

הישיבה של מועצת הרשות ארכה למעלה מארבע שעות, ובמהלכה מלבד ורשבסקי וסדן הופיעו בפני המועצה נציגי הציבור בדירקטוריון חדשות 10 ד"ר זהר קדמון סלע וזינגר; יו"ר הערוץ מודי פרידמן; ומנכ"ל חברת החדשות גולן יוכפז. בתום המפגש התקיים דיון פנימי בין חברי מועצת הרשות השנייה אשר סבורים כי ככל הנראה נאמרו על ידי סדן משפטים שהיו לכל הפחות בטעם לא טוב, אך לא הגיעו לכדי אמירות גזעניות. לבסוף הוחלט שלא להדיח את סדן מתפקידו כנציג ציבור בדירקטוריון חדשות 10. כלומר, הישארותו של סדן בתפקיד יו"ר דירקטוריון חדשות 10 תלויה בידי הדירקטוריון עצמו - ובדיון בבג"ץ שייקבע בהמשך.

ורשבסקי אמר בתגובה: "באותה שניה שאמרתי התנצלתי מעומק הלב, אמרתי שהדברים נאמרו בעידנא דריתחא, וראוי שלא היו נאמרים. יתרה מכך, בסוף הישיבה ניגשתי למר סדן לחצתי את ידו והתנצלתי שוב. הלוואי ומר סדן היה חוזר בו ומתנצל בפני בוחרי ש"ס וגולן יוכפז, על האמירות האיומות שהטיח בהם".

רמי סדן בריאיון טלפוני לוואלה! NEWS: "על עלילה לא מתפטרים". מערכת וואלה! NEWS
נשאר בתפקיד, בינתיים. רמי סדן/מערכת וואלה! NEWS

בתוך כך, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), שלח היום מכתב למדז'יבוז' ובו טען כי "סדן לא יוכל להיכנס לתפקידו כיו"ר חברת החדשות של ערוץ 10 עד אשר תוסר העננה מעל ראשו בכל הנוגע להתבטאויות המיוחסות לו לכאורה".

כבל סבור כי הכלי האפקטיבי ביותר הוא ביצוע בדיקת פוליגרף בלתי תלויה וכשכל המעורבים נבדקים באותו המקום. עוד נכתב כי "למרות שאין בידי הרשות סמכויות חוקיות בעניין, חלה עליה חובה מוסרית וציבורית עליונה להשמיע את דברה ולפעול". לפי המכתב, כבל לא מתכוון להרפות מהעניין עד אשר הבדיקה תמוצה באופן יסודי ומקצועי.

אתמול התקיימה ישיבה ראשונה של סדן כיו"ר דירקטוריון חדשות 10, ובמהלכה חלק מהדירקטורים דרשו לערוך הצבעה חוזרת לתפקיד היו"ר. לפי היועצים המשפטיים של חברת החדשות שנכחו בישיבה, ניתן לעשות דיון חוזר בנושא בחירת היו"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully