וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבל: "אם סדן אמר את הדברים – הוא צריך ללכת הביתה לאלתר"

28.6.2016 / 13:51

יו"ר ועדת הכלכלה בדיון סוער בכנסת: "אני מצפה מסדן להילחם בכל כוחו כדי להסיר את העננה מעל ראשו, לרבות פוליגרף. ואם מנכ"ל הערוץ ומנכ"ל חברת החדשות שיקרו והעלילו עלילה – אסור להם להיות בתפקידם". לאחר מכן הוסיף כי הוא לא מפקפק באמינות של יוכפז

יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל, בדיון הוועדה בנושא מתווה הגז, נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
כל הכנסת תתגייס לעניין הזה. ח"כ כבל/נועם מושקוביץ

"מישהו או מישהם צריך ללכת הביתה. זה עניין ציבורי מהמדרגה הראשונה", כך אמר היום (שלישי) יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל. הוא הוסיף כי "אם סדן אמר את הדברים – הוא צריך ללכת הביתה לאלתר. אני מצפה ממנו להילחם בכל כוחו כדי להסיר את העננה מעל ראשו, לרבות פוליגרף. אם מנכ"ל הערוץ ומנכ"ל חברת החדשות שיקרו והעלילו עלילה – אסור להם להיות בתפקידם אפילו דקה אחת". לאחר מכן כבל הוסיף כי אינו מפקפק באמינות של גולן יוכפז.

כבל גם אמר כי "יש כאן עניין שמחייב ציבורית ומוסרית אמירה. האם בגלל שזה גוף פרטי אין לנו אמירה בנושא? לא ביקשתי לקבוע מי יהיה עורך החדשות, כתב הפלילים או החקלאות. האם תפקידה של הרשות השנייה היא רק לומר אם המהדורה תהיה דקה יותר או דקה פחות?".

הוא הוסיף כי "גם אם דירקטוריון ערוץ 10 היה דוחה על הסף את הבקשה, חובתה של הרשות השנייה הייתה להתייצב ולומר אנחנו תובעים שהעניין הזה יגיע לידי פתרון. אני לא ארד מהעניין הזה, ואני אומר זאת גם למנכ"ל משרד התקשורת: אני איבדתי את האמון ברשות השנייה, במי שמוביל אותה ובחברי הדירקטוריון שלה - שלא הייתה להם אפילו אמירה, אני לא מדבר אפילו על עמדה".

לסיכום אמר כבל, "כל הכנסת תתגייס לעניין הזה, לא מדובר בימין או שמאל. מי שמעמיד בראש חברת החדשות שלו מישהו עם עננה שכזאת – לא ראוי שיצפו בו".כבל הודיע כי יפנה לבעלי הערוץ, קבוצת RGE, ויתבע מהם לטפל בעניין.

ח"כ יצחק ועקנין מש"ס: "אני עזרתי לערוץ 10 לאורך השנים בכל בעיותיו. איך אתם רוצים שאצביע בענייני הערוץ, עכשיו כאשר זה האיש שיושב בראש הדירקטוריון שלהם?". ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי "המינוי של סדן הוא זילזול בציבור כולו. אני מקווה שעוד נצליח לסכל את המינוי שלו".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: ורשבסקי ויוכפז פנו שוב ושוב אל מר סדן והציעו לו לפתור את המחלוקת על מה שנאמר בדיון באמצעות בדיקת פוליגרף. סדן משום מה לא נענה להצעה. אנו קוראים לו גם עתה לעשות זאת יחד איתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully