וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ החרים את הוושינגטון פוסט; כעת, הסיבה לכעס נחשפת

וואלה! ברנז'ה

29.6.2016 / 16:08

בהודעה חריגה בעמוד הפייסבוק של דונלד טראמפ הודיע המועמד הרפובליקני לנשיאות כי הוא מחרים את העיתון הוותיק ביותר בוושינגטון. השבוע מתגלה הסיבה: תחקיר שניסה להתחקות אחר הצהרותיו על תרומות לצדקה - אבל כמעט ולא מצא דבר

דונלד טראמפ בנאום במנהטן, 22 ביוני 2016. רויטרס
שלל את היתרי העיתונאים. טראמפ/רויטרס

דונלד טראמפ ממשיך להסתכסך עם התקשורת בארצות הברית: לאחר שורה של הצהרות מטעם המועמד הרפובליקני לנשיאות לפיהן תרם מיליונים לצדקה - ניסה הוושינגטון פוסט לבחון לאן הגיעו התרומות הללו, אך הצליח לאתר רק פחות מעשרת אלפים דולר. פרסום התחקיר שפך אור על היחסים העכורים בין טראמפ ובין העיתון הוותיק ביותר בוושינגטון, ועל ההודעה שלו החודש כי הוא וצוות הקמפיין שלו מחרימים את העיתון.

"בהתבסס על דיווחים לא מדויקים באופן מדהים בנוגע לשיאים שאליהם מגיע הקמפיין, אנחנו מודיעים בזאת על שלילת היתרי העיתונאים של הוושינגטון פוסט המזויף והלא-ישר", כתב טראמפ בחשבון הפייסבוק הרשמי שלו. מעתה אנשי העיתון לא יוכלו להצטרף לאירועים שמארגן צוות הקמפיין, ולא יינתן מענה או כל התייחסות לפניותיהם.

לפי התחקיר של הוושינגטון פוסט, סכום התרומות עליהם הצהיר טראמפ באופן פומבי עומד על 8.5 מיליון דולר. כותרת התחקיר שפרסם העיתון, חבטה במועמד: "טראמפ הבטיח מיליונים לצדקה, אנחנו מצאנו פחות מ-10 אלף דולר במשך למעלה מ-7 שנים". הנימה הביקורתית נמשכת לאורך הכתבה כולה: "התחקיר מראה כי לטראמפ מסורת ארוכת שנים של להבטיח לתרום לצדקה, אבל הוצאה לפועל של ההבטחות הללו הייתה בינונית למדי - אפילו בתחילה, בימיו הראשונים כידוען ברמה לאומית". ההסבר של טראמפ הוא שהכסף ניתן באופן פרטי, אולם אנשי העיתון פנו ליותר מ-150 ארגוני צדקה המקושרים לטראמפ אך הצליחו לאתר רק תרומה אחת - מתנה, המוערכת בסכום של בין 5,000 דולר ל-9,999 דולר, אותה העניק לליגת האתלטיקה של משרטת העיר ניו יורק.

באתר האמריקאי גוקר ציינו כי "אין כל פלא" שטראמפ הודיע על כך שהוא מחרים את העיתון ואף כינו אותו "לא יוצלח", והזכירו את רשימת גופי התקשורת שכבר הספיקו להיכנס לרשימה השחורה של המועמד לנשיאות. על אלה נמנים העיתון "פוליטיקו" שהוחרם ללא הסבר לאחר שפרסם מאמר ביקורתי, וכתב שלו שניסה הגיע בכל מקרה לאירוע של הקמפיין לווה החוצה על ידי אנשי אבטחה. מקרה דומה התרחש עם האתר "באזפיד", אשר גם הוא הוחרם לאחר שפרסם מאמר ביקורתי שלעג למועמד.

ההפינגטון פוסט פרסם מאמר שבו נטען כי טרמפ גזען, ומיד לאחר הפרסום סורבו כל בקשות כניסת עיתונאי האתר לאירועי הקמפיין. כתבת של האתר שניסתה בכל מקרה להיכנס לאירוע סורבה - אולם הסיבה שניתנה לה הייתה מצלמה שהייתה בתיק שלה. מקרה זהה התרחש עם כתבת של הניו יורק טיימס, שהוצאה מאירוע אותו הגיעה לסקר כמה ימים לאחר שפרסמה מאמר שביקר את המועמד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully