וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: צו זמני נגד מעבר התאגיד למודיעין

10.7.2016 / 12:55

ביהמ"ש דרש מהנהלת התאגיד ומהמדינה לנמק את הסיבות למעבר למודיעין ואת אפשרות השימוש במתקני רוממה של רשות השידור לתקופת הביניים או במתקן הלני המלכה עד לכינון משכן קבע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התאגיד מתחיל את דרכו ברגל שמאל". ההפגנה בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בג"ץ העניק היום (ראשון) צו על תנאי להוצאת התאגיד מחוץ לירושלים וביקש מהנהלת התאגיד ומהמדינה לנמק בתשובתם את הסיבות למעבר למודיעין ואת אפשרות השימוש במתקני רוממה של רשות השידור המצויים בבעלות המדינה לתקופת הביניים או במתקן הלני המלכה עד לכינון משכן קבע.
המשמעות היא שבשלב זה התאגיד לא יוכל לעבור למודיעין.

ביום חמישי האחרון דן בג"ץ בעתירה של עיריית ירושלים לעצירת יציאת תאגיד השידור הציבורי מירושלים. את העתירה הגישו עיריית ירושלים, חברי הכנסת אראל מרגלית, רועי פולקמן ונחמן שי ואגודת העיתונאים בירושלים. נציגי התאגיד יצטרכו להגיש את תשובתם עד ה-25 ביולי.

יש לזכור כי משרד האוצר ורמ"י (רשות מקרקעי ישראל) הם אלה שאסרו על התאגיד לשדר ממתקני הרשות, מכיוון שמדובר בקרקע שמיועדת לבנייה כמענה למשבר הדיור. באוצר מעוניינים לבנות על השטח יחידות דיור והוא אמור להיות משווק למכירה, כשהכסף יופנה להוצאות פירוקה של רשות השידור. בנוסף, מבני הרשות ישנים כמו גם התשתיות הטכנולוגיות שלא מתאימות לתשתית שהתאגיד מעוניין להקים.

מרגלית מסר: "החלטת ביהמ"ש היא רוח גבית לעמדתנו ויהיה מעניין לשמוע אילו סיבות ימציאו המשיבים להוצאת השידור הציבורי מירושלים. נמשיך לפעול לסיכול ההצעה הרעה הזו שפוגעת גם בעובדים וגם בעיר ירושלים. הצעת מועצת התאגיד היא בניגוד מוחלט לחוק ולהיגיון הבריא".

סגן ראש עיריית ירושלים עופר ברקוביץ אמר: "אני שמח שבית המשפט קיבל את עתירתנו והוציא צו על תנאי למדינת ישראל להסביר מדוע לא יושב התאגיד בעיר הבירה. לא יעלה על הדעת שהמדינה בעצמה, תעבור על החוק ותפגע בחוק יסוד: ירושלים בירת ישראל ותאפשר את פעילות התאגיד במודיעין ותל אביב. המשמעות הכלכלית והסמלית של העברת התאגיד מחוץ לירושלים היא קשה ביותר ואנו מקווים כי בית המשפט ימשיך בדרך הזו ויקבע שמקום מושבו של התאגיד הוא בירושלים".

ח"כ נחמן שי מסר: "תאגיד השידור הישראלי מתחיל את דרכו ברגל שמאל. הצו שהוציא בג"צ הבוקר סוגר את הדלת בפני הוצאת השידור הישראלי מירושלים. התאגיד וירושלים חד הם. לשידור הציבורי מירושלים יש משמעות ממלכתית-לאומית ותקשורתית. מלכתחילה הניסיון להעתיק את מרכז הפעילות למודיעין היה החלטה מטופשת. ירושלים פתוחה ומזמינה וניתן למקם בה את תאגיד השידור בזמן קצר ובמגוון אתרים".

לא נמסרה תגובה מהתאגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully