וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יעלה על הדעת כי ערוץ 20 יביע תמיכה בביצוע עבירה פלילית"

11.7.2016 / 13:21

ח"כ קסניה סבטלובה יו"ר השדולה לחופש הביטוי והעיתונות במכתב תלונה חריף ליו"ר הרשות השנייה בשל שיתוף הפעולה לכאורה עם קמפיין מימון ההמונים של שרון גל. עם זאת, האחראית על הערוץ היא בכלל מועצת הכבלים והלוויין. בערוץ התנערו אתמול מהקמפיין

שלב העדויות במשפטו של אלאור אזריה נמשך בבית הדין הצבאי ביפו 11.7.16. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
סיור תמורת כסף. אלאור אזריה/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

"אני דורשת להורות לערוץ 20 להתנער בצורה שאינה משתמעת לשני פנים מן הקמפיין האסור בו פצח שרון גל, ולאסור שימוש במתקניו למתן טובות הנאה לתומכים בעבריין ולמצדיקים עבירות פליליות" - כך פנתה ח"כ קסניה סבטלובה יו"ר השדולה לחופש הביטוי והעיתונות, במכתב תלונה חריף ליו"ר הרשות השנייה לטלויזיה ולרדיו. יצוין כי האחריות מבחינה רגולטורית על הערוץ היא בכלל מועצת הכבלים והלוויין.

ח"כ סבטלובה כתבה במכתבה: "ערוץ 20 משמש ככלי לעידוד גיוס תרומות ציבוריות עבור סיוע משפטי למען החייל אלאור אזריה. במסגרת גיוס הכספים הנערך בין היתר על-ידי שרון גל, מגיש בכיר בערוץ 20, הוצע למי שיתרום סכומי כסף בשיעור של 500 ו-1000 שקלים סיור בערוץ 20 והרצאה בנושא תקשורת שתיערך במסגרת".

סבטלובה הוסיפה: "ערוץ 20 פועל מתוקף זיכיון ציבורי וכפוף לחוק הרשות השנייה. לא יעלה על הדעת כי הערוץ יביע תמיכה בביצוע עבירה פלילית ויעניק טובות הנאה לאלו התורמים כספים לעבריין נגדו מתנהל משפט. אם לא יתנער הערוץ מקמפיין גיוס הכספים האסור, תהיה זו הפרה של סעיף 46 בחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו הקובע בין היתר כי מורשה לשידורים לא ישדר שידורים שיש בהם הסתה לפגיעה ממשית באדם או בקבוצת בני אדם או הצדקה של עבירות כאלו". טרם התקבלה תגובת ערוץ 20 לדברים אולם אמש טענו גורמים בערוץ בפני וואלה! NEWS כי הביקור שהובטח הוא יוזמה פרטית של גל, ללא מעורבות הערוץ.

שרון גל עצרת כיכר רבין תמיכה באלאור אזריה. ראובן קסטרו
יוזם הקמפיין. שרון גל בעצרת התמיכה בחייל/ראובן קסטרו

חבר הכנסת לשעבר והעיתונאי שרון גל פתח אמש (ראשון) קמפיין מימון המונים לטובת החייל אלאור אזריה, שמואשם בהריגת מחבל מנוטרל בחברון. ב-20 הדקות הראשונות לעליית הקמפיין גויסו 8,100 שקלים ובתוך 12 שעות גויס סכום היעד שעמד על 400 אלף שקלים.

בין היתר, גל מציע בעבור התרומות סיורים באולפני ערוץ 20 תמורת 500 שקלים, חולצת "כולם בשביל אחד, עם ישראל חי" עבור 200 שקלים, או תעודת הוקרה ממשפחת אזריה בתמורה ל-300 שקלים.

לדברי גל, הכסף ישמש להגנה המשפטית לאזריה. "בימים האחרונים אושרה הקמת עמותה שיזמתי להגנה על חיילי צה"ל, שמטרתה מתן סיוע משפטי ותקשורתי ללוחמים שייקלעו לסיטואציה דומה בעת שירותם הצבאי", כתב בדף הקמפיין. "העמותה מתחייבת לשאת בכל עלויות ההגנה של אלאור אזריה ושל לוחמים אחרים אשר המקרה שלהם יעמוד בקריטריונים שלמם הוקמה. כעת הגענו לרגע האמת, אחרי שלב ההקמה - וההתגייסות שלכם קריטית כדי שהעמותה תוכל להתחיל בפעילות האמיתית הראשונה שלה ולסייע במאבק של משפחת אזריה".

מערוץ 20 נמסר בתגובה: "מדובר ביוזמה פרטית של שרון גל ללא כל מעורבות של ערוץ 20".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו מודה לח"כ סבטלובה על פנייתה. מבלי להיכנס לתוכן הדברים, אין הרשות אמונה על שידורי ערוץ 20 כי אם מועצת הכבלים והלוויין. אנו סבורים כי נכון יהיה להעביר פנייה זו לגורם הרגולטורי המפקח על הערוץ".

ממועצת הכבלים והלווין נמסר: "הנושא נמצא בבדיקה. המועצה פנתה לערוץ הייעודי למורשת ישראל והיא ממתינה לתגובתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully