וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה דחופה לצו מניעה ברדיו "גלי ישראל": מתנכלת לחבר הוועד

18.7.2016 / 15:18

ארגון העיתונאים וועד עיתונאי "גלי ישראל" הגישו בקשה דחופה לביהמ"ש למתן צווים ארעיים, זמניים וקבועים נגד הנהלת הרדיו. הטענה: פוגעת בהתארגנות העובדים בתחנה. "גלי ישראל": "נמשיך לעשות מאמץ רב, ורואים בעין יפה כל הידברות בין העובדים להנהלה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פגיעה בהתארגנות. "גלי ישראל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון העיתונאים בישראל, הסתדרות העובדים וועד עיתונאי "גלי ישראל" הגישו בקשה דחופה למתן צווים ארעיים, זמניים וקבועים נגד רדיו גלי ישראל לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים. זאת במטרה שבית המשפט ימנע מהתחנה לפגוע בהתארגנות העובדים ויחייב אותה לקיים מו"מ עם ארגון העובדים ולהכיר ביציגותו. הבקשה הוגשה באמצעות עוה"ד איריס ורדי, ד"ר מורן סבוראי וגלעד זבידה.

לטענתם, ב-12 בפברואר הודיע ארגון העיתונאים לרדיו גלי ישראל על יציגותו וקיומו של ועד עובדים. "מאז ההנהלה מתנכלת לחבר הוועד, מתן דימינסקי - לאחר שלא היו לה כל תלונות לגבי עבודתו - נמנעת מקיום ישיבות מו"מ, מבצעת שינויים ארגוניים באופן חד צדדי ופוגעת בהתארגנות העובדים", נכתב. ההנהלה גם נוקטת ב"סחבת מכוונת בכל הנוגע להתייחסותה לעניין, וכל זאת במטרה לפגוע בהתארגנות העובדים הקיימת".

עוד טוענים בארגון העיתונאים כי "התנהלותה של החברה היא חד צדדית, מגמתית ופוגענית – כשהיא עושה כל שלאל ידה, בדרכים שונות, על מנת לפגוע בהתארגנות הראשונית בשלביה הראשוניים השברירים ולסכל – הלכה למעשה – את ההתארגנות שנוצרה במקום. צעדים חד-צדדיים אלה מצידה של החברה, נועדו לפגוע בעובדים המאורגנים ובעבודה המאורגנת, ולסכל את תכלית הקמתה של ההתארגנות הראשונית במקום העבודה תוך פגיעה במעמדו של ארגון העובדים".

יאיר טרצ'יצקי, יו"ר ארגון העיתונאים, מסר: "אנו קוראים להנהלת רדיו גלי ישראל לכבד את התארגנות העובדים ולשבת עימנו למשא ומתן. בד בבד אנו דורשים כי תימנע מפגיעה ומהתעמרות בחבר ועד. חירות ההתארגנות היא זכות שעל המעסיק לכבד ולא נותרה לנו הברירה אלא לפנות לבית הדין על מנת שזו תכובד".

מ"גלי ישראל" נמסר בתגובה: "מדובר במהומה על לא מאומה. הרדיו עשה וימשיך לעשות מאמץ רב, ורואה בעין יפה כל הידברות בין העובדים להנהלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully