וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לדקל: "יש הבדל גדול בין חופש הביטוי לחופש השיסוי"

21.7.2016 / 13:06

בפגישה שנערכה היום בין שר הביטחון למפקד גל"צ, בעקבות סערת דרוויש, ליברמן אמר כי "ייעודה של התחנה הוא לחזק את הסולידריות בחברה". דקל: "ייתכן שהקונטקסט של הדברים כחלק מנרטיב ישראלי עשוי להיתפס באופן שגוי"

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

"יש הבדל גדול בין חופש הביטוי לחופש השיסוי ומחובתם של מפקדי התחנה להבהיר זאת למגישים, לכתבים ולעורכים בתחנה", כך אמר היום שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בפגישה עם מפקד גל"צ ירון דקל, בעקבות סערת המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש.

עוד אמר ליברמן כי "אין כל התערבות של הדרג הפוליטי בתכנים המשודרים בגל"צ, אך ייעודה של תחנת רדיו צבאית בחברה דמוקרטית ומורכבת כמו החברה הישראלית הוא לחזק את הסולידריות בחברה ולא להעמיק שסעים ובוודאי שלא לפגוע ברגשות הציבור".

דקל אמר בפגישה כי "חשוב לשמור על חופש הביטוי וטקסטים לימודיים אין פירושם הזדהות עם הנאמר אך ייתכן שהקונטקסט של הדברים כחלק מנרטיב ישראלי עשוי להיתפס באופן שגוי".

ליברמן הוסיף כי דרוויש קרא בשיריו להסתלקותו של העם היהודי מארץ ישראל וכתב ש"בשרו של הכובש יהיה לי למאכל" – והוא אינו יכול להיות חלק מהנרטיב המכונן של הישראליות כפי שהוצג בתכנית ששודרה בגל"צ. ליברמן אמר לדקל כי "לפי אותו היגיון ניתן גם לצרף לנרטיב הישראלי את מורשתו של המופתי אל-חוסייני או לשבח בשידור את האיכות הספרותית של 'מיין קאמפף'".

ליברמן הזכיר כי גם סגן שר הביטחון ממפא"י, צבי דינשטיין, אמר בעבר כי "מחמוד דרוויש מסיט בצורה בלתי מרוסנת נגד מדינת ישראל והעם היהודי היושב בה וכי הוא מעורר בשיריו ובהופעותיו הפומביות רגשי איבה כלפיהם".

ירון דקל  ליברמן אביגדור. אבי כהן
איי פי, עיבוד תמונה
אביגדור ליברמן וירון דקל/עיבוד תמונה, אבי כהן איי פי

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, הגיב לדברי ליברמן ואמר: "רק אדם מלא שנאה ורשע יכול להשוות בין שירתו המופלאה ואוהבת האדם של מחמוד דרוויש לבין כתביו של היטלר. דרוויש היה לא רק משורר נשגב כי אם גם אדם יוצא דופן שיחד עם הכאב על איבוד מולדתו (ועל כפרו הולדתו שנהרס ב-1948) מעולם לא הפסיק להאמין בערכים אוניברסלים ובבני האדם. דרוויש שהוביל מאבק עיקש ואמיץ נגד הכחשת שואה ימשיך להוות סמל נצחי לאהבת אדם לחוכמה ולרגישות, ערכים ששר הביטחון אפילו לא מכיר".

ח"כ נחמן שי, לשעבר מפקד גל"צ, אמר כי "ההשוואה בין תכניות גלי לצה"ל לבין עולם התכנים הנאצי היא הזויה וחסרת יסוד.שר הביטחון עיוות את ההיררכיה הצבאית ואת הסדר התקין כאשר זימן אליו ישירות את מפקד גלי צה"ל. כאיש פוליטי, הוא אינו רשאי להתערב בתכני השידור של התחנה הצבאית. הוא אינו העורך הראשי. אני דורש ממנו להסיר את ידיו מתחנת השידור".

לפני השיחה עם ליברמן, התייחס הבוקר דקל לסערת דרוויש ואמר בתוכניתו המשותפת עם עמית סגל בגל"צ כי "חופש הביטוי בגל"צ יישמר".

היום גם פורסם כי היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הודיע לליברמן שאסור לו להתערב בתכני השידור של גל"צ. מנדלבליט אמר לליברמן כי הוא רשאי לקיים פגישה עם דקל, אך אסר עליו לדון עמו בתוכן של התחנה.

בשיחה ציין מנדלבליט את קיומה של חוות דעת משפטית שהוציאה המשנה ליועמ"ש, עו"ד דינה זילבר, שפורסמה ב-2015 - לפיה המגבלה האוסרת על התערבות בתכני השידור בתחנה חלה על שר הביטחון ועל הרמטכ"ל. זאת למרות היותה של גלי צה"ל יחידה צבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully