וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאגת תאגיד השידור: חלופות מכתבים וטענות לנפוטיזם

21.7.2016 / 16:55

(עדכון) יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים שלח מכתב זועם לקובלנץ ובו הוא טוען כי התאגיד מאיים על עיתונאים לחתום על חוזה תוך 24 שעות: "ניסיון "לנפח" את מצבת כ"א". התאגיד: "לא היה ולא נברא". קובלנץ לפני שבועיים: "נהיה מוכנים ב-2018"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יוצרים "מחטף"? התאגיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

(עדכון: 23:30)

האם בתאגיד מאיימים על עיתונאים המועמדים לעבודה שייחתמו מהר על החוזים ויצטרפו, על מנת ליצור "מחטף" ולהגדיל את מכסת ההתחייבות של התאגיד לפני הדיון בוועדת הכלכלה ביום ראשון הקרוב? כך טוען אחיה גינוסר, יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים.

במכתב שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, שנשלח היום (חמישי) על ידי גינוסר למנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ, הוא כותב כי "בימים האחרונים, ולאחר שראש הממשלה ושר התקשורת הודיע על דחיית מועד יום התחילה, קיבלו עיתונאים, המנהלים מו"מ עם התאגיד על טיוטת חוזה העבודה שהוצע להם, הודעות בהן הם נדרשים לחתום על חוזה תוך 24 שעות, שאם לא כן יראו בהם כמי שסירבו לחתום על החוזה".

לטענתו, הודעות אלה אינן חוקיות, בלתי לגיטימיות, ויש בהן כדי לחתור תחת ההחלטה לדחות את יום התחילה של שידורי התאגיד. "דווקא כאשר לא ברור מתי יתחיל תאגיד השידור הציבורי לשדר, משנה התאגיד את כללי המשחק. מדובר בחוסר תום לב קיצוני של התאגיד", לפי גינוסר. הוא מוסיף כי "ההודעות מעמידות את העיתונאים במצב בלתי אפשרי, בו הם נדרשים לחתום על חוזה במקום עבודה שלא ברור מהו המועד בו הוא יתחיל לעבוד. מדובר באיומים לכל דבר ועניין".

עוד אומר גינוסר, כי בתאגיד חותרים תחת החלטת ראש הממשלה ושר התקשורת: "ברור כי המהירות והחיפזון בהם פועל התאגיד נעשים בניסיון שווא 'לנפח' את מצבת כוח האדם של התאגיד ערב שינוי חוק השידור הציבורי בכנסת. מהירות זאת באה בניגוד מוחלט לגרירת הרגליים של התאגיד לאורך תקופה ארוכה, בכל הנוגע לגיוס כוח אדם, ובכלל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא יודע מה ישודר באוקטובר". אלדד קובלנץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועד עובדי הרשות: "מגבים כל החלטה שעוצרת את הכאוס בתאגיד"

במכתב נוסף שנשלח לאחרונה, מוועדי רשות השידור לעובדי הרשות, נטען כי "בימים האחרונים אנו עדים לגל של ספינים ורסיסי אמיתות בנוגע לעתידו של השידור הציבורי. השידור הציבורי אינו עומד בסכנה. נהפוך הוא: אם התאגיד הישראלי החדש יחל לפעול במתכונת הנוכחית, קרי בעוד כחודשיים, נאבד את השידור הציבורי".

עוד נכתב כי "לתאגיד אין כל יכולת לספק שידור ציבורי ממלכתי איכותי ומכובד. לפתוח רק כדי לפתוח גובל בחוסר אחריות ציבורית, פוגע בעובדים המסורים ופוגע בכל מי שחשוב לו השידור הציבורי. לאורך כל החודשים הארוכים טענו אנשי התאגיד החדש שהם רוצים הארכת זמן ('אנחנו חייבים הארכת זמן, אחרת נקרוס')".

הערב פורסמה בחדשות 2 הקלטה מלפני שבועיים משיחה סגורה של קובלנץ עם מנהלים בטלוויזיה החינוכית, שבה הוא אומר כי "חוץ מלעשות קעקוע 2018, עשיתי את כל מה שאני יכול, באמת. אין לי מושג, אני באמת לא יודע מה ישודר בתאגיד ב-1 באוקטובר". קובלנץ כבר התבטא בעבר מספר פעמים בנושא זה, והצהיר במספר הזדמנויות כי התאגיד לא יהיה מוכן באופן מלא באוקטובר.

לסיכום, ועדי עובדי הרשות טוענים כי "חשוב להמתין עד אשר הילד ילמד ללכת בכוחות עצמו. זו לא העת למשחקי אגו, עכשיו נדרשת אחריות כוללת של כל המעורבים, עצרו את הכאוס, היחיד שייפגע הוא השידור הציבורי. החיפזון הוא מהשטן. ועדי העובדים מגבים כל החלטה שעוצרת את הכאוס בתאגיד השידור הישראלי ומחזירה את השידור הציבורי לציבור".

גורמים בתאגיד אמרו לוואלה ברנז'ה כי "אם בישראל היה שידור ציבורי ראוי, המחוקק לא היה סוגר את הרשות וקובע בחוק כי יוקם התאגיד. לאחר שנים ארוכות מדי, יהיה כאן שידור בלתי תלוי, איכותי ומקצועי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לעובדים שלנו אין מספיק ניסיון?". רשות השידור/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם ברשות: "התאגיד מבצע בחירות הזויות בעובדים"

בתוך כך, גורם ברשות השידור טוען כי "התאגיד מבצע בחירות הזויות בעובדים". הגורם זועם על התנהלות התאגיד ותהליך גיוס העובדים, לטענתו "כשרואים מי התקבל לשם פשוט לא מבינים את הבחירות שלהם. מילא, אם הייתה מתקבלת 'נבחרת', אבל זה 'הבן של והבת של'. כמו למשל אסף שלונסקי, הבן של משה שלונסקי (מבכירי רשות השידור לשעבר), שמונה למנהל תוכניות ברשת ב'. הוא מגיע מהעיתונות הכתובה (סגן עורך במוסף "שישבת" של "ישראל היום") – וזאת הקפצה מטורפת בשבילו. אין לו ניסיון בזה, אבל לעובדים שלנו כותבים שאין להם ניסיון בדרישות הסף? זה הזוי".

עוד אומר הגורם כי גילי שם טוב, דוברת התאגיד, היא ללא ניסיון בדוברות של גוף תקשורתי, "אבל לתפקיד מתחתיה דורשים מישהי עם ניסיון של שנתיים – איך זה יכול להיות? הם גם לא קיבלו צלם מנוסה מהרשות לעומת צלם שכל הזמן החליף תפקידים – דווקא הוא עבר שלב במיונים".

הגורם סיפר כיצד הוא ועובדים נוספים מהרשות ניסו להתקבל לתפקידי ניהול בדרג ביניים בתאגיד, אך סורבו בטענה שהם לא עומדים בדרישות הסף: "בתאגיד כנראה שמעו שאני בודק את עניין הסירוב מול הייעוץ המשפטי, כי 3 שעות לאחר ששלחו לי מכתב סירוב, קיבלתי מהתאגיד מכתב נוסף שבו נטען כי 'המכתב הראשון נשלח בטעות' והסיבה שלא התקבלנו אינה בגלל שאנו לא עומדים בדרישות הסף אלא כי הם החליטו להמשיך את התהליך עם מועמד אחר. אבל מי שקיבל את המינוי לתפקיד הזה פחות מנוסה מאיתנו".

הגורם מוסיף כי כשניסה להתקבל לתפקיד כתב סורב שוב בטענה שאינו עומד בדרישות הסף, למרות שבמשך שנים עבד ככתב ברשות, והכין סרטי דוקו. לבסוף, כשניסה להתקבל לתפקיד רפרנט, והיה בראיון הוא הרגיש שהשאלות ששואלים אותו הם "כמו בשיעור תקשורת בחטיבת ביניים" – ואינן תואמות את ניסיונו.

התאגיד: "תאגיד השידור הוקם בחוק נוכח כשלי רשות השידור"

מהתאגיד נמסר בתגובה כי: "תאגיד השידור הישראלי ממשיך להיערך באופן מואץ לתחילת שידורים ב 30 בספטמבר. יו"ר וועדת האיתור, השופט בדימוס עזרא קמא, המפקח על הליך הקליטה והמיונים ציין לשבח את התנהלות התאגיד בהקשר זה ואף הדגיש את השוויוניות והמקצועיות הרבה בהן נערכים הראיונות. ישנם גורמים שטרם החליפו דיסקט – תאגיד השידור הוקם בחוק נוכח כשלי רשות השידור. בכוונתנו לייצר שידור ציבורי בלתי תלוי, איכותי ומקצועי לעם ישראל".

בנוגע לטענות על איומים שעיתונאים קיבלו בימים האחרונים, בתאגיד אומרים: "לא היה ולא נברא. מועמדים שהתאגיד מעוניין בהשתלבותם וקיבלו הצעות עבודה מתבקשים לענות בתום 21 יום מקבלת ההצעה. בתום מסגרת הזמן שהוגדר, מקבלים המועמדים תזכורת להשיב בהקדם כדי שיוכלו להצטרף לתאגיד ולהשתלב במהירות בהליך ההקמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully