וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: ערוץ הכנסת ייצא למכרז מידי

25.7.2016 / 10:22

יו"ר ועדת הכנסת הבהיר כי אין בכוונתו להביא לאישור הוועדה את הארכת תוקף רישיון השידור של מפעיל הערוץ הנוכחי. ח"כ קיש הודיע למועצת הכבלים והלוויין שעליה לצאת לדרך - על פי הלו"ז הנוכחי

יואב קיש. מתוך עמוד הפייסבוק, אתר רשמי
"לא נגביל כניסת שחקנים חדשים". ח"כ קיש/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק

"על מועצת הכבלים והלוויין לצאת למכרז כעת ולא להמתין לסיום החקיקה", כך אמר הבוקר (שני) יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש. הוא הבהיר כי אין בכוונתו להביא לאישור הוועדה את הארכת תוקף רישיון השידור של מפעיל הערוץ הנוכחי. לאחר שהרישיון לערוץ כבר הוארך פעם אחת, קיש הודיע למועצת הכבלים והלוויין כי עליה לצאת למכרז - על פי לוח הזמנים הנוכחי.

קיש הבהיר כי אין לו כוונה לשנות את סעיף 8 להצעת החוק: "זה הסעיף היחיד שרלוונטי כעת ליציאה למכרז. על המועצה לבצע את הוראות החוק הנוכחי, לצאת למכרז ולעמוד בזמנים הקבועים - וזאת ללא קשר לתוצאות סיום החקיקה אשר נדון בוועדת הכנסת". הוא הוסיף כי "אנו חייבים תחרות חופשית ככל האפשר במכרז על הפעלת ערוץ הכנסת. לא נגביל כניסת שחקנים חדשים לשוק התקשורת ולהתמודדות במכרז. נשמור על הסעיף הקיים המאפשר למירב מתמודדים, ותיקים וחדשים, להשתתף במכרז".

מועצת הכבלים והלוויין: המכרז לערוץ - בספטמבר

מועצת הכבלים והלוויין הודיעה כי תפרסם בספטמבר הקרוב מכרז לבחירת הגוף המשדר את ערוץ הכנסת, החל ממאי 2017. המועצה הביעה בדיון את התנגדותה ל"חיזוק" המועצה ונציגי המפלגות, והזהירה מפני פוליטיזציה של האסדרה הנוהגת היום.

יו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן חי-שגב, בירכה על החלטת ועדת הכנסת ומסרה כי "טוב שהכנסת קיבלה את עמדתה המקורית של המועצה שיש לקיים מכרז בהקדם האפשרי בחלוף עשור מאז המכרז האחרון".

בשבוע שעבר אושר חוק ערוץ הכנסת בקריאה ראשונה. במהלך הדיון שנערך בנושא החליטה ועדת הכנסת, לבקשת המועצה לשידורי כבלים ולוויין, לכלול בהצעת החוק הוראת שעה להארכת תוקף רישיון השידור של מפעיל הערוץ הנוכחי (חדשות 2), עד לסוף 2017. זאת לאחר שהרישיון כבר הוארך פעם אחת וייפקע במאי 2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully