וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופצו עלונים עם כתבה מזוייפת של TheMarker

27.7.2016 / 10:15

עלונים על בכיר בארגון נכי צה"ל הופצו באזור מגוריו עם הלוגו של העיתון הכלכלי וכתבה מפוברקת. מנכ"ל ארגון נכי צה"ל הגיש תלונה למשטרה. גורמים בארגון: "המנכ"ל מדבר על זיופים בפלאייר - אך נמנע מלהציג כל בדל ראייה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכתבה המזוייפת, מתוך העלון שהופץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

עלונים עם כתבה מזוייפת של TheMarker הופצו כנגד ארגון נכי צה"ל. שלשום בלילה הופצו באזור מגוריו של בכיר בארגון עלונים המכילים כתבה מפוברקת נגדו, שנכתבה - לכאורה - על ידי טלי חרותי-סובר תחת הלוגו של העיתון הכלכלי. מנכ"ל ארגון נכי צה"ל, חיים רונן, הגיש תלונה למשטרה כנגד איומים על בכירים בארגון.

גורם בארגון אומר כי "בתקופה האחרונה יש מסע השמצות והסתה פרוע ומגעיל נגד ארגון נכי צה"ל, בעיקר בפייסבוק, של כל מיני קבוצות ואנשים אנונימיים. הנהגת הארגון נבחרה על חודו של קול – ויש אנשים שלא מכבדים את כללי המשחק הדמוקרטי. לצערי, גורמים המתנגדים להנהגת הארגון מכניסים אוויר חם למדורה".

בעלון מפוברקת כתבה שפורסמה ב-TheMarker באפריל 2014 תחת הכותרת "המבקר עזב את בתי הדין הרבניים בשל דיווחי שעות כוזבים - וימונה למבקר ארגון נכי צה"ל". הכותרת הראשית, המשנה והפתיח הופיעו בכתבה המקורית, אך בהמשך הכתבה מופיעים פסקאות מפוברקות וציטוטים שקריים.

כזכור, ארגון נכי צה"ל הגיש בעבר תביעת דיבה בסך 3 מיליון שקלים נגד העיתון ונגד חרותי-סובר, בעקבות מספר כתבות שפורסמו בעיתון. בינואר האחרון פורסם בוואלה ברנז'ה כי המאבק המשפטי בין הארגון ל-The Marker הסתיים בהודעת הבהרה ותיקון טעויות שהעיתון פירסם.

מארגון נכי צה"ל נמסר: "מטבע הדברים ובעקבות חקירת המשטרה אנו מנועים מלהתייחס. אנו קוראים לגורמי האופוזיציה להתעשת".

חברים בארגון נכי צה"ל מסרו בתגובה להאשמות של הארגון: "מנכ"ל הארגון מדבר על זיופים ופיברוקים בפלאייר שהופץ. יחד עם זאת, המנכ"ל הנכבד, נמנע מלהציג כל בדל ראייה לטענתו זו. בטרם חריצת דין, מן הראוי היה להציג הפני הציבור את הבסיס הראייתי להאשמותיו החמורות. שנית, במייל שהוציא המנכ"ל בתפוצה רחבה, בתשובה לאחד מחברי הוועד הארצי, הוא אף הגדיל לעשות כאשר טען ל"אלימות מסוכנת", שוב ללא בדל ראייה ושמץ הוכחה. לעניות דעתנו, חובת ההוכחה מוטלת על האנשים המטיחים אשמות שווא ורפש בזולתם, בייחוד כאשר פעם אחר פעם אנחנו רואים תלונות סרק, שמוגשות ללא כל בסיס ונדחות על הסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully