וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק ערוץ הכנסת אושרה לקריאה שנייה ושלישית

27.7.2016 / 11:00

החוק יעלה לאישור סופי במליאת הכנסת ביום שני. ח"כ יואב קיש: "באופוזיציה מניפים את דגל חופש העיתונות מעל כל במה, אך ברגע האמת מקדמים את האינטרסים של חבריהם העיתונאים בחברות החדשות ומנסים למנוע תחרות"

יואב קיש. מתוך עמוד הפייסבוק, אתר רשמי
"התחרות החופשית תישמר". ח"כ יואב קיש/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק

הבוקר (רביעי) אושר לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק ערוץ הכנסת של יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש. החוק יעלה לאישור סופי במליאת הכנסת בשבוע הבא, ביום שני. הצעת החוק, שנולדה מהמלצות ועדת פריש לבחינת שידורי ערוץ הכנסת, נידונה בוועדת הכנסת. חברי הוועדה הגיעו לבסוף להסכמות בנושא סעיף הביזוי – ששונה. קיש לא הסכים לשנות את סעיף 8 בהצעת החוק, העוסק בגופים הרשאים להתמודד במכרז להפעלת הערוץ.

קיש אמר כי "לאורך דיוני הוועדה, הייתי ער ללחצים מחברי אופוזיציה המנסים להשפיע על נוסח ההצעה ועל הגופים שיוכלו להתמודד במכרז. מצד אחד באופוזיציה מניפים את דגל חופש העיתונות מעל כל במה, אך ברגע האמת מקדמים את האינטרסים של חבריהם העיתונאים בחברות החדשות ומנסים למנוע תחרות. כפי שהבטחתי מהדיון הראשון, סעיף המכרז לא ישונה והתחרות החופשית על הפעלת ערוץ הכנסת תישמר".

בתחילת השבוע פורסם כי קיש הודיע למועצת הכבלים והלוויין כי עליה לצאת למכרז, על פי לוח הזמנים הנוכחי. המועצה תפרסם בספטמבר מכרז לבחירת הגוף שיישדר את ערוץ הכנסת החל ממאי 2017. זאת לאחר שקיש הבהיר כי אין בכוונתו להביא לאישור הוועדה את הארכת תוקף רישיון השידור של מפעיל הערוץ הנוכחי. כזכור, הרישיון לערוץ הכנסת כבר הוארך פעם אחת,

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully