וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעדה האתיופית דורשים מהתאגיד להשתלב בתפקידי מפתח

27.7.2016 / 16:02

"ברגע האמת שצריך לקדם ולתת להם כתף תומכת - מפנים להם עורף" - אומר לוואלה בכיר ברשות השידור. בתוך כך, מנהל הרשות שלח מכתב לנתניהו ולכחלון, ובו הוא מבקר את ההחלטה לסגור את הארגון בהתראה של שבועיים בלבד: "מדובר בהתעללות באנשים"

מחאת בני העדה האתיופית, תל אביב, 18.05.2015. מגד גוזני
"מעדיפים את האתיופים כמסכנים לאייטם - ולא כעיתונאים". מחאת העדה, ארכיון/מגד גוזני
גורם בתאגיד אמר כי "ברדיו רקע כבר יש עובדים בני העדה האתיופית, והכוונה לשלב אותם גם בתאגיד. בנוסף, בהחלט יש כוונה לגייס אתיופים לתאגיד"

זמן קצר לפני סאגת דחיית פתיחת תאגיד השידור, זכריאס יונה, בכיר בעדה ויו"ר מורשת יונה בוגלה, שלח מכתב למנכ"ל אלדד קובלנץ ויו"ר המועצה גיל עומר בנושא שילוב בני העדה האתיופית בתפקידי מפתח בתאגיד. במכתב - שהעתק שלו נשלח גם לראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו, וליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל - זכריאס כתב כי "ברצוני להזכיר לחברי הנהלת תאגיד לבקש את ייצוגם ההולם של יוצאי אתיופיה לתפקידי מפתח בהנהלה בגוף החדש שעומד לקום. לפי החלטת הכנסת ממרץ 2011 תוקן החוק להרחבת הייצוג ההולם של בני העדה האתיופית בשירות הציבורי". מכתב דומה נשלח על ידי אבאי זאודה, חבר מועצת העיר רחובות.

גורם ברשות השידור אמר לוואלה ברנז'ה כי "קידום יישום החוק הוא בראש מעיינינו ולכן נמשיך לדרוש ליישום החוק הן ברשות החדשה והישנה. אנו מעוניינים שהחוק לא יופיע אך ורק בספר החוקים - אלא ייושם בפועל. התאגיד צריך לקלוט עובדים כתבים ועיתונאים - ולא בנישה עדתית בלבד אלא בכל הרשתות הכלליות, כמו כן בקרב מנהלים בכירים. יש לפתוח את הדלתות, ולא להיפך, בפני אנשים מהעדה. אנו מאמינים שהנהלת הרשות לא תמשיך לשתוק בייבוש עיתונאים מהקהילה ותעמיד לרשותם את האמצעים כדי שיהיו בלתי נפרד מהנוף החדשותי".

הגורם הוסיף כי "לצערנו, בתקשורת עדיין מתקשים לעכל ולהכיל בתוך המערכת עיתונאים שחומי עור. אנחנו מעדיפים את האתיופים כמסכנים לאייטם - ולא כעיתונאים שיהיו חלק ממערכת ויתפקדו עיתונאים לכל דבר. קשה לנו עדיין לראות אותם על מסך ולשמוע אותם מעל גלי תדר. כולם צבועים ומחבקים אותם, אבל ברגע האמת שצריך לקדם ולתת להם כתף תומכת - מפנים להם עורף. את זה צריך לשנות בתאגיד החדש".

גורם בתאגיד אמר כי "ברדיו רקע כבר יש עובדים בני העדה האתיופית, והכוונה לשלב אותם גם בתאגיד. בנוסף, בהחלט יש כוונה לגייס אתיופים לתאגיד".

מהתאגיד נמסר בתגובה: "תאגיד השידור הישראלי מצוי בימים אלה בשלבים ראשונים של הליך גיוס מואץ ומורכב. התאגיד, שמוקם על פי חוק, יהיה פלורליסטי וייצג את מגוון הקבוצות בחברה הישראלית עם עובדים מכלל האוכלוסיות והמגזרים בישראל".

איך אפשר לתכן לוח שידורים בהתראה של שבועיים?

בתוך כך, מנהל הרשות בתקופת הפירוק, ברי בר-ציון, שלח מכתב לראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו ולשר האוצר משה כחלון, ובו הוא מבקר את ההחלטה בתזכיר החוק המוצע לדחיית העלאת התאגיד - לסגור את רשות השידור בהתראה של שבועיים בלבד.

בר-ציון כותב: "איך אפשר לזרוק אנשים שחבוטים גם כך כבר שנים בהתראה של שבועיים הביתה? זה לא מקובל, מדובר בהתעללות באנשים. איך אפשר לתכן לוח שידורים? צריך לתכנן לפחות רבעון מראש את תוכן השידורים".

לטענתו, "האוצר אמר שיתקצב באופן המינימאלי ביותר את הרשות כאשר רוב התקציבים יועברו לתאגיד, מדובר בפגיעה קשה מאוד, ובהפחתה של 10 מיליון שקלים - זה אומר פיטורים של 200 עובדים". הוא מציין כי לאחרונה כבר נגרעו מאות עובדים ממצבת כוח האדם, ולא ניתן לעבוד בהתראה כזו קצרה מול הספקים והמפרסמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully