וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבל: "עד שלא יובטח מעמד העובדים לא אעביר את חוק 'ברית המועצות'"

28.7.2016 / 8:00

(עדכון) ועדת הכלכלה לא אישרה את הצעת חוק "ברית המועצות" שנועד לאחד את הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו עם מועצת הכבלים והלוויין - זאת בשל התנגדות עובדי משרד התקשורת למהלך

ועדת הכלכלה. 13 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
"המעבר לירושלים יפגע בפיקוח". ועדת הכלכלה/נועם מושקוביץ

(עדכון: 13:45)

ועדת הכלכלה לא אישרה לבסוף היום (חמישי) לקריאה שנייה ושלישית את חוק "ברית המועצות" – שנועד להסדיר את הרגולציה על השידורים המסחריים בישראל ולאחד את הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו עם מועצת הכבלים והלוויין. יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל מסר כי הוא תומך בהצעת החוק אך לא יביא אותה לקריאה שנייה ושלישית עד שלא יהיו הסכמות עם העובדים.

כבל אמר כי "עד שלא יסתיים העניין עם העובדים ויובטח מעמדם אין לי כוונה להעביר את ההצעה לקריאה שנייה ושלישית. נקודה שנייה היא מינוי יו"ר הגוף החדש וועדת האיתור לחברי המועצה וננסה להגיע להסכמות בעניין".
כבל הוסיף כי הוא "תומך בחיבור הגופים, אבל רוצה שהדבר ייעשה בצורה הנכונה ביותר והטובה ביותר לטווח הארוך, גם לנוכח השינויים שיתבקשו כתוצאה מדו"ח פילבר".

במכתב שנשלח אתמול לחברי הוועדה, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, ועד עובדי משרד התקשורת דורש לא להתקדם בחקיקה מבלי שמקום עבודתם וקביעת תנאי המעבר אל הגוף החדש יובטחו בחוק, כפי שנעשה בחקיקה דומה בעבר. ח"כ מיקי רוזנטל אמר כי "לא תהיה הצבעה על סעיפי החוק עד שלא תהיה הסכמה עם העובדים".

הוועד מסביר במכתב כי זכויות העובדים לא הובטחו בגוף המאוחד, ואף לא ידוע מה יהיה מספר העובדים ומה יהיה תפקידם. "גורמי הנהלה המקדמים את הליך איחוד המועצות מסרו לנו בעל-פה כי 'יהיה בסדר' ולא נפוטר - אך איש לא הסכים לכלול התחייבות שכזו בחוק, כפי שנעשה במקרים קודמים", נכתב.

לפי הוועד, מקום מושבה של המועצה החדשה יהיה בירושלים - והמשמעות עבור רוב עובדי מעצת הכבלים והלוויין היא פיטורים בפועל, שכן לא יהיה באפשרותם לעקור עם משפחתם בפתאומיות לירושלים. בנוסף לכך, במכתב נטען כי "מאחר ורוב ככל הגופים אותם אנו מאסדרים ממוקמים בגוש דן, העברת הרגולטור האחראי לירושלים הוא מהלך שיפגע בוודאות בפיקוח ובקשר עם המפוקחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully