וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב על התאגיד: "מקימים כאן עוד סניף של הברנז'ה"

31.7.2016 / 12:22

שרת התרבות ליו"ר מועצת התאגיד גיל עומר: "לא לבצע 'מינוי-מחטף' של קובלנץ למנכ"ל הקבוע של התאגיד". תאגיד השידור: "המכתב של השרה רגב מלא באי דיוקים עובדתיים. עניין המנכ"ל הקבוע אינו עומד על הפרק"

שרת התרבות והספורט מירי רגב. מגד גוזני
"ריח של מחטף". מירי רגב/מגד גוזני

שרת התרבות מירי רגב פנתה ליו"ר מועצת התאגיד, גיל עומר – בדרישה שלא לבצע "מינוי-מחטף" של אלדד קובלנץ למנכ"ל הקבוע של תאגיד השידור. במכתב ששלחה היום (ראשון) רגב לעומר היא כותבת: "אבקשך לא לפתוח בהליך מינוי מנכ"ל קבוע לתאגיד טרם חלפו שנתיים, וכל הליך של תפקיד מנכ"ל יהיה בהתאם לוועדת איתור ולא באופן אוטומטי".

לטענתה, "בימים האחרונים הובא לידיעתי מידע לפיו המינוי המרכזי והחשוב של מנכ"ל תאגיד השידור עומד על הפרק. מינוי בדרך זה בטרם מלאו שנתיים למינוי הזמני מעלה ריח של מחטף כאילו למישהו אצה הדרך אינו עומד בסטנדרט הציבורי הראוי ומנוגד לרוח המחוקק שהגדיר את פרק הזמן המופיע בחוק".

עוד לפי רגב, קובלנץ מבקש לרתום את מועצת התאגיד למנותו באופן קבע לתפקיד. "בניסיון זה יש משום פגיעה בחוק ובנראות הציבורית שהיא צריכה להיות נר לרגלינו. החלטה מהירה המתקיימת בחשאי מעבירה מסר בעייתי לציבור.

הארכת מינוי של קובלנץ, שלא בתום שנתיים אינה תקינה ומנוגת לחוק, שלא נדבר על המחויבות הנדרשת בהקמת ועדת איתור מסודרת שתקנה את האפשרות למועמדים טובים נוספים להציע את עצמם לתאגיד ובהיעדר הליך סדור של בחירה יש משום פגיעה במנהל תקין", כותבת רגב.

גורמים בתאגיד אמרו לוואלה ברנז'ה כי "מדובר על ניסיון לסיכול ממוקד של מנכ"ל התאגיד, רצוף בעיוותים ובמידע לא נכון".

מ"כאן" (תאגיד השידור) נמסר: "המכתב של השרה רגב מלא באי דיוקים עובדתיים. עניין המנכ"ל הקבוע אינו עומד על הפרק".

סמכויות לשכת הפרסום הממשלתית יועברו לרגב

בתוך כך, שרי הממשלה גילו הבוקר להפתעתם הצעת החלטה המעבירה את סמכויות לשכת הפרסום הממשלתית מידי משרד התקשורת, בראשו עומד ראש הממשלה בנימין נתניהו, לידי משרד התרבות והספורט, בראשו עומדת השרה מירי רגב, הנחשבת לאחת השרות המקורבות לנתניהו בימים אלה. השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, הביעה את התנגדותה לדרך הבאת ההחלטה והצביעה נגד.

לשכת הפרסום מספקת שירותי פרסום למשרדי הממשלה, ליחידות סמך, ולגופים ציבוריים רבים אחרים. היא כפופה למשרד ההסברה והתפוצות ובעבר למשרד ראש הממשלה ובאחריותה להביא לידיעת הציבור על מגזריו את המידע הציבורי והממשלתי.

בנושא התאגיד החדש, רגב אמרה רגב בישיבת הממשלה כי "לא נבחרנו להיות עבדים של פקידים. זו טעות חמורה להעביר את החוק במתכונתו הנוכחית - אין אחריות בלי סמכות. לא ייתכן שלשר התקשורת אין שליטה במינויים ובהתנהלות של התאגיד הציבורי שממומן מכספי הציבור. מקימים כאן עוד סניף של הברנז'ה, שלא פועל על פי עקרונות מנחים המחוייבים בשידור ציבורי כמו ייצוג הולם ורב תרבותיות שיבטיחו ביטוי של מגוון הקולות בחברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully