וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ייתכן מצב בו המגיש הבכיר בגל"צ מכין במקביל את תכניתו החדשה ברשת שידור מתחרה?

אבי ברזילי

1.8.2016 / 8:02

אופנה חדשה השתלטה על חלון הראווה התקשורתי: להיכנס בהנהלת גל"צ. הבגד החדש בוויטרינה: השעיית מגיש "בוקר טוב ישראל". בטור מיוחד לוואלה ברנז'ה מסביר מנהל החדשות בתחנה אבי ברזילי למה אי אפשר להקליט בסוד פיילוט למתחרים ולהמשיך להגיש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפרה של כללי המקצוע". אבי ברזילי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אופנה חדשה השתלטה על "חלון הראווה" התקשורתי: "להיכנס" בהנהלת גל"צ. הבגד הכי חדש בוויטרינה: "השעיית" אסף ליברמן, מגיש התכנית "בוקר טוב ישראל", התכנית הכי מואזנת בגל"צ. עד שהאופנה תתפוגג כדרכן של אופנות, וגל"צ תחזור להיות לא רק תחנת הרדיו המואזנת בישראל אלא גם המוערכת שבהן, בואו ונציג בלי פוליטיקות ואינטרסים את האמת על ליברמן, אסף ליברמן.

כבוס הישיר שלו, יממה לפני "ההשעיה", החמאתי כדרכי לאסף על הכישרון הנדיר שהפגין בהגשת עוד מהדורה של "בוקר טוב ישראל", שהסתיימה לפני דקות אחדות. כך אני עושה כמידי יום בישיבת ה"פוסט" שבה צוות של כ-10 חברי מערכת מנתח את התכנית שאך זה הסתיימה ומפיק לקחים לתכנית של מחר.

ליברמן נבחר על ידי מפקד גל"צ דקל להחליף את המגיש הוותיק מיכה פרידמן. כמי שהיה בוועדת הקבלה לגל"צ ומדריך בקד"צ של אילנה דיין, יונית לוי, תמר איש-שלום, קרן מרציאנו, מתן חודורוב, אודי סגל ועוד רבים ומוכשרים – אני נפעם כל פעם מחדש לשמוע את יכולת הראיון וההגשה של ליברמן הצעיר. בגלל הצטיינותו כמגיש, החלטנו דקל ואנוכי להגדיל את משדר הבוקר שמגיש אסף משעה לשעתיים, והוא פתח עד ליום חמישי האחרון את הבוקר של מאות אלפי ישראלים בין השעות 06:00 ל-08:00 בבוקר.

והנה הגיע התאגיד - והתחיל לפתות את הכשרונות של גל"צ לחצות את הקווים מתחנתנו הענייה לגוף התקשורת החדש ועתיר הממון. ליברמן התנהג כיאות והודיע לדקל כי קיבל הצעה מהתאגיד להצטרף לשורותיו. עד כאן הכל ראוי, תקין והגון. חלפו כשבועיים שבמהלכם ליברמן המשיך להגיש את בט"י, להצטיין בראיונות שערך ולזכות למחמאות היומיות.

אסף ליברמן. דרור עינב
ההבדל הוא בדרך. אסף ליברמן/דרור עינב

מצב לא תקין, הן תעסוקתית, והן מן ההיבט של ניגוד עניינים

וביום רביעי האחרון, הפתיע אותנו "ציוץ" של כתב דה-מארקר המברך את ליברמן על הקלטת פיילוט לתכניתו החדשה הצפויה בתאגיד. זו כבר הפרה של כללי המקצוע, שכן זאת לדעת: "פיילוט" הוא מושג מקצועי שבתרגום לעברית מבטא תכנית ניסיון/תרגול. במלים אחרות: הקלטת פיילוט היא שלב די מתקדם לקראת עלייה לאוויר/לשידור.

ממילא, הקלטת פיילוט לא נופלת בקטגוריה של בחינה לגיטימית של הצעה עבודה חדשה אלא חריגה מתחום יחסי עובד/מעביד הנגזרים מחוקי התעסוקה. פיילוט הוא דרגה גבוהה של קשר עם מעסיק חדש. לא מדובר ב"אודישן" – מבחן בד לתפקיד. למגיש ברמתו של ליברמן, שמגיש את התכנית השנייה בחשיפתה בארץ (אחרי יומן הבוקר של "קול ישראל") לא עושים מבחן כשירות, שהרי הוא ממילא ממוצב ככוכב רדיו.

נוצר מצב לא תקין, הן תעסוקתית, הן מן ההיבט של ניגוד עניינים. האם ייתכן מצב שבו המגיש הבכיר בגל"צ מכין במקביל את תכניתו החדשה ברשת שידור מתחרה, אף אם היא בהקמה? למחרת הציוץ, נפגשנו דקל ואנוכי עם ליברמן וביקשנו אותו להחליט אם בכוונתו להישאר בגל"צ או לחתום בתאגיד ושערה משערות ראשו לא תיפול על למסיבת הפרידה שנעשה לו כמגיש מוכשר שהצטיין 14 שנים בשירות גל"צ מאז גיוסו לצה"ל. עד שיחליט לא יוכל להגיש את תכנית הבוקר שלנו. בכל קנה מידה מדובר בהחלטה בלתי נמנעת של מפקד גל"צ. דקל גם איפשר לליברמן לקבל את החלטתו בפרק זמן שיבחר עד שישלים את התלבטותו בין גל"צ לתאגיד.

עוד באותו נושא

צרות בבט"י: מפקד גל"צ ממתין לתשובה מאסף ליברמן האם ימשיך בתחנה

לכתבה המלאה
פרס מפקד גל?צ.
איפוק והתחשבות. ירון דקל

דקל? לא רק שאין למתוח עליו ביקורת, צריך להחמיא לו

כשדילגתי מחברה לחברה, הקפדתי לא לעבוד/להתלבט בשני מקומות עבודה בד בבד. כלומר: קיבלתי הצעה, התלבטתי קצרות, ואם וכאשר חתמתי, מיד הנחתי מכתב התפטרות

לטעמי, לא רק שאין למתוח ביקורת על דקל אלא להחמיא לו על האיפוק וההתחשבות בליברמן. כי שוב חווה דקל כמפקדי גל"צ לפניו את הכאב לקדם את פוטנציאל הכוכבות של חיילים/עיתונאים צעירים המגיעים לתחנה בגיל 18 מתוך ידיעה שכעבור פרק זמן ייחטפו על ידי כלי תקשורת מתחרים.

והנה, כמה מלים על עצמי, השופכים אור על מעבר ממקום עבודה אחד לאחר כדי להתקדם. פרשתי משירותי הצבאי בגל"צ בשנת 1983. חזרתי לתחנה כמנהל החדשות בפברואר 2016. ב-33 השנים בין הפרישה מגל"צ לחזרה אליה הייתי עורך משנה של "מבט", עורך לילה ראשי ב"ידיעות אחרונות", עורך "עובדה" בטלעד, עורך "אולפן שישי" בחדשות 2, מנהל חברת החדשות של ערוץ 10. כל ה-cv לעיל לא נועד לפאר את שמי (שהרי בגיל 62 עתידי מאחוריי) אלא להגיד שאי אפשר לטעון לגבי שאיני מקדש מעבר חופשי ממקום עבודה אחר לבא אחריו כדי להתקדם מקצועית וכלכלית. בהבדל אחר: הדרך.

כשדילגתי מרשת לרשת, מחברה לחברה, הקפדתי לא לעבוד/להתלבט בשני מקומות עבודה בד בבד. כלומר: קיבלתי הצעה, התלבטתי קצרות, ואם וכאשר חתמתי במקום החדש - מיד מטקס החתימה הזדרזתי ללשכת המנכ"ל של המקום הנוכחי/קודם והנחתי מכתב התפטרות. שקיפות ומניעת ניגוד עניינים. זאת הדרך ואין בלתה. אי אפשר להקליט בסוד פיילוט לתכניתך החדשה ולהמשיך להגיש את תכנית הדגל של מקום עבודתך הנוכחי.

לסיום פנייה אישית לאסף. אתה מיקירי/מוכשרי גל"צ לדורותיה, וראוי להיכלל ברשימת המבריקים שציינתי לעיל. אני מקווה בשם כל הלהקה הענקית שעזרה לך להצליח בבט"י - עד להצעה הנדיבה מהתאגיד - שייפול אצלך הפור להישאר המגיש הראשי שלנו בבוקר. זה יהיה כרוך אולי בוויתור כלכלי מסוים, אך יבטיח את המשך פריחתך בתקשורת הישראלית.

* הכותב משמש כראש מחלקת החדשות בגלי צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully