וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל הרדאר: מה חושבים ברשתות על עמית סגל?

וואלה ברנז'ה

7.8.2016 / 12:15

הפרשן הפוליטי של חדשות ערוץ 2 הוא העיתונאי עליו דיברו הכי הרבה בשבוע האחרון, זאת בין היתר בגלל קמפיין הגיוס החדש לגל"צ - כך עולה ממדד וואלה ברנז'ה בשיתוף אפליקציית MAKAM REALTIME. וגדעון לוי כבש שיא חדש: סנטימנט חיובי של 0%

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוב מוחלט בעדו. עמית סגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

עמית סגל, הכתב והפרשן הפוליטי של חדשות ערוץ 2, הוא העיתונאי עליו דיברו הכי הרבה ברשת בשבוע האחרון. כך עולה ממדד חדש של וואלה ברנז'ה בשיתוף אפליקציית MAKAM REALTIME, שמדרג את עיתונאי ישראל לפי כמות האזכורים שלהם באתרי האינטרנט, בטוקבקים וברשתות החברתיות. המדד יתפרסם כאן מדי יום ראשון ויסקר את השיח בשבוע האחרון בקרב הגולשים על עיתונאים בכלי התקשורת השונים: בעיתונות הכתובה, בטלוויזיה, ברדיו ובאתרי האינטרנט.

סגל, שכאמור מדורג במקום הראשון, הוא עיתונאי פעיל מאוד ברשתות החברתיות (עם מעל 200,000 עוקבים בטוויטר ו-143,000 בפייסבוק) וזוכה לשיח ער סביבו על בסיס קבוע. נראה כי השבוע קפץ מספר האזכורים בעיקר הודות לקמפיין חדש של גלי צה"ל למלש"בים שנועד לעודד אותם לגשת למיונים לתחנה הצבאית. הקמפיין מדגיש כי המיונים נערכים ללא משוא פנים ובלי פרוטקציות, ומדגיש כי "גם אם תהיה הבן של עמית סגל לא תקבל שום הנחות".

הגולשים די אוהבים את סגל: 37% מהשיח עליו הוא חיובי ואוהד, רק 13% מהשיח שלילי והיתר נייטרלי. רבים מהגולשים תוהים אודות נטיותיו הפוליטיות של סגל, ומתווכחים ביניהם האם הוא ימין, ימין מרכז או בכלל שמאלן בתחפושת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בזכות שפורר: טל שניידר במקום השלישי

סנטימנט השיחות לא מפתיע אמנם אבל חסר תקדים: 65% נגד לוי, 35% נייטרלים. הסטימנט החיובי עמד על 0% – אף לא אחד מהגולשים אמר משהו בזכותו של לוי

למקום השני בדירוג השבועי הגיע פובליציסט "הארץ" גדעון לוי, שנדמה כי הישראלים אוהבים לשנוא ולא מפסיקים להתנגח בו על מאמריו השנויים במחלוקת. השבוע עצבן לוי את הגולשים במיוחד כשפרסם טור תחת הכותרת "כן, מדינת רשע", ובו הסביר כי המרכיב העיקרי של "משטר הכיבוש הישראלי" הוא "רוע מזוקק וסדיסטי". הרשת סערה והגולשים לא חסכו בכינויים קשים. תרם לשיח מאמר תגובה חריף שפרסם נגדו העיתונאי בן דרור ימיני ב"ידיעות אחרונות" ביום שישי האחרון שזכה לתגובות נלהבות ברשת. סנטימנט השיחות לא מפתיע אמנם אבל חסר תקדים: 65% נגד לוי, 35% נייטרלים. הסטימנט החיובי עמד על 0% – אף לא אחד מהגולשים אמר משהו בזכותו של לוי.

במקום השלישי בדירוג התמקמה במפתיע טל שניידר, עיתונאית עצמאית שלא מועסקת באף כלי תקשורת מרכזי ומפעילה בלוג עצמאי על פוליטיקה ישראלית, כאשר בחצי השנה האחרונה היא מתמקדת בנוסף גם במערכת הבחירות בארצות הברית ("הפלוג"). שניידר התבלטה השבוע הן על רקע התחממות הבחירות בארצות הברית, והן בשל פרסום פוסט תמיכה בעיתונאית שרון שפורר, שהסתבכה בתביעה בגובה 1.6 מיליון שקל על רקע פוסט שפרסמה נגד חברת הנדל"ן Urban (שהוקמה על-ידי אדם שעל פי הטענה עסק בסחר בנשים). הגולשים אהבו את מפגן התמיכה וכינו את שניידר "עיתונאית אמיצה" וכזו שפועלת למען עיתונות חופשית. עוד סיפור שליווה את שניידר השבוע היה פרסום שגוי בעיתון החרדי "יתד נאמן" כשציטט אותה כ"עיתונאי טל שניידר". גולשים רבים חשבו שמדובר בצנזורה מכוונת של העיתון החרדי בשל הדרת נשים. לאחר ששניידר פנתה לעיתון ודרשה תיקון, פרסם "יתד" הבהרה כי "צ"ל העיתונאית טל שניידר" – ובא לציון גואל. סנטימנט השיחות כלפי שניידר: 34% חיובי, 66% נייטרלי, 0% שלילי.

במקום 7 התמקם דן מרגלית שעשה השבוע רעש סביב הטור שעמד לפרסם ב"ישראל היום" נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו סביב סוגיית תאגיד השידור הציבורי. "מה שאני חושב על התאגיד – אני כותב בטוויטר", אמר מרגלית ב"תיק תקשורת" והביע תקווה שטור ששלח בנושא לעיתונו אכן יתפרסם לבסוף. סנטימנט: 17% חיובי, 18% שלילי והיתר נייטרלי.

סוגרים את הרשימה רינה מצליח (מקום 9) וגיא רולניק (10). מצליח זוכה לשיח חיובי אודותיה (30%) סביב עיסוקה האינטנסיבי והחשוב בפרשת ילדי תימן. עיקר השיח השלילי (28%) מתמקד בדעה שמייחסים גולשים למצליח נגד החייל אלאור עזריה (גולשים רבים מייחסים לה נטיות פוליטיות שמאליות). יתר השיח על מצליח נייטרלי.

רולניק זכה השבוע לשיח ער סביב הטור שפרסם נגד ועד רשות שדות התעופה (על רקע השביתה שכמעט הייתה בנתב"ג בסופ"ש האחרון ובוטלה ברגע האחרון). גולשים רבים אהבו את הטור והחמיאו לרולניק עם מילים כמו "עיתונאי אמיץ", "כתבה מופלאה", "ניתוח כלכלי מרתק" וכיוב'. סנטימנט: 50% חיובי, 19% שלילי והשאר נייטרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully