וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה: גל"צ תחשוף את תקציבה השנתי

8.8.2016 / 11:00

אגודת "לדעת" דורשת לחשוף את התקציב השנתי של התחנה ואת השכר של 20% מבעלי השכר הגבוה ביותר. לוואלה ברנז'ה נודע כי בשבוע האחרון זימן מנכ"ל משרד הביטחון את מפקד גל"צ ובכירים נוספים בוגרי התחנה לפגישה, שבה התווה מספר אפשרויות להמשך קיומה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"די לנו באנומליה שבתחנה אזרחית המשדרת מהצבא"/מערכת וואלה!, צילום מסך

האגודה לזכות הציבור "לדעת" פנתה ליחידה לחופש המידע בדובר צה"ל בדרישה לחשוף את התקציב השנתי של גל"צ. האגודה דורשת גם לחשוף את רשימת האזרחים עובדי צה"ל בתחנה, ואת השכר של 20% מבעלי השכר הגבוה ביותר. באגודה טוענים כי לפי חוק חופש המידע, דובר צה"ל מחויב למסור את המידע בתוך כשבועיים - ואם המידע לא יפורסם במועד, היא תשקול לעתור לבית המשפט בדרישה לחייב את פרסום המידע.

עו"ד זיו מאור, מנכ"ל "לדעת", אמר כי "בשבועות הקרובים יתפרסמו בהדרגה פרטי חוק התקציב, ועיתונאים רבים - בהם כתבי גלי צה"ל - ידרשו בצדק שקיפות והנגשת המידע לציבור. בה בעת, מתנהלת תחנת גלי צה"ל בכספי הציבור, אך נהנית מחיסיון תקציב הביטחון - כאילו הייתה יחידה צבאית קרבית. די לנו באנומליה שבתחנה אזרחית המשדרת מהצבא. זכות הציבור לדעת כיצד משתמשת התחנה בכספו, ואנו נעמוד על כך שהמידע יתפרסם".

בתוך כך, לוואלה ברנז'ה נודע כי בשבוע האחרון זימן מנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם, בהמשך לדרישת שר הביטחון אביגדור ליברמן, את מפקד גל"צ ירון דקל ובכירים נוספים בוגרי התחנה - וביניהם יונית לוי - לפגישה. גם רינו צרור ורזי ברקאי, מהמגישים הבולטים בגל"צ, השתתפו בפגישה. אדם התווה בפגישה מספר אפשרויות להמשך קיומה של התחנה הצבאית, תוך העלאת אפשרות פירוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully