וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שערורייה שבמשטרה לא הוציאו הודעה על האונס באלנבי 40"

17.8.2016 / 11:52

הכתבים נגד המפכ"ל ודוברות המשטרה – סיבוב נוסף: לטענתם, "הודעות יח"צ יוצאות במהירות, אבל כשיש אירועים חשובים – דממה. כשכתב פונה בשאלה, מתעוררים הדוברים מתרדמת". וזו רק רשימה חלקית. וואלה ברנז'ה הדליקה צ'קלקה

מפכ"ל המשטרה בתדרוך עיתונאים: "ההתנהלות יצרה איום על שלטון החוק". גדעון צנטנר
"חלק גדול מאירועי המשטרה כלל אינם מדווחים". המפכ"ל רוני אלשיך/גדעון צנטנר

"אירועי אונס כאילו נעלמו ממפת הפשיעה של הדוברות, אנחנו שומעים עליהם רק בשלב של הגשת כתב אישום", כך טוענים כתבי המשטרה. שלשום (שני) שלחה כתבת הפלילים של גל"צ, הדס שטייף, מכתב חריף למפכ"ל רוני אלשיך, בשם כתבי המשטרה במרכז, תא שפלה לכיש ותל אביב. במכתב, אשר הגיע לידי וואלה ברנז'ה, זועמים הכתבים על התנהלות דוברות המשטרה. הכתבים מתלוננים על כלל הדוברות – כאשר לטענתם הכשל הגדול מתרחש במחוז תל אביב, מחוז חוף ומחוז מרכז. לפי הכתבים, המשטרה מקפידה להוציא בעיקר הודעות דוברות ויחצנות. "הודעות יח"צ יוצאות במהירות, אבל כשיש אירועים חשובים – דממה. כשכתב פונה בשאלה, מתעוררים הדוברים מתרדמת", נכתב.

במכתב מתלוננים הכתבים על כך שחלק גדול מאירועי המשטרה כלל אינם מדווחים, במיוחד עבירות מין. כך למשל, הכתבים לא עודכנו על מקרה האונס באלנבי 40. שטייף מצטטת במכתב את הכתב אבי אשכנזי מוואלה, שאמר כי "מדובר בשערורייה שבמחוז ת"א לא רואים לנכון להוציא הודעה משמעותית על אונס נערה במועדון אלנבי 40. כך גם לא על מעצר חשוד. גרוע מכך על סגירת המקום בצו מנהלי. מה חשוב ורצוי שהציבור ידע".

עוד כותבת שטייף כי "כולנו יודעים ומכירים את לשון החוק. בקיעים בחוק הגנת נפגעות עברות מין וקטינים. הנושא חשוב ציבורית בכל ההיבטים. ודוברי המשטרה ממלאים פיהם מים". היא מציינת לחיוב את "חריצותה ומקצועיותה של ורד דוברת אח"מ שמסייעת לנו מאוד. הלוואי ושאר הדוברים היו מבינים כי הם דוברים כדי לתת לנו שרות ולא על מנת לזלזל או לנוח". במכתב נטען כי כל המחוזות לא מעדכנים על תאונות דרכים וטוענים שזה נופל לפתחם של משטרת התנועה - אבל גם הודעות על העניין הזה אינן יוצאות. "אין דברור שמות הרוגים בתאונה כנדרש, אין דברור על נסיבות ארועים ועוד. גם לאחר שהמשפחות יודעות, אין עדכונים שוטפים וכמעט ואין הודעות דוברות עוקבות אחר אירועים", נכתב.

"נתק מוחלט בין הכתבים לעשייה המשטרתית"

עוד אומרים הכתבים כי הם מתמודדים עם מענים לא מקצועיים של הדוברים ובזלזול: כך למשל, כאשר אחד הכתבים פנה לדובר במחוז ת"א ושאל אותו מדוע הוא מתעלם ממנו – הדובר השיב "זה מה יש – הלאה"

עוד אומרים הכתבים כי הם מתמודדים עם מענים לא מקצועיים של הדוברים ובזלזול: כך למשל, כאשר אחד הכתבים פנה לדובר במחוז תל אביב ושאל אותו מדוע הוא מתעלם ממנו ולא עונה לו – הדובר השיב "זה מה יש – הלאה". עוד לפי כתבי המשטרה, בסוף השבוע הדוברים חושבים שהם במנוחה ואין כלל הודעות. לפי המכתב, "כתבים מתלוננים כי אינם חוזרים לפניות כתבים, וכשהם כבר עונים, הם מגיבים כאילו הם עושים טובה ולא מבצעים בעצם את תפקידם לשמו מונו, ועבורו שכרם".

הכתבים טוענים כי קיים נתק מוחלט בין הכתבים לעשייה המשטרתית. זאת בזמן שבעבר הם היו שותפים מלאים לכל העשייה המשטרתית – למשל, היו מוזמנים לאירועי סוכן ולאירועים משטרתיים מקצועיים. במכתב נטען כי אמנם בשיחות שקיים בעבר המפכ"ל הוא הבטיח שלא יסגור את המשטרה – אך "הבטחות לחוד ומציאות לחוד". הכתבים אומרים כי הדוברים עדיין לא הפנימו ולא הבינו עבור מה הם מקבלים משכורות ומה תפקידם.

המכתב נשלח גם לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, דוברת המשטרה מירב לפידות, סגן המפכ"ל ניצב זוהר דביר, מבקר המדינה יוסף שפירא וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט - שנאמר לו בהודעה נפרדת שהתנכלות דוברי המשטרה לכתבים פוגעת בדמוקרטיה ובזכות הציבור לדעת.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "ככלל, מדיניות המשטרה הינה להוציא כל אירוע שקורה בשקיפות מלאה תוך שמירה על איזון בין זכות הציבור לדעת לבין פרטיות הקטינים הנפגעים שעברו טראומה מספקת. בנוסף, נלקחים בחשבון גם שיקולים חקירתיים על מנת שהפרסום לא ישבש את החקירה וימנע חלילה את הבאת העבריינים הפוגעים לדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully