וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים על נאור ציון: "בן אדם אלים, נרקיסיסט ומגלומן"

טל אסבט

29.8.2016 / 0:22

השפלה, צעקות מול אנשי צוות, פיטורים על המקום ומאות טייקים ביום - אלו רק חלק מהטענות של אנשי הפקה ועובדים שעבדו עם נאור ציון והגיעו לידי וואלה! סלבס. קווים לדמותו של אחד האנשים הכי מצחיקים - וקשים - בתעשיית הבידור. נאור: "חטאי היחיד היה לדרוש את המינימום"

דייב שחר

תעשיית הבידור היא ביצה לא קלה לשחות בה. כל אמן יודע שמדובר בעסק קשה ובעבודה סיזיפית, ושתמיד, אבל תמיד, צריך לדעת להישאר עם הרגליים על הקרקע ולא לאבד את הראש. כולם יודעים זאת חוץ מכמה בודדים, שמדי פעם מאבדים את זה ומתנהגים בצורה לא מכובדת, שלא לומר מזעזעת לאלו שעובדים תחתם.

כולם זוכרים את מקרה טוביה צפיר שתקף עוזרת הפקה, או את כתבת התחקיר שפורסמה בוואלה! סלבס על היחס המחפיר של אלי יצפאן לעובדים תחתיו, וכמובן אי אפשר שלא להתייחס לפרשת דודו טופז ז"ל, שהרחיק לכת ושכר אנשים שיכו בכירים בתעשיית הבידור. כעת, לפנתאון מצטרף השחקן והיוצר, נאור ציון, שבדרך אירונית או לא – קיבל את הפריצה הגדולה שלו דווקא אצל טופז עצמו, בתכנית הבידור שלו.

נאור ציון. יחצנים, רפי דלויה
לא מה שאתם חושבים. נאור/רפי דלויה, יחצנים

המכתב שהגיע משח"ם

"השחקנים מלינים על אווירה מאוד לא נעימה בסט הצילומים של הסדרה, הכוללים צעקות, לחץ ויחס מזלזל ששיאו הגיעה בזריקת כוס ופגיעה לעבר אחד מעובדי הסט"

בסוף השבוע האחרון שלח שח"ם (ארגון השחקנים בישראל) מכתב לחברת ההפקה של יואב גרוס, המפיקה את התכנית, 'החברים של נאור', שמצטלמת בימים אלו לעונה נוספת ובו נכתב: "מזה זמן מה, בארגון שח"ם התקבלו מספר תלונות וטענות בדבר הפקת 'החברים של נאור'. שחקנים רבים מתלוננים על אווירה לא נעימה בסט הצילומים. מעבר לבעיות ההפקתיות הרבות השחקנים מלינים על אווירה מאוד לא נעימה בסט הצילומים של הסדרה, הכוללים צעקות, לחץ ויחס מזלזל ששיאו הגיעה בזריקת כוס ופגיעה לעבר אחד מעובדי הסט". כזכור, ביום חמישי האחרון פורסם בוואלה! סלבס על המקרה, בו השליך נאור כוס שכל תכולתה פגעה באחת השחקניות על הסט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הוא צורח על כל אחד שמפריע לו על הסט"

"לא אשכח שעוזר הפקה התלוצץ אתו ואמר לו שהתוכנית שלו דומה לתוכנית של אדיר מילר, האדם הזה באותה שנייה הלך הביתה ולא חזר יותר"

מקרה זה, כך נראה, הוא הקש ששבר את גב הגמל, ומתווסף לאין ספור תלונות של עובדי הפקה, אנשי צוות וגורמים בתעשייה, שהחליטו לא לשתוק יותר, ובשיחות עם וואלה! סלבס, מספרים על התנהגות מזלזלת, יחס משפיל ואובדן שליטה מצד היוצר והשחקן המפורסם, שמתנהג בצורה מזעזעת לעובדים, "יש לו הפרעת קשב שמוציאה אותו משלוותו", מספר עובד הפקה שעבד אתו, "הוא לא רוצה אף אחד לידו. אם זה היה תלוי בו הוא היה עושה הכל לבד". איש הפקה נוסף שעבד לצד ציון סיפר על מקרה נוסף: "באחת הישיבות, אחת מנשות ההפקה ישבה ושיחקה עם קצה הדף במחברת. הרעש שזה עשה הטריף אותו, והוא התחיל לצרוח עליה, השפיל אותה וצעק שהיא מפריעה לו להתרכז ושהוא לא יכול לעבוד ככה. זאת לא התנהגות של בן אדם נורמלי, זה איש בעייתי עם הפרעות קשב חמורות".

אבל נראה שאף אחד לא מוגן מהתפרצויות הזעם של ציון, ממפיקה בכירה ועד נערת מים: "הוא צורח על כל אחד שמפריע לו או מדבר על הסט, יש תחושת פחד על הסט, לא יודעים מתי זה יתפרץ, אסור לדבר ואסור להפריע. הדבר הכי קטן יכול לגרום לו להתהפך ולצרוח, להשפיל ולשלוח אנשים הביתה. לא אשכח שעוזר הפקה התלוצץ אתו ואמר לו שהתוכנית שלו דומה לתוכנית של אדיר מילר, האדם הזה באותה שנייה הלך הביתה ולא חזר יותר".

משתתפי החברים של נאור. שוקה כהן
תחושת פחד על סט הצילומים/שוקה כהן

עובר אורח שצילם את הסט כמעט וחטף מכות

"כשהוא מדבר את שומעת בן אדם אלים, נרקיסיסט ומגלומן. הכל הוא רוצה, הכל צריך לעבור דרכו"

מלבד עובדי צוות, נראה שגם עוברי אורח תמימים לא חסינים בפני ההתפרצויות של השחקן המצחיק, כך שלפני כשבועיים, במהלך צילומים ברחוב, החל עובר אורח סקרן לצלם את המתרחש. עד כאן הכל טוב ויפה, אלא שאז ניגש אליו ציון, החל לצעוק עליו וכמעט והרביץ לו, "למזלו אנשי ההפקה הרגיעו אותו ולקחו אותו הצידה. זה יכול היה להיגמר לא טוב".

בזמן שאתם בוודאי יושבים וקוראים את הכתבה בפליאה ולא מבינים איך בחור כזה חמוד מתגלה כמישהו לא כל כך נעים, אנשי ההפקה שהגיעו לעבוד עם נאור, ידעו לקראת מה הם באים, כך מספרים אנשי הפקה חיצוניים שנשכרו לעבוד על הסט: "אנחנו אנשי תעשייה, תעשייה קטנה, כולם מדברים", מספר אחד מאנשי ההפקה, "שמענו דברים עליו, באנו עם חששות, ידענו שגם שאר הצוות חושש, אבל אמרנו אנחנו מקצועיים, באים לעבוד. עבדנו בעבר עם דיוות, כמה גרוע זה כבר יכול להיות?".

עובד אחר מספר, "כבר ברושם הראשוני הבנתי שמדובר באדם בעייתי, אחד שלא מוכן לשמוע דעה של איש מקצוע אחר, הוא מבחינתו רוצה להגיד את המילה הראשונה, האמצעית והאחרונה", הוא מספר וממשיך, "היו בהתחלה נורות אזהרה. למשל, לפני שהתחלנו לעבוד הוא דרש לפגוש את כל אנשי הצוות לעשות להם ראיון, לא פגישה, ראיון. בחיים לא עבדתי ככה. היו שני אנשים שהוא פגש שלא התאימו לו, וביקש שלא יעבדו אתו, אנחנו לא הסכמנו לזה, מי שבא אתנו נשאר אתנו - ככה זה צוות. המפיק של נאור 'הצליח' לשכנע אותו, בליטופים וזה הסתדר". עובדת הפקה נוספת שעבדה אתו מתארת קווים לדמותו: "כשהוא מדבר את שומעת בן אדם אלים, נרקיסיסט ומגלומן. הכל הוא רוצה, הכל צריך לעבור דרכו."

נאור ציון. אביב חופי
בן אדם בעייתי/אביב חופי

פיטר עובד הפקה בגלל שלא אהב את תשובתו

" הבן אדם איבד את זה, ראיתי את הפנים שלו מחליפות צבעים, כולו נהיה אדום, ראיתי אלימות ממש"

אחד הסיפורים הזכורים לאנשי ההפקה היה דווקא ביום הראשון לצילומים, "אנשי הארט הגיעו מוקדם וחיכו שיפתחו את הסט. ברגע שפתחו, הם התחילו לעבוד, ואז נאור הגיע ב6:30, אמר שלום לכולם והיה נחמד. הכל השתנה אחרי עשר דקות, נאור שאל 'למה הסט לא מוכן?', ואז הוא פנה לאיש הארט ושאל אותו 'כמה זמן לוקח לך לתלות תמונה?'. הבחור ענה לו בנועם: "נאור, הכל בסדר, בגלל שזה משרד עורכי דין אני לא יכול לדפוק מסמר אז אני תולה את זה עם חוט שקוף". ברגע שהוא סיים את המשפט - הבן אדם איבד את זה, ראיתי את הפנים שלו מחליפות צבעים, כולו נהיה אדום, ראיתי אלימות ממש. באותו רגע הוא התחיל לצרוח למפיק שלו, 'שיעוף מפה, אני לא רוצה לראות את האיש הזה, שהבן אדם לא יעבוד פה, שייקח את הדברים שלו וילך עכשיו הביתה'".

נאור ציון. יוני טובלי
נאור ציון/יוני טובלי

"לכל אחד יש מחליף"

"הוא לא מסוגל להשתלט על עצמו"

עובדת אחרת משחזרת את המקרה, "בהתחלה חשבתי שהוא צוחק איתנו, שזו בדיחה. היינו בהלם, זו פשוט הייתה אלימות. המפיק בא אלינו ואמר לנו שעדיף באמת שאותו בחור ילך הביתה. ענינו 'בחיים לא, אם הוא הולך כולנו הולכים'".
נראה שהטענות כלפי אחד האנשים הכי מצחיקים בתעשייה לא מפסיקות להגיע, "הוא פסיכופת", מספר גורם שעבד עם נאור, "הוא לא מסוגל להשתלט על עצמו, הוא מתהפך, הפנים נהיות אדומות, זה קורה תוך שניה". עובדת אחרת מספרת על ימי צילום קשים שכללו לא מעט טייקים וצעקות, "אם מישהו היה מעצבן אותו הוא פשוט היה צורח על הסט 'לכל אחד יש מחליף'".

הרשימה 6.2. גיא דניאלי, מערכת וואלה!
הרשימה 6.2/מערכת וואלה!, גיא דניאלי

"אנשים בורחים ממנו כמו מאש"

"מה שקשה לכולם היא בעיקר העובדה שאנשים ממשיכים לעבוד אתו"

בכיר בתעשיית הבידור ידע לספר לוואלה! סלבס כי הדיבורים על נאור קיימים כבר די הרבה זמן, מה שגורם להרבה אנשי תעשייה ושחקנים לסרב לעבודה אתו, "הוא בן אדם משוגע, אנשים בורחים ממנו כמו מאש, אף אחד לא מוכן לעבוד אתו, אבל אנשים צריכים עבודה אז הם מקווים שהפעם זה לא יהיה אותו דבר". גורם אחר מסכם את הסיפור, "מה שקשה לכולם היא בעיקר העובדה שאנשים ממשיכים לעבוד אתו, נותנים לו לעשות עוד תכניות, לתת לו סדרות, כאילו מדובר באיש נורמלי" .

נאור ציון. ראובן שניידר,
"מדובר באיש לא נורמלי"/ראובן שניידר

נאור ציון: "אנשים שאתה דורש מהם מינימום מחשיבים אותך כאדם נוקשה וקשוח"

נאור ציון מסר בתגובה (הטעויות במקור): "בישראל ישנה תוכנית טלוויזיה מצליחה שנקראת יצאת צדיק, הקונספט של התוכנית הוא שאם מישהו לא מרמה אותך הוא יוצא צדיק, המינמום לצערנו פה הוא המקסימום ובהרבה מקרים אנשים שאתה דורש מהם את אותו מינמום מחשיבים אותך כאדם נוקשה וקשוח בזמן שחטאך היחידי היה בסך הכל לדרוש מהם את הסטאנדרט הכל כך ברור מאליו ,מקרים כמו לכבד שחקנים בזמן שהם עושים חזרה על הסט ,לא לדבר ולשיר בזמן שמצולם טייק, להגיע מוכן ליום צילום ולהתחילו בזמן והמקרה המוכר מכולם שלעמוד במילה , המינמום הוא המקסימום , כל אחד מכיר זאת היטב גם מהתחום בו הוא עובד וצר לי כי מערכת וואלה שנחשבת לאתר עיתונות מוביל בישראל, בחרה לעוות שוב את זכות הציבור לדעת במקום לשרת אותה נאמנה ונתנה במה לאנשי מקצוע שלא הצליחו לעשות משהו הכי פשוט והכי בסיסי , את המינמום."

"אגיב הפעם כל מקרה לגופו: קודם כל מעולם לא צעקתי על מישהי בישיבת הפקה אלא הערתי את תשומת ליבה לכבד את אלה שיושבים איתה זוכר את המקרה הזה אחד לאחד והוא גם מתועד במצלמת מאחורי הקלעים שבאותו זמן צילמה את הישיבה."

"לגביי אותו בחור ממחלקת הארט מדובר בצוות שאני מאוד מחשיב את הקודקודים שלו אך זה שעובד תחתם הפר את האמון שנתנו בו פעם אחרי פעם ולאחר התנהגות אבירית מצידנו כלפיו כמה פעמים (דבר שמגובה בסמסים שלי כלפי האחראיים כלפיו) באותו יום צילום שמוזכר הוא היה זה שהעיר הערה עם טון אלים ובעקבות כך הוחלט להחליפו."

"לגביי ראיונות העבודה לא מבין מה פסול בכך ,לפני כל יציאה לצילומים גם המפיק שלי וגם אני נפגשים עם כל אנשי המקצוע כדיי לגבש את הצוות הכי טוב והכי מהימן לא רואה בזה משהו פסול דבר מינמלי מבחינת המחיובות שלי לשחקנים שהולכים לעבוד איתם."

"מרגיש לא בנוח להעיד על עצמי אך אם מערכת וואלה הייתה עושה תחקיר מקיף מעמיק ויסודי יותר היא הייתה מגלה שכל מה שמניע אותי זו נוחיותו של השחקן ואם היא הייתה מראיינת שחקנים ושחקניות שהיו אצלנו באודשנים אז יכול להיות שהיא הייתה מגלה תגובה אחת אחידה על כבוד ויחס שלא מקבלים בשום אודישן ושום הפקה, אפשר גם לקבל קלטות שמעידות על כך , היא הייתה מגלה שהבימאי של ההפקה קונה מכספו שלו את הכיבוד הכי איכותי ומשובח עבור אותם שחקנים בזמן ההקראות והחזרות ומישהו שמתאבד בשבילם על הסט ומגן עליהם כמו לביאה שמגינה על גוריה."

היא לא הייתה ממהרת לכתוב על מקרה של זריקת כוס מפלסטיק עם מיץ תפוחים שהיחידי שנפגע מהשפריץ תפוחים שלה הם שערותיו הדלילות שנרטבו (מקרה שמתועד בטייק שצולם), ושהגנתי על השחקנים שלי מתמהוני שלא היה מוכן להפסיק לצלם בוידאו למרות בקשותינו החוזרות ונישנות סצנה מאוד רגישה וחשובה בסדרה."

מה דעתכם על ההתנהגות של נאור? רכלו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully