וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגולציה חיה ובועטת: בורסת השמות ליו"ר "ברית המועצות" כמרקחה

31.8.2016 / 10:05

היו"ר של הגוף החדש - שייאחד את הרשות השנייה עם מועצת הכבלים והלוויין - לא יהיה אוה מדזי'בוז, או ד"ר יפעת בן חי-שגב. מי כן ברשימת המועמדים המובילים – ומה צפוי לקרות עם סאגת ירושלים? וואלה ברנז'ה עם התשובות

שלמה פילבר. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו לוחץ. שלמה פילבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

במשרד התקשורת פועלים לאחרונה במרץ על מנת לקדם את הקמת גוף "ברית המועצות", שנועד להסדיר את הרגולציה על השידורים המסחריים ולאחד את הרשות השנייה עם מועצת הכבלים והלוויין. לוואלה ברנז'ה נודע כי היו"ר של הגוף החדש ככל הנראה לא יהיה יו"ר הרשות השנייה אוה מדזי'בוז, או יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ד"ר יפעת בן חי-שגב.

בין השמות הבולטים במירוץ, אותם בוחנים בימים אלו לתפקיד יו"ר "ברית במועצות", נמנים שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת; נורית דאבוש, לשעבר יו"ר הרשות השנייה וכיום יו"ר דירקטוריון "הבימה" (דאבוש גם הייתה בוועדת האיתור שמינתה את אלדד קובלנץ לתפקיד מנכ"ל תאגיד השידור); ניצן חן, לשעבר יו"ר מועצת הכבלים והלוויין וכיום יו"ר לע"מ; מנשה סמירה, לשעבר מנכ"ל הרשות השנייה; ואבי בניהו, לשעבר דובר צה"ל וכיום יועץ תקשורת ו"מושך בחוטים" המייצג בין היתר את המכינה הקדם-צבאית בעלי, שעלתה לכותרות עם הסערה סביב אמירותיו של הרב יגאל לוינשטיין על הקהילה ההומו-לסבית.

לפי גורם המעורה בפרטים, המועמדים הבולטים לתפקיד הם פילבר וחן. לטענת הגורם: "פילבר לא ממש מעוניין בתפקיד הזה, אבל הלחץ מגיע מכיוונו של נתניהו - שרוצה למנות לתפקיד את מקורבו ומשום שהוא רואה בו 'משרת אמון'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא בבורסת השמות. מדזי'בוז ובן חי-שגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נודע כי במהלך פגרת הכנסת יתקיימו בין 2-3 דיונים מרוכזים, שלאחריהם צפויים לסיים את החקיקה של "ברית המועצות". בנוגע לסוגיית המעבר לירושלים, למרות שעובדים רבים ייאלצו כנראה להתפטר בעקבות כך – המעבר של "ברית המועצות" לבירה צפוי להתקיים.

בדיון שנערך בוועדת הכלכלה בכנסת בסוף יולי אמר יו"ר הוועדה, איתן כבל, כי "עד שלא יסתיים העניין עם העובדים ויובטח מעמדם אין לי כוונה להעביר את ההצעה לקריאה שנייה ושלישית. נקודה שנייה היא מינוי יו"ר הגוף החדש וועדת האיתור לחברי המועצה וננסה להגיע להסכמות בעניין". כבל הוסיף כי הוא "תומך בחיבור הגופים, אבל רוצה שהדבר ייעשה בצורה הנכונה ביותר והטובה ביותר לטווח הארוך, גם לנוכח השינויים שיתבקשו כתוצאה מדו"ח פילבר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ניצן חן. ברני ארדוב
מועמד בולט. ניצן חן/ברני ארדוב

במכתב שנשלח בזמנו לחברי הוועדה, ועד עובדי משרד התקשורת דרש לא להתקדם בחקיקה מבלי שמקום עבודתם וקביעת תנאי המעבר אל הגוף החדש יובטחו בחוק. הוועד הסביר כי זכויות העובדים לא הובטחו בגוף המאוחד, ולא ידוע מה יהיה מספר העובדים ותפקידם. "גורמי הנהלה המקדמים את הליך איחוד המועצות מסרו לנו בעל-פה כי 'יהיה בסדר' ולא נפוטר - אך איש לא הסכים לכלול התחייבות שכזו בחוק, כפי שנעשה במקרים קודמים", נכתב.

לפי הוועד, מקום מושבה של המועצה החדשה יהיה בירושלים - והמשמעות עבור רוב עובדי מעצת הכבלים והלוויין היא פיטורים בפועל, שכן לא יהיה באפשרותם לעקור עם משפחתם בפתאומיות לירושלים.

טרם התקבלה תגובה ממשרד התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully