וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשות השניה מסמנים את היעד הבא: תחנות רדיו אזוריות חדשות

31.8.2016 / 14:43

לוואלה ברנז'ה נודע כי עד כה הועלו מספר הצעות כמו: הקמת תחנת רדיו אזורית בשפה צרפית או אמהרית; תחנה הפונה לקהילה הבדואית או למיעוטים אחרים; תחנה המשדרת ספורט 24/7; ועוד

אוה מדז'יבוז'. יח"צ, הרשות השנייה, ענבל מרמרי
"דיאלוג פתוח ושקוף". אוה מדז'יבוז/ענבל מרמרי, יח"צ, הרשות השנייה

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו יצאה השבוע בקול קורא להקמת תחנות רדיו אזוריות חדשות. הציבור יוכל להביע את עמדתו בנושא הרחבת הייצוג התרבותי בתחנות הרדיו האזוריות. לוואלה ברנז'ה נודע כי עד כה הועלו מספר הצעות כמו: הקמת תחנת רדיו אזורית בשפה צרפית או אמהרית; תחנה הפונה לקהילה הבדואית או למיעוטים אחרים; תחנה המשדרת ספורט 24/7; ועוד.

בהצעות שיוגשו יש לפרט על אופי התחנה,‏ האזור המיועד לשידור, אפיון קהל היעד של התחנה, נימוק הצורך בתחנה בנושא זה ואת פוטנציאל המאזינים. את ההצעות ניתן להגיש עד ל-15 בספטמבר. לרשות השנייה היו 4 תדרים פנויים במשך שנים, ואולם הנושא קודם רק בשנתיים האחרונות.

מדז'יבוז מסרה: "לרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו יש שלושה תדרים פנויים בהם ניתן להקים תחנות רדיו אזוריות על פי הצורך. בשלב הראשוני החלטנו לפנות לציבור הרחב ולאפשר לכל אחת ואחד להציף בפנינו צרכים שונים, קולות או נושאים שאינם זוכים לחשיפה מספקת במסגרת האלטרנטיבות הקיימות, וזאת על מנת להבטיח פלורליזם ורב תרבותיות בשידורי הרדיו האזורי. מובן שמעבר לחשיבות המגוון, תנאי בסיס להקמת תחנת רדיו חדשה היא ההיתכנות הכלכלית ויכולתה לקיים את עצמה לכשתקום. אני מאמינה בדיאלוג פתוח ושקוף עם הציבור ובתרומה שלו לדיונים המקצועיים שייערכו ברשות השנייה לקראת השלב הבא בתהליך".

כזכור, רק לאחרונה ועדת הרדיו של הרשות השנייה הודיעה כי ‏תמליץ למועצת הרשות לפעול להקמת תחנת רדיו אזורי חדשה בשפה הערבית. הרשות צפויה ‏לקבל ‏המלצה זו, ולהתניע את המהלך - הדורש יציאה למכרז חדש.‏ ההמלצות מסתמכות על תהליך מקצועי שכלל סקרי דעת קהל ובחינה מקיפה של נתוני ‏האזנה בקרב האוכלוסייה הערבית והדרוזית בישראל, לצד ניתוח סוציולוגי של מגמות בחברה הערבית ובדיקת היתכנות כלכלית לקיומן ‏של שתי ‏תחנות אזוריות בה נמצאה היתכנות כלכלית להקמתה של תחנה אזורית נוספת, אשר תייצר בידול ‏ותכנים ‏אלטרנטיביים באופן שיאפשר לשתי התחנות לפעול זו לצד זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully