וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מזוז נגד גל"צ: "עיוותו עובדות, הציגו מצגים שקריים"

1.9.2016 / 11:08

סגן השר להגנת הסביבה שלח מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים לתחנה הצבאית, בעקבות תחקיר לפיו הוא ביקש לרכוש לעצמו רכב יוקרה על חשבון כספי הציבור - כך נודע לוואלה ברנז'ה. זו לא הפעם הראשונה בה סגן השר מאשים כלי תקשורת בסילוף

גל"צ. ניב אהרונסון
איום לפני תביעה. אולפני גל"צ/ניב אהרונסון

סגן השר להגנת הסביבה, ח"כ ירון מזוז, שלח באמצעות עו"ד אילן בומבך מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים לגל"צ, בעקבות שידור תחקיר אודותיו באמצע אוגוסט. במכתב, אשר הגיע לידי וואלה ברנז'ה, נטען כי "במסגרת התוכניות השונות בגל"צ, הובעו דברי לשון הרע חמורים כנגד מזוז, תוך השתלחות בו, סילוף האמת, והצגתו כמי שרודף אחר שררה ומבקש לעצמו רכב יוקרה על חשבון כספי הציבור. זאת, בזמן שכל מה שמזוז ביקש הוא רכב שמותאם לצרכיו ולמגבלותיו הבריאותיות".

לפי המכתב, מזוז נפגע בתאונת דרכים, ומכיוון שהוא נדרש בתוקף תפקידו לסייר ברחבי הארץ, אורתופד המליץ לו לדאוג להתאמות אורתופדיות ברכבו - עובדה שלא הודגשה בפרסומים. עוד נטען כי "כדי ליצור נופך שערורייתי לפרסומים, עיוותם את העובדות, הצגתם מצגים שלא היו ולא נבראו ואף השמטתם עובדות מהותיות שהיה בהן כדי להפריך את הסיפור שיצרתם". במכתב מפורט כי בין ה-15-16 באוגוסט שודרו בגל"צ (כולל באתר האינטרנט) ידיעות לפיהן מזוז הגיש בקשה להגדיל את ההקצאה לקבלת רכב מסוג "שברולט אימפלה", שנדחתה על ידי מינהל הרכב הממשלתי ולכן הוא, כביכול, "ניסה את מזלו" באמצעות הכנסת.

לטענת מזוז הוא קיבל אישור להגדלת הקצאה באמצעות הכנסת, והצעתו לא נדחתה: "יהודה קיסר, מנהל מינהל הרכב הממשלתי במשרד האוצר, קבע כי "לאור הנסיבות החריגות הנובעות ממצבו הרפואי של סגן השר כפי שהן תוארו במהלך שיחותיו עם נציגי האגף ולפנים משורת הדין, הריני לאשר, על דעת החשבת הכללית, את בקשת סגן השר להקצות עבורו רכב באמצעות הכנסת בהתאם למבחר הקיים בכנסת", נכתב.

כאשר כתב גל"צ, מיכאל שמש, שאל את מזוז טרם פרסום הכתבה, הובהר לו מפורשות כי הבקשה קיבלה את כל האישורים הנדרשים מכלל הגורמים הרלוונטיים, לרבות החשבת הכללית באוצר ומנכ"ל הכנסת. עוד נכתב כי "לא ברור כלל מהיכן הסקתם כי הרכב "שברולט אימפלה" מוגדר כ"רכב יוקרה" ועלותו עומדת על סך של 250 אלף שקלים חדשים. חשב הכנסת ציין כי עלות הקצאת הרכב מהסוג הנ"ל היא בסך 183,000 שקלים".

"לא תעמוד לכם הגנת 'אמת בפרסום'"

ב"המילה האחרונה" יועז הנדל ויריב אופנהיימר הציגו את מזוז כ"מתחזר", זלזלו בבעיות הבריאות שלו, הטילו ספק באמיתות נימוקיו להקצאת רכב מסוג "שברולט אימפולה" ואף טענו כי "בעיות בריאות זה בריאות הנפש"

עוד נטען במכתב כי כחמישה ימים לפני הפרסומים בגל"צ התקיימה פגישה, בה השתתפו חשב המשרד לאיכות הסביבה, מנהל התחבורה, מוטי דודי, ומזוז, שבמסגרתה החליט לקבל רכב מסוג שברולט מליבו. "כך שהצגת הדברים והסקת המסקנות על ידכם, מהווה ניסיון חמור להבנות על חשבון מזוז, להציגו ללעג ולקלס ולבדות מציאות, כאילו אתם הצלחתם באמצעות הפרסום השקרי להביא ל'לחץ ציבורי אדיר בעקבות התחקיר' ולהניא אותו מלבקש רכב אחר, בזמן שהמציאות מצביעה על ההיפך הגמור", נכתב.

לדברי מזוז, בתכנית "המילה האחרונה" יועז הנדל ויריב אופנהיימר הציגו את מזוז כ"מתחזר", זלזלו בבעיות הבריאות שלו, הטילו ספק באמיתות הנימוק שלו להקצאת רכב מסוג "שברולט אימפולה" ואף טענו כי "בעיות בריאות זה בריאות הנפש". "טענות מופרכות אלה הינן חמורות ביותר. מצער מאד, שדווקא תחנה צבאית, שממומנת ע"י כספי ציבור, נוקטת יחס מזלזל ופוגעני כלפי מי שנדרש להתאמות רפואיות לטובת עבודתו כשליח ציבור", נכתב.

במכתב נטען עוד כי לא תעמוד לכם הגנת "אמת בפרסום" בנוגע לדברים שפורסמו על מזוז, וזאת בשל שקריות הדברים. מזוז דורש פיצוי כספי, להסיר לאלתר מאתר האינטרנט את הפרסומים ולפרסם התנצלות והבעת צער על דברי הדיבה.

זו לא הפעם הראשונה בה סגן השר מאשים כלי תקשורת בסילוף עובדות. כזכור, מזוז התראיין לתכניתו של רפי רשף על הביקור שקיים בבית תא"ל בוכריס, ולאחר מכן שלח מכתב ליו"ר מועצת הרשות השנייה, ובו קבל על היחס לו זכה בראיון.

מגל"צ נמסר בתגובה: "הפנייה הועברה לבחינת הלשכה המשפטית, אשר תעביר את התייחסותה ישירות לפונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully